Na Fort Apocalypse se mi váže ještě jedna vzpomínka. Než přišlo Turbo 2000, tak jsem ji měl ještě "v klasice". A tahle hra (stejně jako několik málo dalších) byla na kazetě nahrána v atypickém formátu po 1kB blocích (normální byly 128B bloky).
Netuším, proč to tak některé hry měly. Zda to měla být snaha o zrychlení nahrávání či snad ochrana proti kopírování. Zkopírovat to uměl CASDUP, ale musel se přepnout do režimu nestandardního formátu.
Pamatujete ještě někdo "kilové bloky"? Pamatujete ještě někdo CASDUP nebo TURBO-C-COPY (s budoucím Turbem 2000 nemělo nic společné, tohle bylo jen na zrychlení klasiky na 800 baudů)?
Ja si na to pamatuju. Byly hry s kilovymi bloky (nektere pekne ty bloky odpocitavaly na obrazovce :-) a potom jsem mel nejakou hru v jedinem bloku, resp. prvni cast byla nahravana klasicky a potom uz byl jen jeden dlouhej blok ve stylu ZX Spectra).
Podle me ty 128B bloky byly spis kvuli tomu, ze standardni zavadeci rutina snad ani neumela synchronizaci hodin uvnitr bloku (ale to presne nevim, jen tusim podle toho, ze to byl jen bitovej tok, tj. ne kodovani ve stylu Turbo 2000/ZX Spectra).
CASDUP uz jsem asi nezazil, jen "kazetaky-dvojcata" :-) a potom spoustu utilitek pro Turbo 2000 a Super Turbo ;-)