Co se tyce pana z B/S, tak jeho pristup je velice zvlastni ikdyz pomerne slusny. Take by se na email napsany timto "tonem" mohl vykaslat. Nicmene kdyby tento email nebyl psan az tak "oprskle" jak byl, je ve sve podstate velice vystizny. Pan z B/S pomerne dosti demagogizuje. Porovnava neporovnatelne. Chce-li vyrobce ci distributor porusovat normy, je jeho povinnosti o tomto zamernem pocinu dat jasne vedet a to tak aby zakaznik mel pravo jiz pri koupi se rozhodnout, zda je ochoten ci nikoli si takto "zmrsene/upravene" CD, ktere nevyhovuje specifikacim CD-DA (norme Red Book) zakoupit. V pripade, ze je obeznamen od prvopocatku s tim, ze CD nebude v PC fungovat (pouzivam LINUX a je mi jedno zda bude fungovat pod Win ci nikoli, klasicke CD-DA mi tu hraje jak ze zvukovky tak z CD Romky a opravdu jsem zatim CD romku bez audio vystupu jeste nevidel) ma pravo s erozhodnout na miste a CD si treba nekoupit jako to cinim ja a to nejen na truc jako nekteri jini, ne proto ze bych si chtel cd prehravat v cd romce ale proto ze: MAM CD PREHRAVAC SONY X339ES, je to espritovy model pred par lety dost kvalitni rady CD prehravacu (jeste s mahagon bocnicemi). Jeho cena byla kolem 30 000 KC. Do ted mi vsechna CD bez problemu prehral az na ta kt. pouzivaji ochranu "kaktus" nektera "kaktus" CD mi c nem nechteji najet a CDpl. blika display, jina se rozjedou, ale jen v rezimu continuelniho prehravani. V pripade hrani z programu mi nefunguji a chvaji se tak jak bylo psano vyse. CD nejdou ulozit do pameti prehravace, protze nemuze najit identifikator. (sice nechapu proc, ale halsi mi to.) Nektera jdou, ale zase vydavaji pri nacitani podivne zvuky (podotykam ze skutecne jen CD s ochranou). Tak nevim mozna ten muj sporak je uz moc starej a hloupej na to aby prehraval cd od Sony, kdyz jej SONY vyrobil uz pred tolika lety. Bohuzel zvukove je na tom porad nejlepe a v kombinaci s lampacem od telefunkenu ma nedosizny zvuk. (jako Acuphase D05), preci jen je mi lito, ze si tato cd musim poustet na kenwoodu za 7000, co hraje ze by jeden zvracel a tak uz ani clovek nema chut si kupovat dalsi CD pri pocitu ze bude vyslednym zvukem opet zhnusen. Mam cca 1100 CD a zhruba stejny pocet vinilu, je mi dos lito ze na vinil uz si prodejci a vydavatelske firmy moc nehrajou. Tam byl zvuk dokonalosti samotnou a nebylo treba vymyslet ruzne ochrany. Sice se desky take delali podvodne, ale ty slo lehce rozpoznat a skutku si to nemohl dovolit kazdy. Mimochodem ja osobne ty ochrany na CD take nechapu uz jen z toho duvodu, ze kopie (ac jde o dig. med.) hraje VZDY jinak nez original. A mam to prakticky odzkousene. (udelal jsem kopii CD a kopii kopie a potom pozadal svou zenu, aby mi je poustela jak ji napadne a poradi zapsala a ja si jej take zapsal a pri porovnani, prestoze pisnicky stridala, jsem zjistil ze z 25ti pokusu jsem se spletl 0x, muj kamos poznal prd. Tak nevim mozna jsou ty ochrany pro lidi kterym na tom zvuku zase tak moc nesejde, ale tem asi v tomto prip. postaci ty mp3, tak mi zase smysl pouziti ochran unika. Dobrou noc.
Neberte to jako urážku! Je mi Vás líto, že máte tak dobrý sluch. Já nepoznám rozdíl mezi originálním CD a kopií. A tak si můžu vesele kopírovat a MP3kovat. Nemá to chybu. Možná jsem o něco ochuzen, ale nevím o co, tak mi to nevadí. Zajděte si k ušnímu ať Vám trochu pokazí uši. :-) Pak si můžete vesele pouštět CD vypálená z MP3 na tom "mizerném" Kenwoodu za 7000.
ad digitalni kopie AudioCD - pokud mate dobre nastaven palici software a zdrojovy disk neni prilis poskozen, nemate sanci poznat 1. kopii od originalu, i kdyz obsahuje o mnoho chyb vice.
S MP3kama uz je to mnohem horsi, klasickou MP3 128kbps od AudioCD poznam, ja osobne, skoro vzdy. Ztratova komprese je swina ;) MP3 256kbps jde poznat take, proste zadna MP3 (ani 320kbps) na klasicke AudioCD mit nikdy nebude! (Audio CD ma 1400kbps).
Proto MP3 neposloucham a poslouchat nikdy nebudu a jsem velmi zklaman, ze se na netu nevyskytuji nezkopmrpimovane audio stopy... :o(
Pokud by to nekdo chtel vedet presne:
Audio CD (PCM) = 44,1kHz stereo 16bitu, cili 16bitu(2B) na zvorek (44100 zvorku za vterinu) => 44100 * 2B * 2 (stereo = dva kanaly) => 176,4kilobytu/s = 1411,2klibitu/s a MP3 obvykle 128 - 256 kilobitu (11x-5,5x mene dat!!), tak si muzete predstavit kolik informace se pri kompresi MP3 ztrati... :(((
"Mimochodem ja osobne ty ochrany na CD take nechapu uz jen z toho duvodu, ze kopie (ac jde o dig. med.) hraje VZDY jinak nez original. A mam to prakticky odzkousene. (udelal jsem kopii CD a kopii kopie a potom pozadal svou zenu, aby mi je poustela jak ji napadne a poradi zapsala a ja si jej take zapsal a pri porovnani, prestoze pisnicky stridala, jsem zjistil ze z 25ti pokusu jsem se spletl 0x, muj kamos poznal prd."
Pokud to hraje jinak, tak to neni kopie, ne? Ale spis bych si tipnul, ze vas prehravac ma problemy s medii na kopii pouzitymi, protoze prave proto, ze jde o digitalni kopii, jde pri spravnem nastaveni kopirovani az na medium o naprosto identicky zaznam.
CDDA obsahuje sice digitalny zaznam, ale to neznamena, ze digitalna kopia z neho bude identicka s originalom. CDDA totiz na rozdiel od CDROM neobsahuje kontrolne sucty. U datoveho CD je mechanika schopna vdaka vstavanej logike samocinne kontrolovat precitane data a pomocou kontrolnych suctov dokonca opravit chybne precitany blok bez toho, aby sme o tom vobec vedeli, napriek tomu, ze chyb je neuveritelne vela. Az u vaznejsich chyb (hlboke ryhy, otlacky prstov apod) musi mechanika znizit otacky a nacitavat blok opakovane. V pripade CDDA chyby vznikaju rovnako, ale nie je implementovany mechanizms na ich kontrolu a/alebo napravu. CD prehravace sa s tym vysporaduvaju rozne, vacsinou si chybu vobec nevsimaju. Pri 44100 vzorkach za sekundu si ludia s normalnym sluchom nemaju sancu nic vsimnut, a to napriek tomu, ce CD prehravac ich permanentne klame.
Mozno sa budete cudovat, ale aj u originalnych CDDA sa sleduje parameter chybovosti, ktory obsahuje 2 veliciny -pocet nekritickych chyb/sektor (to su take, ktore dokaze prehravac tolerovat) a pocet kritickych chyb (take, s ktorymi sa musi potrapit opravna logika). Divili by ste sa, ake vysoke su cisla, ktore zodpovedaju este norme. Nechcem napisat hlupost, ale mari sa mi, ze mimo normy su az hodnoty okolo 270 nekritickych a 2 kriticke chyby na sektor (alebo sekundu? To si tak pamatat).
Tym vsetkym chcem povedat, na rozdiel od datoveho CD, kde by kopia mala 100% zodpovedat originalu, sa do kopie CDDA prenesu vsetky chyby, ktore boli uz v originalnom nosici, plus chyby sposobene prachom, necistotou atd, plus chyby sposobene samotnou mechanikou. Do kopie kopie sa pripocitavaju dalsie chyby podobnym sposobom. Tak sa do nahravky dostava skreslenie, ktore na kvalitnej aparature ludia s dobrym sluchom naozaj pocuju.
Umyselne vlozenie chyboveho sektoru je mimochodom jeden zo sposobov "ochrany" -lacny CD player na to kasle a precita to aj s chybou, kvalitnejsie prehravace a CD mechaniky pocitacov sa budu snazit precitat to za kazdu cenu spravne, a skoncia.
Dekuji, ze se nasel alespon 1 odbornik, ktery dane problematice skutecne rozumi a nedela si z toho ci primo ze mne jen legraci. Duvod proc na drazsim CDpl. je rozdil poznat jste popsal opravdu vitecne. Pro ostatni jsem jen chtel rici, ze pouzivam cd record a scsi yamahu palidlo. Na tom kenwoodu ikdyz jej zenu pres lampac opravdu nemam sanci poznat rozil mezi originalem a treba i 2hou kopii. Je to totiz pekac. Vse na nem hraje stejne a to s chranou i bez, kopie i original atd. Co je trosku spatenka je to ze i ten original neni k poslouchani tim padem je logicke ze rozdil skutku nelze rozeznat. V hnoji se tezko hleda hnuj. "je to tam vsude"
Pro ty co si delj a neveri, jsem ochoten jim predvest dukaz na vlastni usi. (pokud jeste nejake maji)
Zkuste pouzit na kopirovani program Exact Audio Copy - jedna se o freeware, ktery vytvori tak maximalne identickou kopii jak to jen jde (napr. uz jenom diky tomu, ze kazdou skladbu grabuje 2x a z vysledku (tedy tuto informaci necte z CD) vypocita CRC a ty pak porovnava
CRC ma 32bit delku, takze pravdepodobnost chyby pri shode CRC je 2x10E32 - to je skutecne minimum :)
pod linuxem na detekci chybnych stop staci uplna drobnost:
vanilla jadro + modul cdfs.o + program md5sum a mount
google.com a hledej "cdfs linux"
mkdir -p /mnt/cdrom/{cdfs,iso}
mount -o ro -t cdfs /dev/cdrom /mnt/cdrom/cdfs
X=0;
while true; do
md5sum -b /mnt/cdrom/cdfs/* > /tmp/sumka.$X
done
while ! zblbnu; do
diff /tmp/sumka.$a /tmp/sumka.$d
done
alternativne pokud si delate kopi poskrabaneho cd, aby ste ho mohli vyhodit a pouzivat svuj novy pravy lec kopirovany kousek a chcete si by jisti, ze si budete palit pouze kvalitni nazasumeny signal ve stopach, tak:
...
mount...
cp /mnt/cdrom/cdfs/* /tmp/tu/
cd /tmp/tu
md5sum -b * > ./sumka
cd /mnt/cdrom/cdfs
while true; do
md5sum -c /tmp/tu/sumka
done
jinak muzu doporucit teac. dokaze precist s
hdparm -E 1 /dev/cdrom
teac palirna + verbatim + teac palicka/ctecka => ta jedina a skutecne kvalitni kopie pro audiofila, ktery si skutecne nechce nosit originaly vsude s sebou, ale radeji archivovat a pro poslech chce mit kvalitni kopii, kterou muzou potapat a vyhodit, poskrabat a vyhodit, pozvracet a vyhodit, rozleptat a vyhodit, zamastit a vyhodit, atd.
protoze skutecne dokaze v teto kombibinaci vypalit a precist CD-DA ktere ma md5sum vsech stop stejne. no jo obcas to nejde na 1. pokus...
dik cece, doufam ze se mi to nezacykli. To exact audio copy je asi dobrej soft, ale preci jenom v linuxu asi nechodi (nevim to jiste, nezkoumal sem ho) tohle vypada lepe. Teac palidlo 40x uz sem si poridil a reader taky teac 40x nak mi to nechtelo behat na jedny ksande tak sem poridil i externi radic a ted uz mi to jede naprosto v pohode. Asi to bylo trochu tou yamahou a mozna i postupem, ted uz ta kopie jde rozeznat mnohem hure a na tom suntu kenwoodu bez sance. Kopii od kopie uz nepoznam. Tak HW upg. pomohl. DIK
/cut
CDDA totiz na rozdiel od CDROM neobsahuje kontrolne sucty.
/cut
Rekl bych, ze tam nejaka ochrana je. Jinak by totiz cdcka po kratke dobe byla neposlouchatena/neprehratelna ...
Red Book - CD Audio
* Defined by Philips and Sony in 1980 and published in a red binder, hence Red Book.
* Standard needed so a CD made by any manufacturer can be read by any CD player.
* Physical Block Structure, 75 blocks are read per second, each block divided into 98 24 byte frames.
* Frames are encoded using EFM (Eight to Fourteen Modulation), CIRC (Cross Interleaved Reed Solomon Code) codes are inserted for error detection and correction.
A o cem je Reed Solomon Code
Reed-Solomon
An error-correction encoding system that cycles data multiple times through a mathematical transformation in order to increase the effectiveness of the error correction, especially for burst errors (errors concentrated closely together, as from a scratch or physical defect).
Takze ?
Zeby sa predsa nejake CRC pouzivalo aj na CDDA? Nechcem sa hadat. Kazdopadne ak je, tak len symbolicke. Vezmime si, ze na 80 min CDR sa vojde 700MB =734 003 200 byte dat. 80 minut v digitalnej forme vsak zabera 80 *60(sekundy) *44100(sampl.frekv.) *2(16bit) *2(stereo) =846 720 000 byte. Datove CDROM teda obsahuje len cca 7/8 samotnych dat a popri nich este 1/8 doplnkovych informacii -hlavicky blokov, kontrolne sucty.. Plus tabulku obsahu atd. Ani s takouto ochranou nam to mechanika neprecita vzdy v poriadku. U CDDA bez sance, mozno CRC pomoze mechanike vsimnut si, ze nastala chyba, na rekonstrukciu chybneho bloku to vsak nestaci. Vysledok je rovnaky -mechanika si vymysla. Napriklad priemerovanim, alebo u drahsich zlozitejsou interpolaciou. CD nas permanentne klame :o)
Jenze prave proto se na CD-R objevuji rozdilne informace o velikosti pro Data a pro Audio. Tj. na 80 minutove medium se ulozi vice nez 700MB (tusim ze je to cca 730MB?) audio dat vcetne onech kontrolnich souctu, ale pouze 700MB "souborovych dat". Odtud tedy udaj 700MB/80m nebo 650MB/74m.
Matne si vzpominam, ze jsem kdysi na mediich videl kapacitu media pro audio format zapsanou i v MB, a tento udaj byl zhruba o 30MB vetsi nez pro datovy zaznam. Ale mozna se mylim ... :-)
Nevim, kde jste prisel k informaci, ze u CDDA "nie je implementovany mechanizms na ich kontrolu a/alebo napravu" (chyb). U CDDA je ke kazdym 192 bitum pridavano zabezpeceni tak, ze zabezpeceny blok obsahuje 588 kanalovych bitu a to uz je docela slusne zabezpeceni.
Nebudu zachazet do detailu, ale pri kodovani se vychazi z tzv. symbolu (8bitu) a ze 6-ti vzorkovacich period (tj. 24 symbolu). Ty se zabezpecuji protichybovym kodovanim CIRC (Cross Interleave Reed-Solomon) se vzajemnym prolozenim. Pouzivaji se v podstate 2 korekcni kody a 3 prokladaci stupne. Diky tomu kontroluje jeden RS presnost druheho. Mozna se budete divit, ale schopnost CDDA opravit chyby je docela vysoka.
To, ze kopie != original je totiz zpusobeno necim uplne jinym. Samozrejme, pokud budete delat kopii vyrazneji poskozeneho CD, tak se to poskozeni take projevi. Hlavni je ale kvalita media a vypalovacky. Nemyslete si, ze na nejakem noname CD vypalenem na vypalovacce za 3000 bude vypalene CD shodne s originalem. To totiz predevsim vudec nebude shodne s daty na disku. Poridte si nejakeho drazsiho Plextora a pak to muzete vyzkouset na nejake kvalitni medium vypalene malou rychlosti.
Jen poznamku: pokud skutecne poznate poslechem prvni kopii od druhe, pak mate bud naprosto nevyhovujici pec nebo /spis/ neumite zmenit defaultni nastaveni paliciho softu - nebo pouzivate Easy CD Terminator apod. Spousta clanku a auditorium na dane tema je na CDR serveru - staci hledat v clancich "jitter" :))
ad kopia digitalneho zaznamu: clovece, rychlo sa bezte najskor prihlasit s tak genialny sluchom na konkurz do nejakeho orchestra (mozno spoznate, ci dirigent diriguje s modrou alebo s ciernou palickou) a potom bezte do najblizsej kniznice si nieco precitat o podstate digitalneho zaznamu. stavim sa, ze ked vam to dojte, tak sa radsej odstrelite.
Hele ty blbe, kdyz jses hluchej, tak s tim nic nenadelas. CD audio neni CD ROM. Kup si lepsi audio, nez za nejakych 30.000,- Kc a pak to mozna take uslysis. Usi jsou takove divne ustroji; pokud budes poslouchat hudbu na dobre aparature a potom presedlas na tu horsi, tak to uslysis hned, pokud tomu bude obracene, tzn. z horsi prejdes na lepsi, tak ten rozdil neni tak markantni.
Kdyby byl problem v peemphasi tak by to bylo slyset i na CD za 7000!!!,,, navic pouzivam na paleni cedes cdrecord a na grabovani (kdyz si ho CHCI nagrabovat CD Paranoiu) Tak nevim co sem tohle pletete. Dekuji za Vasi snahu o pomoc, ale v tomhle pripade neni natolik na miste, ze bych ji spise povazoval za utahovani si. Vazeny pane, zabyvam se High End audio technikou uz 12 let a neco o dane problematice vim (s pocitaci asi 8 let a momentalne me zivi) Tedy jeste jednou, to co popisujete by bylo jako zametit maliho indiana s velkym "analogie - no skoro". Doporucuji navstivit High End studio a vzit si ssebou "kvalitne" provedenou VASI kopii a zalozit ji napr. do Acuphase D05, uplne postaci cdpl. za 68000 na to abyste slysel, ze ani Vase pec nepece dokonale. O par clanku vise nate vysvetleni proc tomu tak je pane peemphase.
Mimochodem jeste poznamka, kopie jsou spise vice zkreslene a maji jakoby plossi zvuk, ztraci dynamiku, rozhodne nejsou prevyskovane.
Zkuste to studio at slysite sam o cem "mluvim" tohle se tezko vysvetluje, to musite citit (sevreni na plicich, nemoznost se nadechnou apod.) Mozna to nesouvisi s usima??? ale je to tam. kopie je napytel.
Heh, to uz nekdo udelal, a zkousel na sestave za cca 2 miliony Kc...
Dil 1 - http://www.cdr.cz/a/clanky/clanek/3868
Dil 2 - http://www.cdr.cz/a/clanky/clanek/3887
Dil 3 - http://www.cdr.cz/a/clanky/clanek/3904
Takze, bezte do CIA a prihlaste se tam jako agent, urcite uslysite travu rust a mravence na druhem konci zemekoule jehlici prenaset. ;o))))
HMM, pekne odkazy, opravdu dekuji. Ja krom toho ze slysim nejen po technicke strance velice dobre, mam i sluch hudebni a umim cititi. To citeni jak vjemove usima tak i nosem, ale to sem ted nepatri. Jak jsem uvadel v 1 prispevku, moji kamaradi ac se sluchem hudebnim nic nepoznaji. Ja ANO a nez jsem jim to dokazal tak mi take neverili, zvlaste pak poznani rozdilu 1 kopie od druhe (da to dosti soustredeni a je na to potreba slyset stejnou skladbu). Ja opravdu opravdu opravdu tento rozdil poznam. PRISAHAM ze ano a jestli ze mi neverite, muzete mne prijet navstivit a vzit si i vlastni media. UVIDITE SAM. Jestli Vam to prijte jako ztrata casu, muzeme se vsadit o nejaky mrsky peniz at se Vam ta cesta "vyplati" staci kdyz se jednou spletu a vyhra je Vase. Klidne si delejte narazky, ale jestli je to vskutku tak ojedineli jev, potom mozna mohu sve vyjimecne schopnosti uplatnit pro vydelavani penez a mozna ze diky Vasemu popudu (takze jsem vlastne vdecny a celkem mi stouplo sebevedomi - DEKUJI) Mravence na druhe strane zemekole sice neslysim, ale co se citlivosti tyce tak je dost dobra (temer 20dB lepsi nez u normalniho cloveka) Muj sluch je co se citlivosti tyce skoro 10x citlivejsi nez Vas. No dost legracek, faktem je ze kdyz sem si delal testiky tak pri 60ti dB jsem byl schopen slyset 19.6 KHz a citit 20.8 KHz, tim citit minim ze to byl "zvuk" kt. sel uz jen poznat zda je ci neni a za zvuk uz ho nepovazuji. Normalni lide v mem veku bezne slysi 12 - 16 KHz Tu horni hranici spise jen vyjimecne. Na usnim delaji bezne testy jen do 10ti KHz. Napr. televizi 15625Hz kterou u nav v rodine piskat neslysi nikdo jiny ja slysim uz dole pred vchodem a to je na druhem konci domu v 1 patre. Poznam zcela bezpecne ze je zapnuta. Je to starej kram a ja se kvuli tomu prestehoval. Vse jsem schopen dokazat a zvu Vas na kavu. Stavte se a uvidite.
Hm, to piskanie televizora pocujem aj ja, a nie je to zavisle od znacky.
Chcem este povedat, ze na to, aby clovek dokazal pocuvat jemne odchylky v kvalite, musi mat sluch nielen v poriadku, ale aj VYTRENOVANY. Sluch si dokaze zvyknut na lepsiu kvalitu, neskor ju aj vychutnat a porovnat s nizsou, ale trva to nejaky cas. Kym som pocuval hudbu z walkmana na sluchadlach za 150Sk, zdalo sa mi to fajn. Ked sme kupili vezu, bol to novy zazitok a zdal sa mi neprekonatelny. Ina veza mala viac basov, ale to bol cely pre mna pocutelny rozdiel. Po case som to vsak "vstrebal" a zistil som, ze veza ma tiez vela nedostatkov. Kupil som robeny zosik TDA a zvuk vezovych reprakov bol razom lepsi. Kamos mi spravil repraky Visaton Alto-2, ktore nie su este ani high-end, ale ten rozdiel, ten rozdiel.. Vdaka nim si moj sluch zvykol na velmi dynamicky, az hmatatelny zvuk a ked som kupil lepsi zosik, uz som rozdiel medzi starym a novym zosikom dost dobre pocul. Toto vsetko vsak trvalo dokopy asi tak 12 rokov, takze proces to bol dlhodoby. Ak ma niekto sluch vycviceny na repracikoch Dynaudio, tak som schopny mu uverit, ze pocuje rozdiel medzi originalom a odpekancom. J zatial len viem bezpecne rozoznat MP3 a nie vzdy som ochotny ten typicky selest pocuvat.
Často se diskutuje mezi 2 zdánlivě protikladnými alternativami, a přitom můžou být pravdivé obě, stačí jen najít logické vysvětlení. Takže:
1) CD-DA obsahuje data, která se dají použít pro detekci chyb, prakticky ale ne už pro jejich opravu (jako u dat).
2) Zkopírovat CD-DA LZE ve 100% kvalitě do posledního bitu, není to ale tak jednoduché jako data a většina programů/cd-romek na kopírování to NEUMÍ.
Já k tomu používám program EAC (Exact Audio Copy) a alespoň 2 různé velmi kvalitní kalibrované CD-ROMky (nechci zabíhat do detailů). Většina problémů vzniká totiž při čtení, ne při zápisu.
3) Věřím panu Mladému, že pozná rozdíl mezi originálním CD a kopií, ale potom musí silou logiky uznat, že buď kopie není přesná A/NEBO jeho přehrávač čte kopie hůře než originály. V obou případech jde většinou o tak malé rozdíly, že opravdu smekám před jeho sluchem a soucítím s ním, neboť i já mám problémy s pískajícími monitory/televizemi.
4) To, že jedna kopie AudioCD není přesná neznamená, že žádná kopie AudioCD není přesná. Viz bod 3.
5) Součástí komprese mp3 je to, že ztrácí data o vysokých frekvencích, ale často lidi srovnávají mp3 pouštěnou přes levnou neodstíněnou zvukovku z počítače s AudioCD pouštěném z drahé HiFi věže. To už se pak nedá komentovat.
6) A navíc existuje poměrně slušná bezztrátová komprese http://www.monkeysaudio.com
Nechápu totiž, proč bych si měl Audio data vypalovat na CD ve formátu Audio, jehož součástí je to, že se z CD špatně čte ve 100% kvalitě. (viz chybějící opravné kódy).
6b) Už vidím, jak někdo píše, že bezztrátově zkomprimovaná hudba je horší než originál AudioCD :-)
P.S. Je zajímavé sledovat, jak se z diskuze o právech zákazníků stává diskuze o kopírování AudioCD
Příteli, napsal jste, že jste ještě CDRomku bez audiovýstupu neviděl. Souhlasím. Já honím prastarrý book COMPAQ 486 a v dokovací stanici mám na předním panelu také jenom konektor na sluchátka. To by podle toho experta z firmy vůbec nemělo existovat? Tak se prostě musím obejít bez zvukovky, stejně v práci nemohu ostatní omezovat hlukem. K tomu jsou přece ta sluchátka. Ostatně hlavně pracuji na MACovi a proto se ani neodvážím o takových CD uvažovat, že bych je kupoval. A tam také používám sluchátka. Ostatně plněji zní. Plně ale souhlasím, že kdyby originální CD stálo stovku, tak je kupuju po hrstech a lidé, kteří se oficiálně živí kopírováním donesených CD za stovku, by zkrachovali. Takhle je musí firmy zlikvidovat! Vždyť i staré gramofonové desky šly kopírovat. Stačilo je natřít epoxydovým lakem, pak jej sloupnout, lehce nastříknout sprejem s teflonem či jiným separačním prostředkem a znovu natřít - a jak kvalitně to hrálo. To ale většina z vás "mlíčňáků" už vůbec neví, že šlo, či že jsme to tak museli dělat. Teď už nemusíme...
Ad konektory na cd-rom, nevim co se vam na tom zda divne, ale na poslednich 50 kompech co prisly do firmy neni ani na jedine cd-rom (vetsinou teac) jack na sluchatka... Proste je to trend drive take na kazde druhe byly tlacitka na prehravani a dnes uz je tam jen jedine.Coz vsak nic nemeni na podstate sporu.
Ale musim rici ze se tady velmi bavim u prispevku, jako napr. ze CD-DA nema samoopravne kody, ze je rozdil mezi original a palenym cd atd.
Nemůže být to, že Váš SONY CDP-X339ES špatně přehrává vypálená CD způsobeno tím, že byl vyráběn někdy v roce 1993, kdy o přehrávání CD-R výrobce zřejmě vůbec neuvažoval, takže má laserovou jednotku nastavenou nevhodně pro CD-R a tím pádem čte CD-R nespolehlivě? Zkoušel jste udělat digitální kopii dat z digitálního výstupu přehrávače a kontrolovat je na shodu s daty z originálu? A jestli je skutečně i při shodě dat tak znát rozdíl mezi kopií a originálem, potom SONY CDP-X339ES má velice špatně navrženou elektroniku. A to tak, že by se za to měl výrobce stydět.