Nedalo mi to, abych ty LentilWars nevyzkoušel, když už tu mají takové pozitivní ohlasy. Čeština tam není ideální – mnohde prosakuje Slovenština, ale to se stane. Hlavní nabídku mají velice originálně zpracovanou, musím říct, že se mi líbila. Špatné není ani nastavení. V samotné hře mi vadila ta obrovská rychlost – Bulánci byly pomalé polštáře a dalo se během hry vymýšlet různé taktiky – tady na to není čas a je to tak degradované na „hloupou” střílečku, což je škoda. Při hraní mi trošku nevyhovovalo zacházení se zbraněmi, ani střílení (AI lentiláček běžel přímo za mnou, střílel, ale netrefoval se, protože ty střely vycházejí z těžko odhadnutelného místa). Mají ještě co dohánět. :c)
Hodně mě překvapilo, že mají pouze jakési omezené servery, kdy se (zřejmě) předem musí hráči přihlásit než se hra spustí. Omezení na IPv4 nepotěší.
Nemohu tu nezmínit jednu věc. Ve zdrojácích jsou podivné věci – podpora FastCGI, SSL, SMTP, Telnetu, HTTP, FTP a určitě ještě leccos dalšího. Zřejmě je to nějaký knihovní balíček, ale proč je v LentilWars takhle kompletní? Cožpak budou LentilWars rozesílat SPAMy, lámat se někam přes telnet, vytvářet FTP úložiště zakázaných materiálů či co? Skutečně nevidím žádný solidní důvod pro přítomnost takového kódu v podobné hře.
Na konci článku i v komentářích byly zmíněni Tuxánci. Autorovi vzkazuji, že v SVN se již dlouho nic neděje, neboť toto repo již neexistuje. Už drahně dávno jsme přešli na git. :c) Aktivita tam je a troufám si říci (když nebudu počítat grafiku, kterou nemáme valnou a vlastně se od prvních verzí prakticky nezměnila, a možná i hudbu), že jsou Tuxánci o dost propracovanější hrou, byť mají samozřejmě také své mouchy, které by se jim daly vytknout, to si přirozeně uvědomuji (ostatně tomu odpovídá i číslo verze, které se zatím nehodlá blížit 1.0). Mohu prozradit, že vydání nové verze 0.2.2 je naplánováno na prázdniny a bude mu předcházet veřejná beta, která vyjde, jakmile dokončíme pár maličkostí (aktivní vývojáři jsme tam momentálně dva + jeden, co se stará o porty, nicméně přivítáme každého, kdo by chtěl přiložit ruku k dílu). Za mrtvý projekt bych se je proto velmi zdráhal označovat. ;c)
Jen tak mimochodem: označovat hru, která se vyvíjela v letech 2004–2010 za hru novou, je poměrně zvláštní zvyk. :-D
musim zareagovat na tu zminku o rychlosti hry
mne ta hra jela tak neskutecne pomalu, ze jsem stihl spocitat primitivni funkci k sin(3×)^4 z hlavy driv nez vystrelena kulka preletela obrazovku
a to muj pocitac neni zadny kram, na to ze je to blbe 2D a jen se kresli obrazky to bylo prilis pomale