Pamatuju si jak aby duna 2 mluvila a hrala na zvukovce muselo byt minimalne 2Mb ram . Ten kdo mel 1mb tak to jenom hralo . Ja mel tehda od strejdy pujcenou Sound Galaxy - SB Pro compatabile - Jednu z prvnich kompatabilnich karet vubec :) JEste sherlock holmes skvele tenkrat mluvil . Bylo to v dobe kdy 286 byl obvykly pocitac . Kdyz jsme poprve uslyseli Prince of persia a tu uvodni hudbu na zvukovce fakt jsme uchcavali(A amigisti se nam smali).
Jinak k tem covoxum a modum pamatujete legendarni cubic player ? Dneska ho ukazuju pres dos box kdyz chcem zavzpominat na stare casy.Btw. uz v te dobe umel prehravat i mp3.
Nj, na 286 jsem mel jen toho Covoxe, nebyly prachy. I kdyz se tady potom zacaly za "skvelou" cenu prodavat Adliby za 1000,-, asi to uz nikdo na zapade nechtel :-) Skoda, ze jsem ho nekoupil, ted by to byl muzealni kousek.
Jinak screenshot cubic playera byl tusim v predchozim dile, byl to fakt dobry SW.
To jo, ja prvne slysel soundblastera prave na dune II u kamarada a pamatuju si, jak me uplne rozsekalo to uvodni VRRRUUUUOOOUUUUMMMZMZMMZMZZ - a pak to zacalo hrat a mluvit
Your battle for Dune begins.... Now (ow ow.. to echo! :-))))
chudaci vrstevnici co se v te dobe jen poflakovali venku, zkouseli kourit a ohrabavat devcata :-) (bylo mi tak 12..)
Mozna tomu nebudete verit, ale DunaII je pro me dodnes jednou z nejoblibenejsich her. Obcas ji hraju na Linuxu v Dosboxu.
Take jsem sveho casu resil zahadu, proc Duna na nekterych PC hraje jen pres Adlib...
Dodnes mam funkcni jeden z prvnich SoundBlasteru, ktere se tady v Cechach objevily. Vcetne velmi zachovale krabice ve ktere jsem to koupil a veskereho prislusenstvi vcetne manualu :-)
Soundblastery byly napodobovany celou radou vyrobcu a proslo mne rukama dost ruznych konstrukci z nichz za jednu z nejzajimavejsich povazuji tu, ktera byla mimo jine osazena klasickym jednocipem Intel8051. Slo o monofonni kartu do 8bitove ISA sbernice, kterou take dodnes mam - byla to myslim vcelku rarita.
Dunu II si taky tak cca jednou za pul roku zopakuju - vsech devet kampani pro tri strany. Ale na dnesnich komplech (i s DOSBoxem) je to strasne jednoduche, to na 286 to bylo horsi, protoze cela hra jela strasne pomalu (pocitac nestihal), ale casovani prvnich utoku i period mezi "atomovkami" byl dany casovacem. Jinymi slovy - na dnesnim komplu mam pri prvnim utoku uz zakladnu celou postavenou, ale na 286 jsem byl jen s par stavbama bez vezi :-)
Na druhou stranu je ted znamo vic figlu, jak vyhravat - treba si nechat zajet vojaka cizim harvesterem apod.
jo... jasne... a dokud to nepatchli, tak treba sonicky tank pri zrychlene hre mel delsi dostrel jak raketomet (pri zpomalene zase asi jak siege tank) a vetsi (cca 8ks) skupinka techto hracek stacila na vyhubeni vsech 3 narodu v L9. (vzajemne se neposkozovaly). U ordosu zase deviator kdyz prebarvil jednotku, slo pockat s fokusem na jednotce nez se prebarvi zpet a dat ji nejaky utok. SPLNILA ho a nikdo ji v tom nebranil. Navic takto shozene treba veze uz nikdo nestavil znovu. :-) Akorat harkoneni byli chudacci neduzivi a museli se spolehnout na hrubou silu.
nj. harkonneni meli fakt hlavne hrubou silu (zase ale automaticky utocili na cerva, atreidi ne, ti ho meli radi, coz bylo pekne na prd), zato jejich mentat mel podle me nejlepsi kecy :-) a taky doost dobrej xicht