> Problémy může v některých situacích způsobit i fakt, že hráč může ovládat pouze šest armád
To neni pravda - hrac muze mit pouze sest hrdinu, ale hrdinove jsou (narozdil treba od HoMaM) jednotka jako kazda jina, takze hrac muze mit spoustu armad bez hrdinu, nebo vic hrdinu v jedne armade.
Nicmene hrdinove (zvlaste na vyssim levelu a s magickym vybavenim) byli v MoM nezrizene silni, takze bezne jednotky proti nim nemeli moc sanci (a bezne jednotky po jejich boku byly skoro zbytecne, snad jen jako podpurna palebna sila). V tomhle by se autori podobnych her meli inspirovat u Sapkowskeho: "Kazdy sermir na h...o, kdyz nepratel nerovno."
Jeste bych zminil to, ze MoM mel pomerne sofistikovany system bojovych pravidel, ktery krome utoku, obrany a poctu zivotu zahrnoval i pocet 'postav' (figures) v jednotce (ten se u beznych jednotek lisil treba i podle jejich rasy a klesal se zranenim), takze i jednotka 'nominalne' slabsi mohla byt v boji podstatne efektivnejsi, pokud mela vic figures. Napr. to byl (spolu s 'lucky' modifikatorem) duvod, proc levni hobiti prakovnici (slingers) byli ucinnejsi nez drazsi elfi lucistnici.
Hrdinové sice se dali "vychovat" na hodně vysokou úroveň, ale ta mnohdy nastačila na nejsilnější jednotku modrého draka - Sky dragon, který byl obvykle v magic node. Node byly zdroje magické energie a bylo je potřeba dobýt.
Kromě magie měl váš kouzelník speciální vlastnosti, takže bylo možné vytvářet různé kouzelníky. Bylo možné kombinovat i magické schopnosti a v kombinaci se zvolenou rasou, to mělo vliv na strategii.