Jinými slovy: Používám sice polofunkční systém, který občas nenastartuje, občas se neuspí, neumí správně fungovat s touchpadem a wifi, ale vrátili mi za to 40 eur! A to se vyplatí!
Mimochodem, nic jako "záruční nálepka" dle platné české legislativy neexistuje. V našich zákonech není ani nejmenší opora pro to, aby byla záruka podmíněna porušením/neporušením jakési samolepky, která se koneckonců může i sama od sebe klidně odlepit třeba mechanickým nebo teplotním namáháním. Porušení kterékoliv samolepky NEMÁ vliv na záruku, tím spíš žádný omezující vliv a pokud kvůli tomu někdo záruku neuzná, je potřeba ho upozornit na to, že ČOI, případně soud, mi to rád vysvětlí.
A co takový KNOX bit (https://www.samsungknox.com/en/blog/about-rooting-samsung-knox-enabled-devices-and-knox-warranty-void-bit). Pro neznalé - když do smartphonu do Samsungu dám jiný systém než ten od výrobce, tak se někde vevnitř překlopí jakýsi bit a Samsung pak odmítá uznat záruku. Mě to přijde jako elektronická obdoba té nálepky. Tušíte jak se na tohle dívá česká legislativa?
Ceska (a evropska) legislativa se na to diva zcela jednoduse. Zaruka 2 roky je ze zakona, a neexistuje zpusob, jak by o ni kupujici mohl prijit. Lepiku si muze kdo chce lepit kolik chce, ale na veci to nic nezmeni. Prodejce ma pak moznost neuznat reklamaci zcela konkretni vady, pokud je zaroven schopen dokazat, ze tuto vadu si zpusobil spotrebitel sam, uzivanim veci v rozporu s (ceskym) navodem.
Defakto to jde tak daleko, ze pokud k produktu neni navod v cestine, lze jej i doslova fyzicky rozflakat, a zaruka se na to vztahuje, protoze spotrebitel nebyl informovan.
Tzn, pokud budu reklamovat, ze fotak nefoti, a prodejce mi to vrati s tim, ze je nekde nejaky skrabanec, tak ma smolika, protoze spor nemuze ustat. Ja totiz nereklamuju skrabanec.
Jinak co vim, i v nasich luzich a hajich existuje nekolik desitek pravniku, kteri se na toto tema radi a dobre zivi. Uspesnost je pry pomerne vysoko pres 80% (= vse zacaluje prodejce).