Vlákno názorů k článku Kam se ubírá webdesign? K jednoduchosti a přehlednosti od Petr M - Já jako čtenář chci s majitelem uzavřít takovouto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 2. 2017 10:18

    Petr M (neregistrovaný)

    Já jako čtenář chci s majitelem uzavřít takovouto dohodu:
    1. respektuji, že majitel stránky si pěstuje svou značku a chce, aby se čtenář vracel. To znamená, že musí mít na paměti upozornění pro čtenáře, kde je - logo stránky nahoře, ale to nesmí rušit a sežrat celý displej.
    2. Titulní stránka je od toho, aby člověk našel nejdůležitější informace. Obsah, novinky, důležité informace. Beru ji jako prostor pro komunikaci s příchozím. Prostor je omezený, nezaplácávej ho reklamou. Místo toho se snaž navnadit čtenáře a příchozí.
    3. Článek má mít nadpis. Nadpis má souviset s jeho obsahem a má to být celá věta jednoduchá.
    4. U článku uváděj datum. Pokud se to týká například software, tak i verzi, ke které se to vztahuje. Za rok-dva bez toho nikdo neví, jak relevantní ty informace jsou. A zprávy bez datumu nemají druhý den cenu ani pro historika.
    5. Uvedením autora a kontaktu na něj dodáš článku důvěru.
    6. K článku patří perex, kde se rychle dozvím, o čem ten článek je.
    7. Když už jsi mne zaujal a chci pokračovat, můžu zaplatit shlédnutím banneru. Ten proto dej až pod perex, přirozeně oddělí zbytek textu a je tam nejméně rušivý.
    8. Pokud někoho cituješ, dej odkaz. Je to slušnost a povinnost daná zákonem.
    9. Počítej s tím, že stránka může být zobrazena na výšku, na šířku i tištěna na papír. Přizpůsob tomu design.
    10. Neruš blikáním, zvuky na pozadí apod. Zaujal jsi mne, čtu tvůj obsah, proto jsi ho psal a proto tady ještě jsem. Uvědom si to a neodháněj čtenáře.
    11. Šifruj. Ukážeš tak, že si vážíš soukromí čtenářů.
    12. Když s někým mluvíš z očí do očí, nezveš si někoho, kdo mu při tom mává reklamním transparentem před očima a během toho mu prohrabává doklady. Tak proč to děláš na webu reklamou ve formulářích pro soukromou komunikaci přihlášených? Tam reklama nepatří.
    13. Pokud máš u článku tlačítko "like", dej i "dislike". Negativní zpětná vazba je cenná.
    14. Máš-li na webu diskusi, moderuj ji. jeden na všechny útočící "štamgast" ti odradí nepočítaně čtenářů, kteří by tě mohli inspirovat k tvorbě lepšího obsahu.
    15. Omez sociální sítě. Zabíjí média, zabíjí obchod, zabíjí kontakt se čtenáři, šmírují. A obsah nebo funkce, co je jenom na FB, pro hodně lidí jako by nebyla. Nepočítej s tím, že kdo nemá FB se bude honem rychle registrovat, aby tě mohl upozornit, že máš někde chybu, nebo tě pochválit.
    16. Udržuj systém aktuální. Ne z pohledu frikulínskýho designu, ale z pohledu bezpečnosti. Updatuj.
    17. Nabídni IPv4 i IPv6
    18. Laskavě si ten web otestuj, než ho pošleš ven. Není nic lepšího, než když se reklama vykreslí přes nejdůležitější informaci.
    19. Omez skripty a animace na minimum. Animace je nástroj pro grafické znázornění popisu řešeného tématu, ne pro fackování čtenáře a přetěžování jeho počítače a ždímání FUPu.
    20. Nebuď závislý na nikom, na kom nezbytně nepotřebuješ. Viz poslední výpadek Google.

  • 21. 2. 2017 11:21

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Takové weby evoluce rychle odstraní, lidi se dnes nevracejí.

    Web je jako Borgesova Kniha z písku, nabídek je tolik, že pravděpodobnost, že se vrátíte je malá, v Knize z písku, což byla kniha s nekonečným počtem stránek, byla rovna nule, že knihu otevřete na stejné stránce, jako někdy předtím, ale listovat v ní, bylo jistě facinující.

    Borges měl pak ještě v jiné povídce, jinou variantu této představy, knihu, která obsahovala všechny kombinace znaků, a na té bylo fascinující, že někde v ní byl ukryt popis vašeho osudu i s tím co prožijete v budoucnosti, jenže pravděpodobnost jeho identifikace, zase byla nula :-)

    Něco podobného bude realizovat web budoucnosti, pomocí 3D tisku a umělé inteligence, bude možné v krátkém čase realizovat jakoukoliv představu, web pak bude nabízet náhodně vygenerované představy (s evoluční zpětnou vazbou) toho, co by zákazníci mohli chtít, no a jakmile to někdo koupí, produkt z představy ještě v dodací lhůtě 5 dnů, navrhnou a vyrobí.

    Důsledkem toho bude uniformita. Lidé si vyberou to, co už má soused :-))) Tím se systém dostane sám do optimálního stavu rozdělení zdrojů.

  • 21. 2. 2017 12:37

    Petr M (neregistrovaný)

    Proč by měl být odstraněn?

    1. Lidi si pamatují odlišnost. I slušností a odměřenou reklamou se dá odlišit od stáda.
    2. Lidi si pamatují, kde se cítili dobře a kde na ně byli slušní.
    3. Když dostali relevantní informace a vidí, že se to může hodit, dají si tě do záložek.
    4. Unikátní obsah (= jinde nepublikovaný fakta nebo jejich prezentace srozumitelnější formou) konkurence těžko přebije.

  • 21. 2. 2017 22:10

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    No to jste ale podlehl dlouholeté německé propagandě a jejich kolaborantů u nás.

    Německo je stát, který mezinárodní smlouvy a dohody běžně nedodržuje.

    Uvedu pár příkladů, porušení paktu Ribenttrop-Molotov, flagrantní porušování dohod v rámci EU, například ohledně Maastrichtských kritérií týkajících zadlužení státních rozpočtů, Německo v současné době nedodržuje ani mezinárodní dohody o uprchlících, čímž eskaluje uprchlickou krizi, snaží se o revizi hranic na Odře a Nyse, o revizi smluv o odsunu, o revizi česko-německé deklarace a podobně.

    K těmto účelům používá nízké a zavržení hodné praktiky, nátlaku a vyhrožování, například o odebrání dotací EU vzpurným státům, jejich vlivové osoby a agenti, tedy osoby, na které mají kompromitující materiály, v médiích dotčených zemí, vystupují s podprahovými manipulacemi, které slouží těmto německým zájmům, nebo ve strukturách EU působí na popud Německa proti vlastním občanům. Zářným příkladem toho je třeba pan Tusk.

    Média v německých rukách v těchto zemích pak nepokrytě šíří německou neomarxistickou propagandu a vměšují se do vnitřních záležitostí těchto zemí.

  • 21. 2. 2017 22:17

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Ano, jenže takový web se těžko uživí, protože je jen velice málo lidí, kteří podobnou smlouvu vyžadují, a postupy na webu nebudou konkurencí kopírovány, proto zaniknou s daným webem.

    No a hovořit o unikátním obsahu u zboží, které má v nabídce kde kdo, no nevím.

  • 22. 2. 2017 7:49

    Petr M (neregistrovaný)

    S tím trhem už si trhni. Co prodává třeba osel.cz? A co nabídky služeb, který využiješ osobně mimo virtuální prostor (třeba truhlář, který dá na web i svoje rady, jak pečovat o dřevo, aby bylo vidět, že dřevu rozumí)?

    Beru internet hlavně jako nástroj na získávání informací a dokumentace. A jako komunikační kanál. Že se tam dá zarezervovat nebo koupit zboží, to je jenom bonus.

    A copyright na unikátní informace vám neříká nic? Hint: mýho právníka zaplatí frikulín, co to obšlehl, pokud to dobrovolně nestáhne.

  • 22. 2. 2017 8:55

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Osel.cz prodává vědu, aby voliči a lokální autority (například učitelé, lékaři, lidi z IT) byli ochotni k tomu, aby stát vypisoval vědecké granty. Pro kolik takových webů je na trhu místo? Pro dva až tři při množství potencionálních čtenářů maximálně 100 000 v celé ČR, které charakterizuje vhodné IQ, zájem a čas.

    Pro ty ostatní internet nemá být? Tedy těch zbylých 9 900 000 lidí z české populace. Kdo by pak ten internet zaplatil, nebo snad jste ochoten kvůli Osla platit 20 000 Kč měsíčně za internet, když tolik stálo napojení na internet před 24 lety přes modem. Kolik by pak z těch 100 000 potencionálních zákazníků Osla.cz zbylo?

  • 21. 2. 2017 22:10

    Martin (neregistrovaný)

    Miluji texty pana Nového, člověk ušetří spoustu peněz za drogy. Navíc LSD hadra...

  • 21. 2. 2017 22:25

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    A to ještě není nic proti tomu, co se děje ve skutečnosti.

    Loni jsem zde psal, že roboti by měli být pojištěni proti škodám, aby se tím kompenzovala cena jejich práce vůči ceně lidské práce a nákladům na sociální zabezpečení. A hle, letos http://archiv.ihned.cz/c1-65631390-roboty-bychom-meli-zdanit-lide-musi-videt-v-inovacich-prilezitost-ne-strach-rika-gates

  • 22. 2. 2017 0:16

    Lama (neregistrovaný)

    Já bych vážně rád věděl, co ten člověk (je-li to vůbec člověk) bere. Co má tohle téma společného s rozdělením zdrojů? Nehledě na to, něco jako optimum (ať už čehokoliv) neexistuje.

  • 22. 2. 2017 0:43

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Uniformita šetří zdroje. V programování použijete framework, tedy jistou formu uniformity, a ušetříte spoustu práce.