O tomhle už asi víte, jen mě napadlo připomenout, že by se to dalo taky dát do komiksu.
Jde o plošné testy základních škol prováděné online. Pan Dobeš jakoby až teď mimochodem zjistil, že rozhraní testů (podporující pouze IE) nepojede na starších počítačích s Win2000, které většina škol má. Takže se opět bude nakupovat od microsoftu za penízky daňových poplatníků a pan Dobeš se pochopitelně napakuje na provizích.
Na závěr bych rád poznamenal, že by možná bylo dobré aby se pan Dobeš a jeho lidé setkali s nějakými těmi emo postavami z rozbřesku, ale raději to neudělám, neboť by se to dalo chápat jako nabádání k trestné činnosti.
Pan Dobes je vubec zajimave individuum: http://www.blisty.cz/art/61121.html . A plosne testy vynikajici cestou, jak z Cechu udelat narod tak vzdelany, jako jsou Americane. Tohle by se dalo dat tak leda do komiksu mimoradne cerneho.
pokud se Vam test prosazovane panem Dobesem nelibi, muzete tady podepsat petici proti nim:
http://eduin.cz/titulka/pedagogove-a-psychologove-vyzyvaji-rodice-k-bojkotu-plosneho-testovani/
Akorat, pro me z neznameho duvodu, ta petice je formulovana primarne pro rodice deti, jakoby bezdetni si nemohli myslet, ze testy pro zakladky jsou hloupost.
On každý režim měl svoje, za komunistů se zase učily množiny a láska k Sovětskému svazu. Rozdíl mezi totalitou demokracií je, že je každou chvíli u moci jiná banda kašpárků, takže tato země dlouhodobě nikam nesměřuje a málokdy se tu něco zásadního podaří vyřešit, protože politici plýtvají síly a čas na pletichaření a nakradení si, dokud jsou na chvíli u moci. Čím dál častěji mne napadá, že nejlíp tu asi bylo za France Josefa.
Historie je mým koníčkem už pěkných pár let. Takže vím, že nic není černobílé i když nám to vítězové, kteří jak se říká píší dějiny, rádi vnucují. V dané době a podmínkách byla Monarchie velmi progresivní a České země v této době byly velmi rozvinuté i když ne svobodné. Hlavně se tento státní útvar rozvíjel desetiletí podle koncepce, co měla hlavu a patu. Po pádu monarchie už tu jednotná koncepce nikdy nebyla, mimochodem sám Masaryk to přiznával a trpěl tím.
Než začnete exhibovat své ego, tak se něco naučte. Nevím, co je pěkného na naší politické scéně - teď nám tu pravice horkotěžko zavedla aspoň nějaké reformy a je jasné, že je po dalších volbách levice znehodnotí. A teď babo raď mám si založit důchodové připojištění nebo mi to po volbách znárodní a zalepí s tím nějakou díru v rozpočtu? Tohle by se za staré Monarchie opravdu nestalo. Pokud chcete prosperitu, musí být dlouhodobá stabilita, kapíšto?
A není to třeba tím, že jednotná koncepce je jaksi svázaná s totalitními režimy? USA neměly jednotnou koncepci prakticky nikdy a stejně jsou (pokud pomineme EU jako jeden celek) nejsilnější ekonomika světa. Německo mělo jednotnou koncepci naposledy za nacistů (to jim šlo velmi dobře) a předtím za císaře. Rusko za cara a potom za Lenina, pak se to celé nějak rozpadlo (mnoholetky se sice pořád dělaly, ale koncepce minimální). Kambodža za Pol Pota, dneska je tam jeden velký bordel.
Ale jo, ono se v té totalitě většině lidí tak nějak lépe žije, člověk se nemusí (ba dokonce nesmí) starat sám o sebe, koncepce státu je daná, nedá se o ní diskutovat, tak je všechno stabilní a často i plánované, prostě pohodička ;-)
To protože prdlajz víte, možná něco ze školního dějepisu. Vždyť píšu, o dané době a podmínkách - uvědomte si například, že taková Anglie podle školního dějepisu jedna z kolébek demokracie ještě v době první světové války celkem brutálně potlačovala indické hnutí za nezávislost a jistého pana Gándhího pustila z vězení až někdy po válce. Prostě to tehdy byl legitimní způsob vlády, že se moc používala více než dneska. Přesto se o Monarchii mluví jako o žaláři národů a o Britském imperiu jako o kolébce demokracie.
Mimochodem oproti Gándhímu se měl Borovský v exilu královsky - směla tam za ním přijet rodina a dostával fin. podporu od vlády. Samozřejmě že jeho exil byl už podle tehdejších zákonů nelegální, jen chci upozornit na to, co se ve škole neučí.
Jednotnou koncepcí nerozumím žádnou diktaturu, ale stát, který má hlavu a patu. Co se týká USA, tak sami Američané přiznávají že jim zmiňovaná nejednotnost působí například problémy se zkorumpovanou místní policií (mají jich několik), v podstatě nefungující systém zdravotního pojištění, školství, které vychovává z 90% hlupáky a tak dále. O tom že USA už nějaký rok nejsou velmocí Vás snad nemusím přesvědčovat.
Moderními měřítky mělo celkem jednotnou koncepci (západní) Německo a spousta dalších zemí v Evropě v době studené války a jaký tam byl pokrok - viz. situace například německého a našeho důchodce. Nezapomínejme na skandinávské země, kde mají lidé největší pocit životního štěstí a jako důvod se ukazuje víra ve veřejnou správu, v dovolání se práva a podobně a to vše díky dlouhodobě jednotné koncepci těchto zemí. Srovnejte si to s politickou situací v dnešní ČR a zapomeňte už konečně na cara, Hitlera, Pinocheta a další absolutisty a diktátory.
Anglie byla kolébkou demokracie už od pádu Cromwella — ale jenom v Anglii. Nemusíte chodit do Indie konce 40. let, Irsko počátkem 70. let na tom bylo stejně. A ano, i tohle se na střední škole učí (nebo by se učit mělo, alespoň podle osnov).
USA nejsou velmocí? To jako odkdy? Vždyť je to stále největší ekonomika světa, s nejsilnější armádou a největším hlasem na mezinárodní scéně. A pokud brzo nezkrachují, tak ještě dlouho budou. Ti hlupáci a nefungující zdravotní pojištění jsou naopak dáni republikánskou koncepcí minimální státní kontroly trhu.
Německo taky během studené války moc svobodné nebylo, přinejmenším zpočátku, kdy také k Wirtschaftswunderu došlo (za něj navíc může hlavně poválečně levná pracovní síla a korejská válka, tedy totéž, co nastartovalo ekonomiku v Japonsku). Studentské demonstrace a nepokoje tam byly docela běžné a rozháněly se dost brutálně. A kdo se nehodil, byl označen jako nacista a zdiskreditován, přestože mnoho bývalých nacistů bylo ve vládě (někteří až do 80. let, pak šli do důchodu).
Skandinávie je tedy dost extrémní, přesto prakticky jediná stabilní koncepce, co tam je, je držet se mimo válečné konflikty. Což je tedy pro ekonomiku asi to nejdůležitější. Zato jejich koncept silně sociálního státu je pro ekonomiku dost velkou zátěží, ale v poslední době od něj už zase ustupují. Když se podíváte, jak se tam střídavě reformovalo, aby ekonomika posílila, a následně reformovalo zpět, aby posílila sociální rovnost, tak se to od nás v tomhle zase tak moc neliší.
Jo, za bolseviku se ucily mnoziny, o kterych se jiz vedelo, ze se jinde neosvedcily. Vysledkem jsou generace lidi, kteri umeji akorat scitat, nejlepe jablka s bramborami a zlomky pochopili pouze nekteri, pozdeji, na stredni skole. Dnes nasi progresivni politici znovu prichazeji s novou, zastaralou a neosvedcenou metodou, jak dale snizit uroven vzdelani. V pripade bolseviku se jednalo o cirou blbost. V pripade dnesnich politiku me spis napada otazka: Kdo jim za to zaplatil?
Na zakladnu skolu som nastupil este za socializmu a musim povedat, ze zlozenie obsahu a predmetov v prvych rocnikoch bolo uplne v poriadku. Problemy podla mna zacali nastavat az niekedy v tretom rocniku, ked sa Prvouka diferencovala na viac predmetov a nastupili klasicke encyklopedicke biflovacky. Ale co sa tyka matematiky, na celej zakladnej skole (ako podcast Prvouky, az po samostatny predmet v 8. rocniku) bola naplnou a obtiaznostou jeden z najlepsie zvladnutych predmetov.