Hlavní navigace

Knihovna Clanlib (28)

Petr Kavánek

Dnešní článek bude jakýmsi krátkým doslovem za celým seriálem o knihovně ClanLib a také trochu upoutávkou na další seriál věnovaný programování jedné konkrétní hry v této knihovně, který se mi, jak doufám, podaří časem připravit.

Se seriálem jsem se rozhodl skončit v této fázi, zejména proto, že v současné době mám příliš mnoho práce a povinností a na psaní mi nezbývá čas. Navíc se nám již stejně podařilo skoro vše probrat, a proto si myslím, že než seriál pouze přerušovat a později se snažit doplnit to, co jsem buď neznal nebo nestihl (podpora práce se sítí, OpenGL a detekce kolizí), zkusím do budoucna raději naplánovat seriál nový, který vám knihovnu ukáže zase v trochu jiném světle.

Jak jste si asi všimli, v několika prvních dílech jsem se snažil použít při popisu knihovny jeden velký příklad, jehož cílem bylo vytvořit hru podobnou známé hře Dynablaster. Postupem času, jak složitost a rozsah tohoto příkladu narůstaly, začalo být nemožné popsat v jednom článku příklad i nově použité rysy knihovny, a proto jsem přešel na krátké příklady týkající se konkrétně probírané tématiky.

Nápad na změnu pojetí seriálu se zrodil v diskusi k jednomu z předchozích dílů, kde padl názor, že by bylo zajímavější číst seriál o tvorbě jedné konkrétní hry, jak jsem to naznačoval na začátku, než popis knihovny samotné. Vzhledem k tomu, že popis knihovny samotné je tak jako tak v podstatě hotov, docela se mi tato myšlenka zalíbila, a pokusím se tedy takový seriál časem vytvořit.

Rád bych vás proto poprosil, abyste mi napsali případné nápady a podněty, jak by se vám líbilo, aby tento nový seriál vypadal, případně zda by vás vůbec takový seriál zajímal. Vaše zpětná vazba pro mě bude rozhodně velkou pomocí.

Nezbývá, než se tedy v tuto chvíli rozloučit s vámi i se seriálem a popřát, aby vám programování dělalo radost. Pokud se mi k tomu tímto seriálem podařilo alespoň trochu pomoci, jsem moc rád.

Našli jste v článku chybu?