Tentokrat mi to prislo dosti odbyte, zejm. co se tyce Freecivu.
Diplomacie ve Freecivu je dosti podivna, chovani oponentu (zejmena vyvoj parametru udavajiciho jak se dve strany maji rady) je extremne neintuitivni a vicemene nesmyslne. Co se tyce domluvenych dohod, tak tam se daji obcas dosahnout necekane veci. Jednou se mi povedlo za par neuzitecnych (ale znacne pokrocilych) technologii koupit cca 3/4 mest vetsiny spojencu.
Jinak co se tyce te determincnosti souboju a vyhry slabsi jednotky nad silnejsi, tak nevim jak v Civ2, ale ve Freecivu je vliv tohodle dosti oslabeny kvuli vicekolovym soubojum. Kazda jednotka ma nekolik zivotu (slabe startovni jednotky 10, pozdejsi 20 ci 30) a souboj je pak posloupnost kol, kdy podle hodu bud utocnik nebo obrance prijde o zivot, takze slabsi jednotce nestaci jeden stastny hod, ale potrebovala by jich docela dost.
Pokud ve Freecivu slabsi jednotka porazi silnejsi, tak je to casto spis dusledek kumulativnich bonusu (napr. teren, fortify, city walls, ...).
Už v původní TTD šlo kombinovat dopravní prostředky přes nucené vyložení nákladu. Jen to mělo tu chybu, že se zisk počítal podle posledního vozidla. Takže svážet busy na letiště by se vyplatilo, ale rozvážet z něj už ne.
U OpenTTD není zmíněna vylepšená AI, která je často k zlosti. Některé padají, nezůstala tam jako default ta původní. Některé fungují z hlediska dopravce efektivně, ale zase nadměrně zatěžují PC - hra, kde mi AI vygenerovala u 2 konkurentů asi 800 busů se seká i na C2D (TTD byl plynulý na 486), byť procesor naplno nejede. Takovéto množství vozidel navíc dokáže způsobit dopravní zácpu a i když je možnost vyznačit silnici jako jednosměrnou, nevede to ke zvýšení její kapacity (vozidla používají druhý pruh pouze k předjíždění tak jako na běžné silnici).
jj vynucene vylozeni nakladu funguje. Ja jsem mel na mysli spis opacnou vec - naklad stejneho zbozi nebo lidi vice dopravnimi prostredky. Podle me se to vyplati - napriklad u letiste, kde se velkokapacitni letadlo objevi jednou za nekolik mesicu se postavi prilepena autobusova zastavka. Ten autobus odveze par lidi velmi pravidelne, takze zvysuje "atraktivitu" toho letiste a kdyz ma kapacitu 20-30 lidi, tak na letadla zbyde jeste dost osubek na prepravu.
Dtto dalkovy vlak (EC-cko :-).
Naposledy jsem hrál OpenTTD s tímhle patchem a stavění navazujících spojů je o dost zajímavější
Ta nevyrovnanost v bojoch jednotiek bola aj v Sid Meier's Civilization na facebooku, kde sme sa s kamosom bavili na tom, ako kopijnici masovo likviduju tanky. Horsie uz bolo to, ze tie tanky boli nase...
Neviem, ci to uz nejak spravili, hravali sme to este v beta testingu.
Inak vrtulniky v OpenTTD boli idealne na transport ludi na ropne plosiny. Teda aspon ja som ich tak zacal vyuzivat a neskor som nimi prepravoval ludi medzi mestami, kedze autobusy a vlaky boli maximalne vytazene. Heliport zabera jedno policko, takze sa dal hodit hocikde a hlavne v hornatom terene boli IMHO vyhodnejsie ako autobusy, ktore sa teperili v kopcoch, v ktorych bolo treba vystavat este aj cestu s tunelmi.
Na nektere ropne plosiny blizko pevniny jsem stavel zeleznici - umely ostrov primo u plosiny (napriklad 1x5 policek) + dlouhe mosty. Stalo to sice majlant, ale z dlouhodobeho hlediska se to vyplacelo vic, nez resit pomale lode. I kdyz ty vrtulniky jeste vyzkousim, jestli to bude vyhodnejsi nez vozit vagon pro lidi nebo tam smerovat osobak :-)
Vrtulníky mi přišly na nic, malá kapacita a relativně pomalé - sice mohou letět celkem rychle, ale nad heliportem dost dlouho klesají a stoupají, navíc tam může být v jednu chvíli jenom jeden. Takže mě to přijde na nic. Nejvýhodnější mi přijde do města prostě nasadit tramvaje, vydělávají víc než busy a mají větší kapacitu (až 150 lidí).
S tou plošinou jsem taky stavěl ostrůvky, ale současná verze OTTD umožňuje spojovat i stanice, které nejsou fyzicky vedle sebe, stačí při stavbě držet Ctrl a vybrat ze seznamu stanici, kam to připojit. Takže stačí vedle plošiny postavit ostrůvek se zastávkou pro náklaďák, na pevnině připojené nádraží a je to :-).
Ještě by mě zajímalo, jestli někdy fixnou AI u letadel. Nechápu, proč letadlo letící od jihu nejdřív letí někam na severovýchod od letiště, tam se otočí a letí na západ, jih a východ, aby přistálo na dráze, kam mohlo letět rovnou...
Ještě by mě zajímalo, jestli někdy fixnou AI u letadel. Nechápu, proč letadlo letící od jihu nejdřív letí někam na severovýchod od letiště, tam se otočí a letí na západ, jih a východ, aby přistálo na dráze, kam mohlo letět rovnou...
To je schválně, ranveje jsou stejně jako v reálném světě jednosměrné
Aha, špatně jsem to pochopil. Ale i tohle je stejně, v reálném světě letadlo při přistávání nad letištěm taky krouží. I když je pravda, že u malých letišť se to nedělá, tak by to mohli vynechat i v OpenTTD
Já si myslím, že je to ke zjednodušení programu. Letiště má nadefinovaný jeden čtverec, na který se letadlo naviguje při letu. V tomto bodě se pak změní režim na "přistávací", od kterého se pohybuje po stejné dráze, kontroluje obsazenost přistávací dráhy a případně si dá další oblet.
Co si pamatuju, tak spojovat různé druhy stanic a zastávek "do jedné" v TTD určitě šlo. Postavilo se třeba nádraží, k němu se přilepilo letiště a autobusová zastávka. Vše pak sdílelo suroviny/pasažéry a bylo "pod jedním názvem", u kterého byly ikonky všech obsluhovaných dopravních typů. Samozřejmě v OpenTTD to jde mnohem dál.
V OpenTTD je velikost stanice definovaná přímo v nastavení, default je tam 12 polí, změnit jde snadno.
Kurs efektivního hraní podle mě nemá smysl, každý má svůj způsob stavby tratí. Někdo radši magistrály s MÚK, jiný si vystačí i s jednokolejkami, obojí lze postavit výdělečně. Cena tratí se totiž rychle stane nezajímavou, důležitá je jen na začátku. AI inteligentní nebývala a i když ty nové jsou občas dost slušné, vyhrát lze snad vždy. Podle mě je to hra pro radost - prostě takové hraní si s vláčky na PC :-)
Slo to, ale dost omezene - nejenze napriklad neslo spojit dve vlakove zastavky, ale ani nebylo mozne je "nalepit" k letisti ze dvou stran, protoze to vypsalo chybu "Too close to another railroad station". Dtto pro autobusove zastavky.
Co ovsem nejde ani v OpenTTD je propojeni dvou jiz existujicich zastavek/stanic dohromady, napriklad vybudovanim autobusove zastavky mezi letisti.
Nestojí za zmínku i OpenTTD podobný projekt http://www.simutrans.eu/ ?
U OpenTTD mám problém s výmenou letiště za větší. Pokud je letiště hodně vytížené tak a je na něm v podstatě pořád provoz tak mi nešlo upgradnout (rychle zbourat a postavit nové - větší).
Vždy jsem musel nejdříve vrátit mířící letadla zpět a pak počkat na vyprázdnění a rychle stihnout upgrade. Což při provozu 20-30 letadel na letišti je docela opruz.
Je na to nějaká finta? Jak to řešíte vy?
Díky. P.