MoO vládne!
Rozdíl mezi útočící a bránící stranou v souboji u planety je asi hlavně v tom, že po nějaké době útočníci sami odletí, pokud se jim nepodaří obránce porazit. Toho se dá poměrně účinně využít k tomu, že si postavíte jednu monstrózní loď, ideálně s Advanced Damage Control, a prostě počkáte, až budou muset odletět.
Náhodné výzkumné stromy jsou nepřijemné hlavně tehdy, pokud nemůžete vymyslet dvě zásadní technologie - Advanced Damage Control (která vám umožní stavět prakticky nezničitelné lodě) a hlavně Black Hole Generator (která vám umožní stavět téměř dokonalé útočné lodě). Kombinace Black Hole Generator+Subspace Teleporter v malé lodičce vám umožní postavit za pár šupů loď, která dokáže vymazat ze světa libovolnou nepřátelskou flotilu :)
Bude zmínka o fantasy klonu Master of Magic?
Me vadila hlavne absence star gate, mam rad strategii pouziti jen nekolika operacnich svazu, ktere mohou libovolne skakat mezi hvezdami v 1 tahu. Taky death spores tusim patri mezi technologie, ktere se nekdy neobjevi a pritom (to jsem odkoukal od AI :-) kdyz se udela 1000 malych lodi s death spores a vysokou manevrovatelnosti, tak proste hned na zacatku souboje znici v podstate jakkoli velkou kolonii.
Master of Magic samozrejme bude, doufam, ze nevynecham zadnou klasiku (ovsem asi bude "recenze" vzdy dvou her spojena, jeste uvidime).
Nejprve Advanced Damage Control na obří loď, to zajistí obranu systémů. Pak Black Hole Generator a vyluxovat galaxii :)
Pokud BHG není k dispozici, tak biologické zbraně (ideální v kombinaci se Subspace Teleporterem) a prostě je všechny šmahem vyhladit. Když má člověk zbraně na poražení Guardiana, obvykle už opravdu ten Death Ray zas takový rozdíl neudělá.
Nevím, jestli MoM stojí za zvláštní recenzi, je to v zásadě přeskinovaný MoO, jen horší :) Spíš bych ho odbyl zmínkou.
A teď mám hroznou chuť si MoO zase zahrát :)