Vy snad musíte být tak maximálně dvacetiletí. Snad každý, kdo zažil tu dobu a hrál hry, se tehdy bavil i jinak než jen samotným "pařením". Řada lidí znala alespoň základy programování, často však měla hluboké znalosti o hw počítačů a nebála se ani experimentů s nejrůznějšími programovacími jazyky včetně assembleru. To, že vám osobně podobná činnost jako hraní nepřipadá, neznamená, že pro spoustu lidí jistou formou zábavy či hraní si nebyla.
A když už jsme u toho, nejrůznější herní cracky, cheaty atd. nebylo možné vůbec realizovat bez znalosti programování.
Naopak chci autorovi za články poděkovat, jsou vynikající. Jen tak dál a větší houšť :-)
Chybny predpoklad, vyrustal jsem uz na didaktiku, programoval jsem v te dobe a programuji dodnes i kdyz me to nezivi.
Presto jsem presvedcen, ze tyto veci do historie her nepatri. Jak tady bylo uvedeno, patri do serialu o historii pocitacu k dilum, ktefe se venovaly amigam. On uz jenom samotny skok z konzoli na amigu je nesystematicky a kazi jinak pekne a ucelene vyéraveni.
Kdybych prijal tezi, ze do historie her patri i historicke vyvojove prostredky (jakoze ani do teto kategorie zminene jazyky nepatri), proc nejsou uvadeny systematicky vsude, u vsech konzoli, o kterych byla dosud rec? A dozvime se o vyvojovych prostredcich,vcetne ruznych nepraktickych a obskurnich jazycich i u dalsich konzoli, jako je ps1,2,3, xboxy, wii, psp,ps vita, jednotlive ds a dalsi a dalsi? Obavam se ze nikoli.
Posledni kapitoly tohoto serialu se nedrzi ani ramcove tema, jsou nesytematicke a nepatri sem. A proto mi vadi.
Podle mne i psaní kódu v těchto "jazycích" bylo pro ty, kteří tak činili, totéž, co pro většinu pařanů jejich počínání s joystickem - tedy hrou. Je to možná "hraniční" forma hraní (si), ale je. Každopádně mi Vaše úvodní reakce připadá přehnaná. Není to sice přímo o klasických hrách, ale dokresluje to situaci. Já sám třeba zase mám hodně chladný poměr k Amigám jako takovým a raději, než mnoho dílů věnovaných těmto strojům, bych si přečetl o dalších platformách. Ale jsem moc rád i za tyto články o Amigách - rozšířím si obzory a věci mi líp zapadnou do kontextu. Rozhodně by mne nenapadlo spílat autorovi, za uvedení i okrajovějších informací a stýskat si nad tím, že jsem jejich čtením "ztratil svůj drahocenný čas".
Nemuzu si pomoci, ale v perexu (a ostatne i v nadpisu) je presne jasne receno, ceho se ten clanek bude tykat, takze ztrata casu mohla byt tak v radu desitky sekund pro precteni perexu :)
Jako atarista muzu potvrdit, ze se treba ruzne Basicy dost casto pouzivaly jak na tvorbu her (v kombinaci s ASM - ale jen nekdy), ale hlavne pro tvorbu ruznych editoru, takze souvislost tam je.
Píšu to níž, já si myslím že k hrám programovací jazyky rozhodně patří... a tady jsou hry co jsem dělal na Amigu právě díky "vývojivým nástrojům": http://www.volny.cz/fortsoft/software.htm
No je pravda, ze ty tri dily o nehernim software pro Amigu se od tematu serialu odchyluji, ale skutecne jsem si nemohl pomoci - Amiga je tak vsestrana kombinace dobre navrzeneho HW a SW (coz rikam jako atarista!), ze si ty dily zaslouzila.
Na druhou stranu musite uznat, ze jsem v perexu nelhal = probiralo se skutecne to tema, ktere bylo v perexu nahozene, takze prosim vyckejte do dalsiho dilu, ten uz bude prakticky ciste jen o amigackych hrach - jen minimum informaci o HW (budu jen zminovat, pro ktery cipset ta hra byla urcena a jake vyuziva graficke rezimy atd.).