Zvenku to tak vypadá, realita ale bude někde jinde - tvůrci si zjevně mysleli totéž a zcela opomenuli pár drobností: vazby na okolí, největší problém IT umístěný mezi židlí a klávesnicí (všechno musí být v takové aplikaci v provedení "soldatensicher und idiotenfest") a nejspíš i podcenili samotnou aplikaci (objemy dat, frekvence změn a kolize).
Poslední problém může být v nekonzistencích v převáděných datech existujícího registru, těch bude určitě hodně, vzpomeňte jen na duplicity rodných čísel.
Ale komiks skvělej!
Asi budu opakovat komix. Podcenit tyhle věci můžete v projektu za 100K-1M. V projektu za 46M tohle podcení jenom banda diletantů, která se k tomu v životě neměla dostat.
Portace dat měla probíhat při vývoji periodicky, registr měl být zkoušen s 10x tolik daty, software "a problémy s tiskárnami" měli být za provozu paralelně vyzkoušeny dávno před zmáčknutím jednoho tlačítka, které vypne původní systém a spustí ostou portaci dat do nového.
No, někde psali, jak to měl být projekt za 100 mega a ministerstvo takto úžasně ušetřilo (pouhých 46 mega za projekt) a ještě se vyhnuli výběrovému řízení. Ano, ato banda diletatnů se k tomu neměla dostat, ale když to zadání specifikovala podobná banda diletantů, tak to jinak dopadnout nemohlo. Ostatně, který za kterého ministra se tohle stalo? Dobeš to nebyl - Bárta nebo ještě Řebíček?
No, nevím, nevím:
Skupinu ministrů, kteří přivedli registr vozidel ke kolapsu uzavírá Aleš Řebíček (ODS). Nevýhodné dlouhodobé smlouvy, na jejichž základě závadný registr vznikl, spadají do jeho éry.
Už v roce 2007 začalo ministerstvo dopravy budovat systém IMIS ke kontrole výdajů a účetnictví celého rezortu. Vršilo jednu smlouvu za druhou, až utratilo astronomickou částku 1,6 miliardy korun za program, který by si firma s obdobným počtem zaměstnanců pořídila maximálně za desítky milionů.
Na provozování systému IMIS byly vypsány během let tři tendry o celkovém objemu 875 milionů korun. První dva v roce 2007 a 2008 vyhrála Telefonica O2, ten třetí před dvěma lety společnost ATS Telcom Praha. Zbytek ministerstvo utrácelo na základě různých dodatků ke smlouvám. A peníze za IMIS se rozhazují dodnes. Dodavatelské firmě ATS-Telcom, která vyhrála poslední tendr před dvěma lety, platí ministerstvo dopravy měsíčně 12,5 milionu korun za technickou podporu.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ministri-dopravy-se-hadaji-kdo-zpackal-novy-registr-vozidel_239795.html
Dále viz třeba
http://www.lupa.cz/clanky/jak-vybrat-firmu-ktera-fatalne-selze-pri-spusteni-noveho-registru-vozidel/
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/registr-vozidel-rychle-zkolaboval-prozivame-deja-vu-inspiroval-se-ministr-dobe
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/kolaps-registru-vozidel-jestli-ani-tohle-neni-na-odstoupeni-ministra