hmm micromachines ...hmmm :)
bola aj hra nitro ci tak neak sa to volalo bola to izometricky pohlad na trat cela trat bola na jednu obrazovku alebo sa to volalo iron man ? nitro man ? do kelu aj s tou starobou :)
na atari spominam na neaky pitstop ? neviem ci tam tiez nebol multiplayer (split screen)
death race ? carmagedon ? wipeout ? este bol taky neaky klon wipeoutu (futuristicke vznasadla na trati so skokmi strielanim a urychlovacmi na trati myslim ze s to tiez dalo hrat po sieti ) s ovela jednoduchsou grafikou nazov uz nespominam
rollcage ?
ale to uz su asi novsie hry
dakujeme za kvalitne clanky
ale zaujmalo by ma trocha aj ine, napr ako sa vyvyjali hry v inych krajnach , predpokladam ze take japonsko slo trocha inou cestou nez napr europa (teda vacsinou asi amerika kedze vacsina bola americkych firiem)
dal by sa spravit neaky historicky prehlad o hrach aj z inych kontinentov ?
dakujem za reakciu
chapem ze to bude komplikovane kedze japonsko sa bere ako centrum herneho priemyslu vychodneho sveta a bude tam neskutocne mnozstvo hier, ci uz od velkych studii alebo malych ci nezavislich programatorov nehovoriac o recovej bariere, roznych klonoch hracich konzol ci uz z ciny alebo priamo japonska
stacili by mozno neake 1~2~3 casti :) kde by sa to vsetko aspon spomenulo prip len neaky zoznam
pripadne skusit niekoho kontaktovat kto ma o tom neaky prehlad aby dodal material ?
len tak nahlas rozmyslam :)
samozrejme to nemusi byt, predpokladam ze to zabera nehorazne casu uz aj bez toho :)
Hehe no zrovna ten Tetris meli v Japonsku asi i driv nez na zapade :) Vysel pro GameBoye (jsem to zminoval v nejakem starsim dilu), takze vyroba Nintendo, Japonsko. Fakt je, ze bundlovanej byl Tetris asi jen v konzolich pro zapad - to musim jeste zjistit a urcite se o tom nekdy zminim.
Japonsko, to je napriklad serie (Super)Mario, Castlevania, PacMan a urcite spousta silenosti, co se k nam nedostala - taky zjistim ;)
Spy vs. Spy, Joust...co jsme jako děti nad tímto strávili času, staré, dobré a totálně nezničitelné Atari 800XL se svojí červenou kulatou kontrolkou provozu a Tesla Merkur (takže jsme si ani neužili moc barvičky)...úžasná zábava, Joust jsem nedávno hrál v emulátoru, a zábava je to stále stejná, jen to ovládání se nevyrovná starému QuickShotu :-) Jsem rád, že se tu pohybuje talentovaný autor s opravdu skvělou znalostí 8-bitové éry (a nejen té). A i když jsem to tu udělal už mnohokrát, tak znova děkuji za práci pana Tišnovského.
A chtěl bych se autora zeptat, jelikož vím, že má přehled, pane Tišnovský, existují nějaké moderní reinkarnace těchto her? Ať už pro Linux či Windows (používám v dualbootu obojí)? Nedávno jsem totiž přišel do styku s hrou DuckTales Remastered, což je nová "HD" reinkarnace staré slavné NES hry. A ačkoli jsem původní verzi prakticky neznal (kdysi jsem si ji jen tak spustil v emulátoru, ale moc nehrál, tak mne velice chytla a proskákal jsem ji téměř jedním dechem. Nevíte, zda existují amatérské či profesionální klony podobných starých 8/16-bitových her? Třeba zrovna zmíněný Joust či Spy vs. Spy.