Hahaha, bez problémů se sprajty. Čti dál:
Tahle konverze asi bude v nějakým textovým módu, bych tipoval. Manic miner měl všechny předměty a cihly místností v rastru 8x8. Samotná figurka a nepřátelé byli v rastru 16x16. Když Manic skáče přes zeď/podlahu je jakoby za ní. Na platformách bez atributů je většinou pořád bílej a jakoby před zdma a podlahama.
Atributový clashe se tam projevovali hlavně když Manic skočil poblíž nepřítele do stejnýho 16x16 výseku, jako se objevovala ta obluda. Dalo by se tomu zabránit, pokud by Manic byl ze spritů. Ale ty nemají na Atari hires rozlišení, ne? Opravte mě, jestli se pletu. Takže, tam problémy s atributy budou.
Místnost č. 1 - Robot měl bejt žlutej, je bílej, proto se při přibližování k němu neobjevujou atributový problémy.
Místnost č. 2 - spodní tučňák světle modrej, Manic taky. Když Manic vyskočí vejš, má bílou hlavu, modrý nohy - problém s atributy.
Místnost č. 3 - kachny mají bejt barevný jsou bílý, viz místnost č.1
Místnost č. 4 - taktéž.
Místnost č. 5 - záchody a Evžen jsou načervenalí, Manic taky.
Místnosti č. 6 a 7 - opět všechno bílý.
Takže problémy s astributy tam jsou (místnost č. 2) u zbytku jsme se tomu elegantně vyhnuli tím, že jsme vobludy a Manica nabarvili stejnou barvou :-)
Kdyby Atari mělo hires sprity, tak no problem, šlo by to obejít.
"Ale ty nemají na Atari hires rozlišení, ne? Opravte mě, jestli se pletu."
Podle me se nepletes, v podstate hires mody (1 grafickej, 2 textovy) jsou v Atarku reseny trosku hackem (citace color a pixel clocku...), ale sprity jsou odvozeny od color clocku, takze rozliseni 128/160/192 pixelu. Vertikalne je to plne rozliseni, nejakych 240 radku (par zatemnenych, klasika).
Jojo, to byly casy. Nad touto hrou jsem stravil mnoho hodin, taky se podle ni od te doby jmenuju :-). Potiz byla v tom, ze nebyla dohratelna, protoze v ni bylo nekolik chyb, ktere znemoznovaly pruchod (napr. v Banyan tree), nebo se nedalo priblizit ke klici (tusim, ze v Above the west bedroom). Ve first landing byl jeden neviditelny klic v miste, kam se absolutne nedalo dostat (nekde vlevo nahore). Ale nejvetsi problem byl v tom, ze kdyz jsi vesel do The Attic, byl slyset zvuk leticiho sipu, ale sip nikde. On totiz proletel programem, protoze v definici teto mistnosti byl spatny pointer a misto do obrazove pameti miril nekam do datove oblasti. Od tohoto okamziku se do nekterych mistnosti dalo vlezt uz jenom jednou (We must perform the Quirkafleeg) - okamzite te to tam zabilo.
Vsechny tyto zavady se mi podarilo opravit, takze pak uz ta hra sla dohrat, ovsem tato upravena verze uz davno zmizela v propadlisti dejin. Skoda.
Mel jsem k dispozici disassemblovany program Jetseta - disasembloval ho nas spolecny znamy Ales Martinik (Alesku, jestli to ctes, tak te srdecne zdravim). Disasembloval to rucne do sesitu, silena prace. Nekde ten sesit mozna jeste mam, dnes uz by tomu nikdo neveril, ze se takove veci nekdy delaly.
Mimochodem, Ales portoval Manic Minera i na ZX81, tam jsem ho hral poprve (to jsem jeste Alese ani neznal). I presto, ze mel ZX81 jenom 17KiB ramky, tak to tam dostal. Vicemene ten program napsal skoro znovu a pouzil tam finty s kompresi mistnosti jak byly v Jetsetovi.