> Warlords: Herní svět je vytvářen s využitím generátoru náhodných čísel, takže je každá nová hra svým způsobem unikátní.
AFAIK ve Warlords byla mapa a rozmisteni hracu pokazde stejne, lisily se akorat detaily jako obsazeni prozkoumatelnych dungeonu.
Nahodny herni svet (a nekolika predpripravenych map) mel az Warlords 2, nicmene puvodni mapa z warlords mi prisla lepsi nez vsechny ty z Warlords 2 a podstatne lepsi nez ty nahodne generovane.
Za zminku taky stoji to, ze uvodni melodie z Warlords 2 je (IMHO) jedna z nejlepsich, kterou jsem u DOSovych her slysel.
Ta veta o nahodnem svete mela byt prave k Warlords II. Me ta mapa u jednicky pripadala trosku nevyvazena - nekteri hraci to meli dost daleko k nejblizsim mestum, takze od zacatku byli v nevyhode. Zajimavy mapy vznikly pro verzi Deluxe II.
Uvodni melodie byla skutecne chytlava a i ten chlapek v helme, co rikal "Let the war begin" byl dobre namluvenej.
Warlords 1 se mě líbíla víc než dvojka. Si pamatuju, že kvůli rozlišení jsme stále označovali nejsilnější jednotky, co šlo získat v dungeonu nebo náhodně s hrdinou jako "červi", protože tak vypadaly. Pak na lepším CRT jsem zjistily, že to jsou draci. Ale označení červi, jsem nezměnili :-)
No to pocitani sily jednotek (+rnd. generator) bylo v nekterych pripadech hodne nerealne. Napriklad v CII souboj supermoderniho bombarderu s barbary (pricemz ten bombarder ztratil trosku HP, coz si v normalnim svete moc nedokazu predstavit). Dtto battleship proti trireme (http://cs.wikipedia.org/wiki/Triréma), kde by v realu nebylo co resit :-)
Ale ono by se asi pri pouziti realistickeho modelu stalo to, ze civilizace s jen malym naskokem nad ostatnimi by proste vyhravala vsechny souboje.
Šlo to - přijedu s lodí, nalodím setlera, probudím ho (při nalodění se automaticky uspal), postavím železnici, loď tam pořád nechávám a mohu stěhovat pozemní jednotky přes železniční most postavený na lodích. Na mapě Země jsem to používal k přesunům přes Beringovu úžinu, byl to jen jeden čtvereček moře. 100% to byl ale bug, nemělo to tak být.
Moře určitě při postavení silnice/železnice generovalo více obchodu/produkce. Akorát si teď nevybavuju, jestli při postavení železnice na lodích bylo opravdu možné přejet moře během jednoho kola a hned pokračovat v tom samém kole dál jako kdybych jel po souši. Je možné, že to šlo, ale mám pocit, že spíš to bylo tak, že nalodění jednotky automaticky ukončilo tah, takže ani železnice nepomohla - ale fakt už teď nevím.