Vlákno názorů k článku Historie vývoje počítačových her (105. část – herní konzole Atari Jaguar) od JirkaS - Když jsem četl o tom blitteru, tak jsem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2013 9:43

    JirkaS (neregistrovaný)

    Když jsem četl o tom blitteru, tak jsem čekal, jestli taky uměl dělat úsečky. A uměl. :-) Na Amize si totiž pamatuju, že uměl úsečky, přičemž mohl být dán i vzorek, jakým se má úsečka kreslit (třeba čárkovaná, čerchovaná, ...). A také uměl vyplňovat plochy.
    V demech se pak dost často používal mechanismus triple bufferingu, kdy se jeden framebuffer zobrazoval, druhý se mazal blitterem a do třetího se kreslilo. Vše současně.
    Jinak mě ale zaujalo to, že Jaguar neměl framebuffer a přitom měl blitter. Taková neobvyklá kombinace. Když se nad tím člověk nezamyslí, tak si může říct, že tam ten blitter snad ani k ničemu nebyl. :-)

  • 28. 11. 2013 9:50

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    Je to tak, blitter z Jaguara mel hodne spolecneho prave s blitterem a Amigy.

    A byl uzitecny (pri spravnem pouziti :-) protoze mohl prenaset data/renderovat kamkoli do pameti, z niz si to potom automaticky vybiral Object processor.

    Ono se neco jako framebuffer mohlo udelat - hodit nekolik rastrovych bitmap vhodne vedle sebe a nastavit Object list tak, aby ty bitmapy poskladal do sachovnice. Moznosti bylo hodne, ale bohuzel jen velmi malo lidi to dokazalo ci dokaze vyuzit, to Amigu prozkoumalo radove (mozna o dva rady? tezko rict) vic programatoru.