Hru som skúsil. Inštalácia pohodová keďže mám Ubuntu – stačilo stiahnuť deb.
Hra sa hrať dá:)
Pár vecí mi tam ale vcelku prekáža.
- Mierne ma poplietlo kde mám vlastne hru spustiť. Vybral som si jedného hráča a nevšimol som si vcelku nenápadné tlačidlo „Hrať“ (alebo niečo podobné)
- Grafika nijak extra nezaujme. Ak by som bol grafik, určite by som prispel. Grafika v menu vyzerá dosť dobre, ale v hre to nie je žiadna sláva. Efekty 0 bodov.
- Hudba sa stále opakuje.
- Pri hre jedného hráča sa druhý hráč (predpokladám, že to mal byť PC) vôbec nehýbal.
Hra vyzerá zaujímavo a pri hre po LAN to môže byť dosť dobrá zábava :)
Som prekvapený, že som o tak vydarenej hre doteraz nepočul.
Nedalo mi to, abych ty LentilWars nevyzkoušel, když už tu mají takové pozitivní ohlasy. Čeština tam není ideální – mnohde prosakuje Slovenština, ale to se stane. Hlavní nabídku mají velice originálně zpracovanou, musím říct, že se mi líbila. Špatné není ani nastavení. V samotné hře mi vadila ta obrovská rychlost – Bulánci byly pomalé polštáře a dalo se během hry vymýšlet různé taktiky – tady na to není čas a je to tak degradované na „hloupou” střílečku, což je škoda. Při hraní mi trošku nevyhovovalo zacházení se zbraněmi, ani střílení (AI lentiláček běžel přímo za mnou, střílel, ale netrefoval se, protože ty střely vycházejí z těžko odhadnutelného místa). Mají ještě co dohánět. :c)
Hodně mě překvapilo, že mají pouze jakési omezené servery, kdy se (zřejmě) předem musí hráči přihlásit než se hra spustí. Omezení na IPv4 nepotěší.
Nemohu tu nezmínit jednu věc. Ve zdrojácích jsou podivné věci – podpora FastCGI, SSL, SMTP, Telnetu, HTTP, FTP a určitě ještě leccos dalšího. Zřejmě je to nějaký knihovní balíček, ale proč je v LentilWars takhle kompletní? Cožpak budou LentilWars rozesílat SPAMy, lámat se někam přes telnet, vytvářet FTP úložiště zakázaných materiálů či co? Skutečně nevidím žádný solidní důvod pro přítomnost takového kódu v podobné hře.
Na konci článku i v komentářích byly zmíněni Tuxánci. Autorovi vzkazuji, že v SVN se již dlouho nic neděje, neboť toto repo již neexistuje. Už drahně dávno jsme přešli na git. :c) Aktivita tam je a troufám si říci (když nebudu počítat grafiku, kterou nemáme valnou a vlastně se od prvních verzí prakticky nezměnila, a možná i hudbu), že jsou Tuxánci o dost propracovanější hrou, byť mají samozřejmě také své mouchy, které by se jim daly vytknout, to si přirozeně uvědomuji (ostatně tomu odpovídá i číslo verze, které se zatím nehodlá blížit 1.0). Mohu prozradit, že vydání nové verze 0.2.2 je naplánováno na prázdniny a bude mu předcházet veřejná beta, která vyjde, jakmile dokončíme pár maličkostí (aktivní vývojáři jsme tam momentálně dva + jeden, co se stará o porty, nicméně přivítáme každého, kdo by chtěl přiložit ruku k dílu). Za mrtvý projekt bych se je proto velmi zdráhal označovat. ;c)
Jen tak mimochodem: označovat hru, která se vyvíjela v letech 2004–2010 za hru novou, je poměrně zvláštní zvyk. :-D
musim zareagovat na tu zminku o rychlosti hry
mne ta hra jela tak neskutecne pomalu, ze jsem stihl spocitat primitivni funkci k sin(3×)^4 z hlavy driv nez vystrelena kulka preletela obrazovku
a to muj pocitac neni zadny kram, na to ze je to blbe 2D a jen se kresli obrazky to bylo prilis pomale
Nemam moznost sa nijako preukazat ako autor hry ale verim ze mi to tu prejde a chcel by som touto cestou aj podakovat za review (som dodnes ani netusil ze je o hre pisane aj inde ako na happy penguin).
Chcel by som sa len vyjadrit k niektorim veciam v zmysle buducich zmien a planov:
1. Default ovladanie je naozaj kostrbate a v najblizsion vydani sa zmeni (verzia 1.1.0, hlavna featura bude AI cez net)
2. Hra v minulosti uz mala level editor ktory je dodnes plne funkcny avsak zrovna prechadzame na skriptovanie a vela veci ohladom levelov sa zmeni a level editor sa bude musiet cely prekopat. Nechceli sme nalakavat ludi na modovanie levelov ktore by mali kratku zivosnot.
3. Vo verzii 2.0.0+ (momentalne vo hviezdach) planujeme 3d postavu nad 2d pozadiami s 3d a particle efektami.
4. Web stranka sa cela preraba, snad onedlho bude k dispozicii omnoho informativnejsia a krajsia verzia.
5. Hra ma 7 rokov :) Nikdy sme ju poriadne nevydali lebo sme to nemali ani ako-tak ukoncene. Vecne boli rozne problemy a dotahovacky, alebo nedostatok casu/motivacie. Uprimne povedane hru sme teraz „dokopali“ uz tak trochu z trucu nad tym kolko sme do toho vlozili energie uz od strednej skoly.
Dufam ze som tym odpovedal na pripadne otazky. Este raz dakujem za pekny review aj komentare a ak cas dovoli pokusime sa poriesit vsetky nedostatky. Keby niekto chcel pomoct kludne piste cez sourceforge portal projektu.