Ta nevyrovnanost v bojoch jednotiek bola aj v Sid Meier's Civilization na facebooku, kde sme sa s kamosom bavili na tom, ako kopijnici masovo likviduju tanky. Horsie uz bolo to, ze tie tanky boli nase...
Neviem, ci to uz nejak spravili, hravali sme to este v beta testingu.
Inak vrtulniky v OpenTTD boli idealne na transport ludi na ropne plosiny. Teda aspon ja som ich tak zacal vyuzivat a neskor som nimi prepravoval ludi medzi mestami, kedze autobusy a vlaky boli maximalne vytazene. Heliport zabera jedno policko, takze sa dal hodit hocikde a hlavne v hornatom terene boli IMHO vyhodnejsie ako autobusy, ktore sa teperili v kopcoch, v ktorych bolo treba vystavat este aj cestu s tunelmi.
Na nektere ropne plosiny blizko pevniny jsem stavel zeleznici - umely ostrov primo u plosiny (napriklad 1x5 policek) + dlouhe mosty. Stalo to sice majlant, ale z dlouhodobeho hlediska se to vyplacelo vic, nez resit pomale lode. I kdyz ty vrtulniky jeste vyzkousim, jestli to bude vyhodnejsi nez vozit vagon pro lidi nebo tam smerovat osobak :-)
Vrtulníky mi přišly na nic, malá kapacita a relativně pomalé - sice mohou letět celkem rychle, ale nad heliportem dost dlouho klesají a stoupají, navíc tam může být v jednu chvíli jenom jeden. Takže mě to přijde na nic. Nejvýhodnější mi přijde do města prostě nasadit tramvaje, vydělávají víc než busy a mají větší kapacitu (až 150 lidí).
S tou plošinou jsem taky stavěl ostrůvky, ale současná verze OTTD umožňuje spojovat i stanice, které nejsou fyzicky vedle sebe, stačí při stavbě držet Ctrl a vybrat ze seznamu stanici, kam to připojit. Takže stačí vedle plošiny postavit ostrůvek se zastávkou pro náklaďák, na pevnině připojené nádraží a je to :-).
Ještě by mě zajímalo, jestli někdy fixnou AI u letadel. Nechápu, proč letadlo letící od jihu nejdřív letí někam na severovýchod od letiště, tam se otočí a letí na západ, jih a východ, aby přistálo na dráze, kam mohlo letět rovnou...
Ještě by mě zajímalo, jestli někdy fixnou AI u letadel. Nechápu, proč letadlo letící od jihu nejdřív letí někam na severovýchod od letiště, tam se otočí a letí na západ, jih a východ, aby přistálo na dráze, kam mohlo letět rovnou...
To je schválně, ranveje jsou stejně jako v reálném světě jednosměrné
Aha, špatně jsem to pochopil. Ale i tohle je stejně, v reálném světě letadlo při přistávání nad letištěm taky krouží. I když je pravda, že u malých letišť se to nedělá, tak by to mohli vynechat i v OpenTTD
Já si myslím, že je to ke zjednodušení programu. Letiště má nadefinovaný jeden čtverec, na který se letadlo naviguje při letu. V tomto bodě se pak změní režim na "přistávací", od kterého se pohybuje po stejné dráze, kontroluje obsazenost přistávací dráhy a případně si dá další oblet.