Vlákno názorů k článku Kylix (2) - základem je objekt... od Jan Spurny - Naprosto souhlasim. V praci pouzivam denne dalsi Borlandi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 4. 2002 17:28

    Jan Spurny (neregistrovaný)

    Naprosto souhlasim. V praci pouzivam denne dalsi Borlandi produkt, C++ Builder, coz je Delphi zabalene do C++ havu, a predstava toho ze v necem podobnem budou vznikat aplikace pro linux me mirne receno privadi do stavu deprese...

    ad properity: properity podle me neni dobry napad a nevidim v nem zadne vylepseni, jenom zniceni kompatibility a zneprehledneni kodu, vysvetli mi nekdo proc je tak slozite toto:

    Button1.Caption('text');
    misto
    Button1.Caption:='text';

    ?!?!? podle me vyhody properity (u pascalu to mozna tak nevadi, ale u C++ to naprosto vylucuje prechod na jiny kompilator.. jinymi slovy, neco jako *.doc format :( u MS) ani nahodou neprevysi jeji nevyhody

  • 23. 4. 2002 23:57

    me (neregistrovaný)

    Porad mate moznost vytvaret aplikace standartnimi prostredky (tedy zdadny Kylix, ...) a nechat na uzivatelich aby se rozhodli ktere aplikace budou pouzivat. Kvalita rozhodne, nebo ne?

  • 24. 4. 2002 11:24

    Slavoj Hruska (neregistrovaný)

    Nechapem jednu jedinu vec. Mozno som trochu obmedzeny, ale isty mudri muz raz povedal.

    "Ked prides do nejakej krajiny, mal by si sa naucit ich jazyk, zvyky, a pochopit ich mentalitu. To vsak neznamena, ze mas zabudnut na svoj jazyk, zvyky, a svoju mentalitu!"

    Preboha o com tu je rec. Chcete sa hadat jam male deti ci sa program v kylixe bude otvarat v adresari odkial ho spustis, alebo z adresara kde je nainstalovany alebo z c:\dokumenty?

    Mne toto pripada ako (nechcem nikoho urazit) slaboduche naznaky provokacie, aby sa rozprudila diskusia o nicom.

    Nie je nahodou pravda, ze to, ci sa program spusti s default adresarom takym ci onakym je zalezitost programatora a nie jazyka v ktorom pracuje?

    Pokial sa niekto BOJI ze do Linuxu vdaka Kylixu zacnu vyvijat SW programatori zvyknuti na WIN, tak je to s nim fakt zle.

    Vsetci velmi dobre vieme, ze dobry programator zvladne vytvorit kvalitny SW pod akymkolvek programovacim jayzkom na lubovolnom OS. Jedinym obmedzenim su len jeho schopnosti, moznosti OS, a moznosti jazyka.

    Uvedomte si prosim jedno:

    Tu vobec nejde o vojnu WIN<->UX. Ide o to, dat moznost vytvorit (portovat) si svoju aplikaciu aj malym SW firmam a jednotlivcom (i ked nepochybne Kylix je mocny nastroj urceny nie len na databazy). Ved hlavnym kredom Linuxu a podobnych OpenOS je predsa ponuknut na thu ALTERNATIVU ktora sa minimalne vyrovna alebo prevysi ine OS na trhu.

    A nejde tak nahodou tak isto o nieco podobne v Kylixe? Ja ked som robil prvu AP do Win, som pouzil Delphi. Preco? Urobil som ju rychlo, naucil som sa pracovat s DB atd... A hlavne, Absolutne som nemusel vediet nic o WINDOWS ako fungi. To iste sa momentalne ponuka aj uzivatelom Kylixu.

    "Vytvorte si svoju aplikaciu bez toho, aby ste museli studovat kilomertove vypisi MAN stranok jednotlivych volani a spol."

    Vsetci sa plasite, ze do Linuxu chyba taka a taka aplikacia. Tak dajte sancu programovat aj takym co maju inu mentalitu a zvyky nez VY. Nedrzte sa hesla "Nie som rasista ale nemam rad ciernych"

    Uzivatelovi aplikacie je uplne jedno v akom jazyku je pisana, hlane ze robi to co on chce.

    PS: Aby bolo jasne mam rad LINUX a nemam RAD WINDOWS ale to nic neznamena.

  • 25. 4. 2002 9:30

    Jan Spurny (neregistrovaný)

    Ano, mate pravdu, Kylix umozni snadno portovat win aplikace do linuxu. A to ze umoznuje s linuxem delat lidem kteri mu nerozumi je taky super, ale co mi vadi je Kylix sam - Borlandi rozezrany produkt, nekompatibilni jazyk, navic pokud dobre chapu Kylix bezi jenom na ix86 procesorech a tedy vytvari platformu uvnitr platformy, ktera je nekompatibilni, do znacne miry uzavrena, hw zavisla - vsechno co se gnu/linux snazi nebyt. Myslim ze je spatne pouzivat WIN nastroj na UNIX-like OS. Borland si mohl dat praci s vytvorenim RAD nastroje pro UNIX a ne jen dobastlit Delphi tak aby bezelo pod UNIXem.

  • 29. 4. 2002 14:25

    Vaclav Kadlec (neregistrovaný)

    Kdyz se Vam Kylix nelibi, tak v nem proste nedelejte, smazte ho, rozslapte CD, zapalte krabici a vykonejte mysteriozni obrad nad jeho hrobem - ale nerikejte veci typu "je spatne pouzivat WIN nastroj na UNIX-like OS". Po mem soudu je naprosto V PORADKU pouzivat JAKYKOLIV nastroj na JAKEMKOLIV systemu, pokud ho pouzivate dobre a jste spokojen s jeho moznostmi/vykonem/jednoduchosti/architekturou/atd.

  • 30. 4. 2002 22:07

    Václav Halík (neregistrovaný)

    Lidi zpamatujte se proc se tu tak hloupe prete, de vam o nejakou fanatickou filozofii nebo co. Proc nezvazite to co vypustite. Mam vaznou obavu aby se z ROOTa nestal casem platek typu zive.cz nebo svetnamodro.cz. Kdysi to byly celkem dobre a kvalitni servery ale casem se z taho stal hnusnej komercni shit. Proc? Protoze upadla uroven a zacali se tam objevovat v konferencich lide ktery zamerne upoutavali pozornost na flamy co sami rozpoutaly. Stalo se to jakymsi centrem kde si kazdy zanadava a vyrve se na okoli. Autori pak samozrejme zacali psat takove clanky ktere nejlepe co nejvice pobourili flamare a jejich odpurce. Nedelejme si to z ROOTa, root je fajn a nestalo by to za to prijit o dobjej server.

    Mimochodem nemam rad Winy i kdyz je pouzivam cca 8 hodin dene a muj oblibeny linux jen 4 hodiny dene.
    Kylix je faj uz z toho duvodu, ze pritahne spoustu aplikaci na Linux i kdyz casto pochybne kvality. Ale nezi nimi bude kupa spickovejch, o ktere bychom jinak byly osizeni. A o to by nam uzivatelum Linuxu mnelo jit ne?

  • 30. 4. 2002 22:13

    Václav Halík (neregistrovaný)

    Lidi zpamatujte se proc se tu tak hloupe prete, de vam o nejakou fanatickou filozofii nebo co. Proc nezvazite to co vypustite. Mam vaznou obavu aby se z ROOTa nestal casem platek typu zive.cz nebo svetnamodro.cz. Kdysi to byly celkem dobre a kvalitni servery ale casem se z taho stal hnusnej komercni shit. Proc? Protoze upadla uroven a zacali se tam objevovat v konferencich lide ktery zamerne upoutavali pozornost na flamy co sami rozpoutaly. Stalo se to jakymsi centrem kde si kazdy zanadava a vyrve se na okoli. Autori pak samozrejme zacali psat takove clanky ktere nejlepe co nejvice pobourili flamare a jejich odpurce. Nedelejme si to z ROOTa, root je fajn a nestalo by to za to prijit o dobjej server.

    Mimochodem nemam rad Winy i kdyz je pouzivam cca 8 hodin dene a muj oblibeny linux jen 4 hodiny dene.
    Kylix je faj uz z toho duvodu, ze pritahne spoustu aplikaci na Linux i kdyz casto pochybne kvality. Ale nezi nimi bude kupa spickovejch, o ktere bychom jinak byly osizeni. A o to by nam uzivatelum Linuxu mnelo jit ne?