V Delphi jsem neco delal (spis si hral) davno davno, ted jsem dostal novy disk a konecne ho rozchodil, takze jdu zkusit jestli se mi tam tech 110MB vejde :-)
Chtel jsem se naucit C a C++, ale jestli Kylix pokryje me pozadavky, tak k tomu asi nedojde.
Nekde (cw.cz ?) jsem cetl, ze na debianu je nejaky problem s instalaci, ma nekdo s timto zkusenosti ?
Zamyslete se nad tim, ze programator by mel premyslet nad tim, zda jim vytvorene programy pokryji potrebu zakazniku, tedy tech, kdo je budou pouzivat. Ono je velmi pohodlne vizualne naklikat nejaky program, prenositelny buhvi kam, a nezabyvat se tim, jak je ten program vykonny na konkretni platforme. Kdyz budu zakaznik, ktery pouziva Windows, tak budu chtit, aby mnou zakoupeny (resp. v nasich krajich spise ukradeny, ze?) program behal bez problemu pod Windows s maximalnim moznym vykonem, tj. rychle, bez prehnanych naroku na pamet a systemove zdroje vubec. A jako zakaznika mne nebude zajimat, ze programator tento program "naklikal" v nejakem Kylixu za rekneme tyden, misto aby si dal tu praci napsat ho ve Visual C++ treba za mesic s tim, ze vysledek z Visual C++ bude mnohem vykonnejsi.
Pokud dá zákazník za program 4* víc (měsíc/týden), tak asi nebude moc nadšen jenom nepatrným zvýšením rychlosti. Co se týče algoritmů, tak u těch je jedno, jestli jsou napsány ve VC++ nebo třeba v C++Builderu. Navíc současné počítače jsou pro většinu programů silně naddimenzovány, takže dost pochybuji, že by se výrazně změnila rychlost programu. A co se týká paměti, tak bych ještě pochopil, že se kritika vztahuje na Javu, která má nějaké mouchy, ale proč zrovna Kylix?
Zakaznik budu ja, takze na tom pozdeji popremyslim. :-) Myslim, ze cas straveny nad (mozna) pomalejsim programem + cas na zopakovani si ObjectPascalu a cas straveny nad badanim v C++ + cas straveny nad rychlejsim programem budou neporovnatelne. Pravdou je, ze v pripade C++ bych se neco priucil a to zas tak neskodi.
Nad tim jsem se zamyslel a moje odpoved zni Object Pascal. Je hezke, kdyz si muzu rozhrani naplacat na obrazovku, ale mnohem vice ocenuji Object Pascal a jeho vyjimky, objektovy pristup, spravu pameti a to cele dava memu programu ROBUSTNOST a prehlednost (prakticky neexistuje overflof bufferu, neuvolnovani pameti...).
K te rychlosti: Object pascal je pomalejsi asi o 1-2% v pripade floatovych operaci s koprocesorem (nedokaze optimalizovat pro pentiovy copr). Ale v dobe, kdy je spousta aplikaci pouze interpretovanym skriptem je to smesne.
a spousta dalsich veci ...
Pripadny FLAME na soukromy mail :)