Co takhle nethack? Ten cloveku vydrzi opravdu dlouho. Nebo na odreagovani neco jako tetris, hangman, mille ci scrabble. Ostatne i takovy gnuchess je primarne ascii hra.
Nethack je trosku moc o haluzi a min o planovani, ale taky fajn hra.
A kdyz gnuchess, tak nemuzu nezminit gnugo (sachy jsou uz v podstate mrtva hra, vetsina partii konci remizou a za chvili budou sachy cele dopocitane), i kdyz u gnugo preferuji nejake graficke rozhrani (treba glGo).
> "Nethack je trosku moc o haluzi a min o planovani,"
Nesmysl. Dobrý hráč může vyhrát spolehlivou většinu her a skoro všechny smrti budou stejně jeho chyba. Náhoda samozřejmě roli hraje, ale je jí dost na to, aby se rychle srovnala. Že je Nethack o haluzi se může zdát hlavně proto, že je podstatně těžší než Angband hlavně v tom smyslu, že každou chybu pořádně potrestá a je potřeba velmi dobře vědět, jak který předmět pomůže k přežití a umět ho ve správnou chvíli správně použít, zatímco Angband je spíš větší piplačka.
Zajímavost je, že narozdíl od Angbandu neexistuje program (bot), který by dokázal Nethack dohrát -- sotva porazí úplného začátečníka.
ADOM je pro mě nejzábavnější a nejpropracovanější RPG od vydání Baldur's Gate II.
Je tisíckrát lepší zapojit fantazii u dobře navržené ASCII grafiky než sledovat nedokonalou renderovanou, raytraceovanou nebo i kreslenou "normální" grafiku.
Nikdy bych nevěřil, jaký může jít strach z takového fialového 'W' ;-)
A co takhle treba 0verkill? taky husta hra, skoda ze je to uz "u ledu", celkem prdel ;-)
ale na jednou koukam panove zapominate - co takhle "textovky" ? Rika vam to jeste neco? nebo "zabavna" hra musi mit 2 DVD,3D 32bit grafiku 4000x3000, super zvuk 21.1 a vibrator v kresle? ;-))) Osobne si myslim, ze herni prumysl je na tom stejne jako hudebni prumysl (ano, prumysl, open-source gamesy sou na tom obcas i lip, protoze to nekdo dela "protoze chci", ne "aby se vydelavalo").. porad to samy, jenom misto nablejskanejch ujecenejch rokeru sou to neleskle odeni "smutni muzi" ;-))
Proste "dejte jim grafiku, zabava neni podstatna" ;-)
Jednou jsem napsal v ASCII (NCurses a C++) hru Pushover, docela to i fungovalo.. (prvních 30 levelů) Jestli se někdo toho chce ujmout, rád mu pošlu zdroják (GPL).
..neni vhodnejsi energii venovat opravdu do novejsich her? text je sice fajn, ale preci jenom na desktopu clovek ty Xka ma a na serveru hrat gamesy je preci nesmysl..
m00nbuggy rulez, tato hra ma supr hratelnost je prehledna a jednoducha. skoda jen, ze skonci po par levelech.
u ala 'boulder dash' je to opravdu kapanek neprehledne a level je i velky.
me osobe se nejvice libilo zpracovani boulder dash na pocitacich PMD85-{1|2}
z teto ery byly moc fajn gamesy :-) [zaby, fred, boulder dash, formule a samozrejme pro pany kankan :-)
skusil som obe.
invaders je nehratelne pomaly.
phear je ok az na to ze je neskutocne rychly takze stare navyky z 8-bitovych atari su mi nanic. marne som dufal ze spravia scrollovanu verziu, takto ked vidim celu miestnost tak to straca isty moment prekvapenia a velku cast hratelnosti.