Zde píšete že Linux má 21 mega řádků a zde (http://www.podnikatel.cz/clanky/informacni-system-na-ktery-bude-napojena-eet-funguje-jako-t602-a-zamrzava/#ic=kolotoc-header&icc=informacni-system-na-ktery-bude-napojena-eet-funguje-jako-t602-a-zamrzava) se mluví o ADISu který má 22 mega řádků.
Tak se tedy rozhodněte.
Odkudpak berete tu statistiku člověče? Není to tak dávno, co se tady Lael oháněl statistikou ohledně 2,5 nebo 3,5 % aby z toho pak vyšlo najevo, že to je jen oficiální prodej licencí Ubuntu. To že existují jiné distra, to že si můžu instalovat na libovolný počet zařízení, to vůbec nezohledňovalo. A vy teď ještě přijdete s 1% :D
Jo, máme furt co dohánět. Automatický restarty v balíčkovacím systému, aktivační klíče po zakoupení, šmíruňk uživatelů, grafiku natvrdo narvanou do jádra na levelu 0, ještě jsme to nestihli omezit jenom na x86 a AMD64, nemáme OEM licence,...
A ještě jsme ani nezačali psát vnucování novější verze pod hrozbou amputace koulí, větší prioritu měl patch jádra za běhu, protože se to zdálo užitečnější.
Drž se tématu.
Faktem je že titulek je zavádějící a prezentuje zjevné závěry na základě informací, které nemusí být pravdivé. Nebo se článek na nejž jsem dal odkaz mýlí nebo přímo lže. Upozornění na zjevné rozpory je normální. Pravděpodobně by titulek měl zní takto že se jedná o "největší nekomerční projekt světa".
K tomu ADISu
Mam podezreni ze do toho zapocitavaji i kod tretich stran (knihovny), je to take soucast kodu. V neposledni rade zalezi jak clovek strukturuje kod. Napr "helloworld" jde napsat na 2-5 radku.
Staci definovani konst v nejake prehlednejsi forme 1 radek jedna konstanta. Take mam pocit ze do to zapocitavaji i komentarove radky.
21M riadkov má samotné jadro. Ak by sme mali zrátať počet riadkov finálnych projektov, ktoré sú na Linuxe postavené, dosiahneme stovky miliónov riadkov. Napr. Debian 7 má okolo 419M riadkov podľa Wikipedie. ADIS je na druhej strane už finálnym projektom, čiže môže ísť dpč. :D
Ehm, treba takova stihacka F35 ma podle clanku: http://fortune.com/2016/03/10/the-f-35-is-still-a-mess/ 24 milionu radku kodu.
Kazdopadne jde o nejvetsi open source projekt, ne nejvetsi SW projekt.
Namatkou muzem vzit unikle NEKOMPLETNI zdrojaky windows 2000 pred nejakyma 16ti rokama, ktere mely 30 milionu radku kodu. A to slo o nekompletni vzorek. Leckdo muze namitnout, ze tam nebylo jen jadro .... ale pak clovek musi namitnout, ze pokud se do onech 21M u linuxu pocitaji i ovladace, tak tam budou windows cirka o 2 rady vepredu ..... a poctem vyvojaru a firem rovnez .... jen primo pro microsoft pracuje 150k lidi, hadam, ze jenom na vyvoji windows to bude aspon 10k a pak by jsme museli pripocist vsechny vyvojare a firmy vyvijejici ovladace, coz bude opet o minimalne dva rady vic nez u linuxu.
Takze tvrdit, ze je to nejvetsi SW projekt na zaklade nejakych cisel je uplne zcestne, nicmene nejvetsi opensource? bezpochyby!
"Cirka o dva řády vepředu v ovladačích" - ano, protože každý výrobce si musí funkcionalitu naimplementovat sám, protože přece nebude spolupracovat s konkurencí. Na to čemu stačil linuxu jedinný ovladač na příslušnou USB Class, tam měli Win XP desítky, možná stovky ovladačů, každý pro jedno zařízení.
Generické ovladače nejsou v zájmu výrobce ani zákazníka. Výrobce chce svůj produkt nějak odlišit. Například skener může umět skenovat diáky, mít podavač papírů nebo razítkovač papíru. Generický driver je pak výrobci i uživateli na nic, protože neumí funkcionalitu specifickou pro daný model zařízení. Tohle vidíte na driverech pro Linux, které se píšou podle dokumentace (nebo výsledků reverse engineeringu), pro celou třídu zařízení (například chipset), netestují se proti HW se kterým se pak používají, a vede to k dlouhé řadě problémů.
Souhlas v tom že aby výrobce HW připravil driver konkurentovi, a ten to pak měl bez práce, není moc dobré nejlepší řešení :)
V zájmu zákazníka je, aby
- tiskárna tiskla
- tiskárna tiskla po upgrade systému
- měl aktuální ovladače, kde jsou opravený chyby
Takže v základní funkcionalitě je třeba nějaká standardizace. Ta na widlích neexistuje. A nástavbový funkce? Buďto se to hodí do IOCTL, nebo se zařízení tváří jako dva soubory v /dev/, kde jeden bude standard a druhý pro rozšířenou funkcionalitu. I když nevím, jak to rozšíření používat, standard furt jede.
A víš co? Když jste zabili XPčka a pod hrozbou Metra a Ribbonu jsem migroval na Linux, tak s ovladačama na žádným ze čtyř strojů doma nebyl problém. Teda krom proprietálního Radeonu na desktopu.
Zase příklad s tiskárnou. Mám multifunkci od Epsona. Co myslíš, že se stalo, když jsem ji píchl do Linuxu? Vůbec nic, dokud jsem nedal tisk. Pak byla normálně vidět v dialogu a jediný, co bylo potřeba, tak nastavit výstup barev na CMYK. Žádný somrování CD, žádný hodinový hledání ovladačů, žádný dohadování, kdy si systém představoval, že starší ovladač pro WIn 3.11 je v XPčkách lepší, neždriver pro XPčka. Prostě nic z mrkvosoftího pekla. Skener nepotřeboval ani to, jenom stačilo vybrat, kolik má mít obrázek DPI a jestli má být barevně.
A co nedokážu řídit z PC? Nevidím stav zásobníků inkoustu, ale tiskárna si řekne sama, pokud dojde. Takže bez toho se klidně obejdu...
Windows dnes obsahují základní ovladače (diskové řadiče, síťové karty a další nezbytnosti), a zbytek si tahají při instalaci HW přes Windows Update (plus je možné drivery přidat na instalační médium, jak to dělají výrobci). Vyjma driverů od výrobců existují i obecnější MS drivery. Například driver tiskárny může používat miniport driver založený na MS Unidrv, ke kterému je přibalená DLL s parametry, které říkají že jde o PCL5, barevný výstup, má tři zásobníky a přepíná se mezi nimi konkrétní sekvencí, má ekonomický mód tisku který se zapíná konkrétní sekvencí atd., vše konfigurovatelné. K tomu navíc můžete mít DLL s dialogy, kam můžete integrovat třeba to zobrazení stavu inkoustu apod. Driver také může exportovat funkce spouštěné HW butony na zařízení, například když na multifunkci zvolíte že chcete skenovat do PC. Někteří výrobci si z neznámých důvodů chtějí totéž implementovat sami, ale s tím já, vy ani MS nic nenaděláme.
Ad Nevidím stav zásobníků inkoustu - a nejspíš také nemáte možnost tisku na fotopapír, fólie, DVDčka, výběr zásobníku, nemůžete kalibrovat soutisk barev, a kdybyste měl výstupní zásobníky a sešívačku, tak bude driver obojí ignorovat. To je přesně o čem mluvím.
Ad Skener nepotřeboval ani to, jenom stačilo vybrat, kolik má mít obrázek DPI a jestli má být barevně - jo, pokud máte štěstí (a to zdaleka není pravidlo), tak skener pojede. Ale pokud umí skenovat diáky, potiskovat naskenované stránky razítkem atd., tak vám většinou nic z toho fungovat nebude.
Ad se to hodí do IOCTL, nebo se zařízení tváří jako dva soubory v /dev/, kde jeden bude standard a druhý pro rozšířenou funkcionalitu - IOCTL vyžaduje podporu na straně driveru, a druhý soubor ve /dev potřebuje nějaký interface, kterým řeknete co má vlastně dělat. Bez driveru (a UI) s podporou rozšířené funkcionality prostě používáte jen část funkcionality zařízení. A není z toho jiná cesta, než že někdo napíše driver s podporou té rozšířené funkcionality.
Ad s ovladačama na žádným ze čtyř strojů doma nebyl problém. Teda krom proprietálního Radeonu na desktopu - aha. Takže spousta funkcionality nefungovala, s grafickou kartou byly problémy, ale jinak v podstatě pohoda. Tak už to na Linuxu bohužel bývá.
Budeš se divit, ale fotopapíry, fólie na trička a podobně normálně fungují. Potiskovat CD ta tiskárna neumí ani s widlema,.. A pokud jde o diáky, ty nevlastním a tudíž ani nevím, jestli to ten stroj vůbec podporuje hardwarově. A na razítka nevěřím, jsou modernější věci, jak si něco označkovat. Navíc jeden detail, digitalizace dokumentu a modifikace dokumentu razítkem jsou dvě různý věci, tohle má být z principu řešeno na úrovni aplikace. Po skeneru chci, aby z něho vylezl digitalizovaný dokument 1:1.
A použití aplikace nad rozšířením ovladače se přece nevylučuje... Ovladač je přece od toho, aby zapouzdřil různý druhy železa, ne od toho, aby poskytoval klikací UI nebo falšoval dokumenty. Už z těch okýnek asi blbneš.
Pokud máte v driveru nastavení pro fotopapíry, fólie atd., tak asi fungovat budou. Bez toho nastavení to může dopadnout dost špatně. Když odhlédneme od kvality tisku, tak například laserové tiskárny mají zapékací jednotku, a tisk na transparentní fólie (ale i samolepky) vyžaduje jinou rychlost pohybu média a nejspíš i jinou teplotu. Jinak můžete skončit s fólií (případně lepidlem) na zapékacím válci, což je celkem drahá sranda.
Razítka u scannerů nemodifikují digitální výstup. Provádějí potisk dokumentu při jeho skenování, například datem a časem. To se používá typicky na podatelnách.
Ad Ovladač je přece od toho, aby zapouzdřil různý druhy železa, ne od toho, aby poskytoval klikací UI - a OS je abstrakce nad HW, takže není důvod, aby šlo o DVD se sbírkou aplikačního SW. Jestli to vidíte jinak, blbnete z Linuxu :D. Když se vrátíme k faktické diskusi, tak driver package často obsahuje vyjma vlastní technické HW abstrakce také UI. U tiskárny například abyste mohl kalibrovat soutisk, zkontroloval stav inkoustu apod.
Jo, tovizejo blabole... ve widlich bez instalace nefunguje tiskarna vubec zadna, a aby si ji user moh pripojit, tak na to potrebuje admina ... lol.
Mimochodem, kam ste zasrali KB969084 pro XPcka? Uzasnej odkaz (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=72158b4e-b527-45e4-af24-d02938a95683) z https://support.microsoft.com/cs-cz/kb/969084 jaksi nefunguje ...
A presne takhle vypada vazeni veskerej support M$ a veskera jejich dokumentace.
Jistě, odborník zase promluvil. Windows 7 obsahují spoustu driverů tiskáren, a podepsané printer driver packages může instalovat i non-admin.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753269(v=ws.11).aspx
Ad kam ste zasrali KB969084 pro XPcka; Uzasnej odkaz z https://support.microsoft.com/cs-cz/kb/969084 jaksi nefunguje - všimnul jste si na té stránce velkého nápisu Support for Windows XP has ended? :)
Co z toho jsou konkrétně "ms pyjjár výblitky"? Konstatování že drivery na Linuxu jsou většinou genetické a netestované s konkrétním modelem zařízení? Konstatování že i pak když máte štěstí a váš HW "funguje", tak přicházíte o část funkcionality zařízení? No to je hrozné rouhačství. Jak si někdo něco může dovolit něco podobného napsat? :D
vsechnou jsou to blitky... navic je to obracene, vetsinou vse !funguje! bez rucniho reseni ovladacu, kdyz mas smulu tak musis resit ovladace rucne (tedy jako ve Win), kdyz mas vetsi smulu tak je musis resit komplikovanejs(kompilace, tedy se znalostmi bezneho linux user v porovnani se znalostmi bezneho windowsu user, jako kdy ve windows v inf meni vendor_id&pruct_id) a teprve kdyz ma velikou smulu tak neni ovladac vubec (stejne jako ve Windows kdy plno lidi zustava u stare verze Win, protoze nova verze jiz jejich HW nepodporuje)...
na desitkach modelu vim ze nastartuju LiveCD s GNU/Linux a vse pojede out-of-box:
chipset+radice+grafika+zvukovka+usb+sd_ctecka+tuchpanel(kapacitni, rezistivni, wacom, infrared)+lan+bt+wifi(jen nektere vyzaduji closedsource nonfree firmware, kterej to ale dotahne behem instalace)+wwan+gps+fingerprint(jen neni by default userspace(dano jen tvurcem distra), doinstalovatelny na par tuknuti)+tiskarna+scaner+volume_key+fn_hotkey+multimedia_key+cd/dvd/bd...
na totoznejch modelech vim, ze pri instalaci windows musim resit chipset(casto), video(casto), wifi+bt(casto), sdctecka(skoro vzdy), touchscreen(skoro vzdy)... kdyz strcim neco do USB c.1, tak chrci instalace ovladace, kdyz strcim to same okamzite do USB c.2 tak chrci instalace ovladace znovu (= v Linuxu takova traparna opet neznama)...
Kdy jste naposledy instaloval recentní verzi Windows? Mě například Win8 na notebooku najely bez nutnosti doinstalovávat ovladače. Pochopitelně když na dnešní notebook budete instalovat 6 let staré Windows 7, tak na médiu ovladače nebudou.
Ad na desitkach modelu vim ze nastartuju LiveCD s GNU/Linux a vse pojede out-of-box... - a na stovkách modelů vám nepůjde zvuk, grafika (zvlášť pokud máte dva GPU mezi kterými přepínáte - na Linuxu s restartem X11 serveru, ke kterému se pak inteligentně aplikace neumí připojit zpátky), stroj nepůjde uspat nebo se neprobudí atd. Ta podpora kláves volume_key+fn_hotkey+multimedia_key+cd/dvd/bd.. je tak "dokonale" testovaná s reálným HW, že to u Samsungů dokonce vedlo k bricknutí stroje.
Ad dyz strcim neco do USB c.1, tak chrci instalace ovladace, kdyz strcim to same okamzite do USB c.2 tak chrci instalace ovladace znovu - protože dvě zařízení připojená na různá místa jsou dvě různá zařízení. Díky tomu ve Windows nemají problém například se dvěma síťovými kartami stejného typu.
Ad vsechnou jsou to blitky - z mého pohledu jsou blitky to co píšete vy. Takže si buď můžeme vyměňovat vulgarity, nebo respektovat že se na některé věci díváme každý jinak. Ta druhá možnost vás nejspíš nikdy nenapadla.
Rec byla o 5-6let stare notebooky instalovane 4roky stare Win7SP1... Windows8? nebudte smesnej to je paskvil... co na profi notebooku da leda blazen...
Mluvil sem o praxi, ty mas praxi se stovkama modelu kde ti toto neslo? nebo jen zas placas kraviny vycucane z prstu, v lepsim pripade z narku neschopnych uzivatelu po netu?
OMG hlody tydne :) dve ruzna zarizeni pouzivajici totozny subsystem a totozny ovladac pri zasunuti v jinem portu potrebuji opravdu totozne zdlouhavy proces instalace a aktivace totozneho subsystemu a totoznych ovladacu? V Linuxu samozrejme 2 zarizeni na 2 mistech jso take 2 ruzne zarizeni dle usb port tree, nicmene to druhe uz nepotrebuje totozny prubeh protoze susbystem i ovladac uz je aktivovan a i to prvni zarizeni to melo aktivovane v radu milisekund az vteriny... A samozrejme ze neni problem mit v Linuxu pripojene 2 sitove karty stejneho typu, takze si zase ty LZI strc nekam...
Z tveho pohledu to byt muze, je ovsem otazka jestli by jsi dokazal nekdy priznat napsat "Koncim s Microsoftem, uz me nadale neplati a tedy nemam duvod abych nadale plotil ty nechutnosti, vsem se vam zde omlouvam za ty roky mejch PR blitku, chapu ze mi neodpustite ale musel sem zivit rodinu, blablabla..."
Porad se mi dela spatne pri cteni tve reakce na to ze nejsi vulgarni, takze jen strucne, ses vulgarnejsi nez dlazdic a za slusne slova to neschovas ;)
Ad Rec byla o 5-6let stare notebooky instalovane 4roky stare Win7SP1 - instalace driverů se postupně vylepšuje, takže pokud je vaše poslední zkušenost s 6.5 roku starými Windows, asi to dost vysvětluje.
Ad Windows8? nebudte smesnej to je paskvil... co na profi notebooku da leda blazen - proč? Pokud nemáte stroj s dotekovým dispayem, na kterém je nové UI velmi praktické, a vám se nelíbí dlaždice, můžete si během půl minuty nainstalovat třeba Classic Shell. A pak jsou tu už jen nesporné výhody jako Hyper-V, Storage Spaces, nativní podpora USB 3.0, podpora NVMe a disků s 4k bloky, lepší integrace mobilního broadbandu, File History, a různé příjemnosti jako snazší přístupu k admin funkcím (Win+X) a rychlejší boot. Jedinou nevýhodou je Start Screen místo Start Menu, a to jen pokud nemáte dotekový display.
Ad Mluvil sem o praxi, ty mas praxi se stovkama modelu kde ti toto neslo - ne, jen s jednotkami. Ještě jsem neměl notebook, který by po instalaci mainstreamového distra typu Ubuntu prostě fungoval. Vždycky nefunguje touch screen, nebo zvuk, nebo WiFi, nebo grafika, nebo klávesy pro regulaci hlasitosti+podsvícení+atd., nebo se stroj neuspí, nebo se ze spánku neprobudí (BTW SteamOS údajně nepodporuje sleep právě protože převážně nefunguje), atd. Nemluvě o slabé výdrži na baterku, a o tom že například podporu hybridní grafiky použitelným způsobem nejspíš nerozchodil nikdo (restart X11 serveru nepovažuji za přijatelné řešení).
Je ale fakt, že svůj HW nevybírám s ohledem na Linux. I nejlepší možný výsledek je mi totiž na nic, když na stroji nerozjedu Visual Studio, MS SQL Server, MS Project, a dokonce ani pořádně nepřečtu dokumenty MS Office. Plus by mi nefungovala multifunkční tiskárna, neměl bych Photoshop, NX 2 Capture, nespustil bych ani účetnictví a mzdy, a mohl bych zapomenout na áčkové hry jako GTA V, Far Cry 4, Fallout 4 nebo na nový Doom. Naopak na Windows můžu provozovat terminál a X11 server, a kdyby mě to fakt zajímalo, tak naprostá většina zajímavého SW psaného pro Unixy má i port pro Windows. To je pak výběr celkem snadný.
K poslednímu odstavci: uvědomujete si že hájíte neobhajitelné, a jen kolem sebe kopete když si někdo dovolí nesouhlasit? Linux má na desktopu naprosto zanedbatelné procento, ani SteamOS rozhodně netrhá prodejní žebříčky, a naprostá většina uživatelů se Linuxu vyhýbá jako moru. Vám asi vyhovuje, ale to jste velká výjimka. Samozřejmě je v "komunitě" nepsaným pravidlem svádět situaci na spiknutí Microsoftu, výrobců HW, výrobců SW, a samozřejmě židů a zednářů. Ale všimněte si, že výrobci HW klidně šli do výroby Chromebooků (i strojů s Linuxem), a nepotvrdila se konspirační teorie tvrdící že jim za to MS zničí business. Výrobci SW také klidně šli do úplně nové platformy Android, akorát pro Linux nějak nepíšou a nepíšou. Příčina selhání Linuxu na desktopu totiž není v žádném spiknutí. Kdybyste chtěl znát opravdové příčiny, tak nemusíte spoléhat na mě. Tady máte pěkný seznam:
http://itvision.altervista.org/why.linux.is.not.ready.for.the.desktop.current.html#Desktop_Linux_Problems_and_Major_Shortcomings
Ještě perlička od dlouholetého uživatele Linuxu:
http://itvision.altervista.org/files/20160313-linux-sucks.txt
Win7SP1 je stare 4 roky, co na tom nechapes? Potrebujes to nakreslit a okoleckovat zvyraznovacem?
Ma zkusenost je krome toho i s Win8.1(predinstalovane) a Win10(jen ve virtualu), oboje to sou ale verze Win conikdo normalni na profi notebook proste neda...
Mam nekolik stroju s dotekovym displajem (Kapacitni, Rezistivni, Infrared, Wacom) a na vsem pouzivam spokojene GNU/Linux, pouze na jednom tabletu mam Windows 8.1 a je to hruza, takze ho skoro nepouzivam a to jde o profi HP tablet, akorat ze ma zmrvene UEFI a nelze tam GNU/Linux nainstalovat...
Rychlejsi boot Win8 nemaji, protoze maji hybridni hibernacnipoweroff, takze nejde o boot, ale o probouzeni z hybridni hibernace... jinak GNU/Linux startuju 6vterin, na totoznem HW W7 startovali 2x dele, kdyz teda neotravovalo dementni dokoncovani aktualizaci, to pak startovalo 100x dele...
To je tvuj problem nebo jen lez, me mainstreamove distro funguje na tech destikach modelu, Thinkpad, nebo vyssi rady Dell a HP
Mezi zamestnanci i externimi spolupracovniky Microsoftu je psane pravidlo pomlouvat Linux, opensource, freesoftware i !komunitu!, je to jednoduse ubohe a nechutne trapne, opravdu nebudu souhlasit s hromadou nepoctivejch, neslusnejch,vulgarnich sr&cek co z tebe lezou... ani kdyby me za to nekdo z Microsoftu chtel (pod)platit...
BTW: a nedelej ze sebe zase jen dementa, vyrobce sli do Android postavenem na Linuxu, nez zas zacnes psat ty kraviny ze je silne modifikovane, uvedom si ze neni a nechovej se trapnejs nez ti zamestnaatel Microsoft nakazuje, pridani par funkci do Linuxu pro potreby Android neznamena ze uz to neni Linux...pouziti bionic libc neznamena ze to neni Linux, pouziti ovladacu hw v userspace nezname ze to neni Linux... takze NELZI, NELZI, NELZI a HLAVNE PRESTAN KECAT KRAVINY a TAHNI tak kde (jestli nekde) je na tebe nekdo zvedevaj, protoze uz prestavas bejt i vtipnej sasek :)
SP1 je update, zvýrazňovat jistě použijete sám :)
Ad Mam nekolik stroju s dotekovym displajem (Kapacitni, Rezistivni, Infrared, Wacom) a na vsem pouzivam spokojene GNU/Linux - a kolik práce dalo ten touchscreen rozchodit? Navíc k čemu vám je, když nemáte interface, který by s ovládáním dotekem počítal?
Ad Rychlejsi boot Win8 nemaji, protoze maji hybridni hibernacnipoweroff, takze nejde o boot, ale o probouzeni z hybridni hibernace - to je o úhlu pohledu. Můžete to brát jako zavedení předlinkovaného kernelu, tj. kernel s nataženými moduly. Ovšem jediný relevantní úhel pohledu je ten, že boot je pro uživatele rychlejší.
Ad GNU/Linux startuju 6vterin, na totoznem HW W7 startovali 2x dele - jak jsem psal, Win8 (i a 10) bootují rychleji než Win7. Ovšem 12 vteřin mi pořád přijde jako slušný boot time, který uživatele nijak neomezuje. Zvlášť když se stroje s Windows vypínají zcela výjimečně, protože funguje suspend/resume.
Ad když teda neotravovalo dementni dokoncovani aktualizaci, to pak startovalo 100x dele - fakt 20 minut? To vám moc nevěřím.
Ad me mainstreamove distro funguje na tech destikach modelu - moje ne, a úplně stejně můžu tvrdit, že lžete vy. Jenže praxe asi bude méně dramatická: zřejmě jste si vybral modely HW, které s Linuxem funguje rozumněji, a strávil jste dostatek úsilí troubleshootingem.
Ad vyrobce sli do Android postavenem na Linuxu - ale přesně o tom píšu. Podle konspiračních teorií těm výrobcům měl MS zdražit Windows a tím zničit jejich business. Zjevně se nic takového nestalo. Podobně výrobci bez problémů dělají Chromebooky, servery s Linuxem, a občas zkoušejí i desktopy/notebooky s Linuxem. To že desktopy/notebooky s Linuxem dodávají minimálně tedy nebude tím že by je MS držel za koule, ale tím že o ně prostě trh nemá zájem.
Ad nez zas zacnes psat ty kraviny ze je silne modifikovane, uvedom si ze neni; par funkci do Linuxu pro potreby Android neznamena ze uz to neni Linux...pouziti bionic libc neznamena ze to neni Linux, pouziti ovladacu hw v userspace nezname ze to neni Linux - kernel Androidu má s Linuxem spoečných X% kódu, kde X je tuším řádově 90% (psal jsem to v nějaké dřívější diskusi). Například MS PowerPoint pro Android má 95% kódu společného s Win32 verzí. Asi nebudete tvrdit, že Office pro Win32 je shodný s Office pro Android. Navíc OS je definovaný API. Android má s běžným distrem Linuxu dost málo společného. Jiné drivery, jiný power management, jinou libc, a hlavně úplně jiné API. Aplikace psané pro Linux na Androidu nespustíte, právě protože se liší API.
Ad NELZI, NELZI, NELZI a HLAVNE PRESTAN KECAT KRAVINY - zatím kecáte kraviny hlavně vy. Mimochodem dostal jste (opět) link na dlouhý seznam problémů desktopového Linuxu, které jsou - na rozdíl od různých konspirací - důvodem jeho selhání na cílovém trhu, a to i přes nulovou cenu. K tomu komentář nemáte? Zřejmě se vám takové argumenty zrovna nehodí, že?
Nechápu, co by mu na tom nemělo fungovat. Dotykáč funguje i bez widlí, víš? Už před víc než 10 rokama jsme na embedded systémech používali dotykáče, tehdy se o tom Widlím ani nezdálo. A není na tom nic složitýho.
Boot widlí po update na 20 minut, no, taky mu to nevěřím. Posledně co jsem viděl sedmičky, tak chroupaly 3x 10 minut (proloženo restartama) a nakonec stejně dva updaty zůstaly nenainstalovaný, takže příští boot zase na půl hodiny minimálně... Zkušenost říká, že těch 20 minut je závratná rychlost.
A co máš za distro? Pamatuju se, že před 15 rokma to bylo hodně blbý a vůbec nenaběhla ani grafika v rozlišení nad 480x800. Možná už by sis měl konečně stáhnout novější verzi, ne?
No a co se widlí týká, důvod úspěchu je jednoduchý. Marketing. Ten dokáže zázraky. Podívej se, kolika lidem se podařilo vnutit patlafouny, přitom použitelnost je horší, než klasiky...
Ad Dotykáč funguje i bez widlí, víš? Už před víc než 10 rokama jsme na embedded systémech používali dotykáče, tehdy se o tom Widlím ani nezdálo - no pokud máte driver, tak možná ano. Jinak notebooky na Windows s dotekovým displayem jsou na trhu běžně od roku 2002, a jako specialita se vyskytovaly už od doby Windows 3.x (s nadstavbou Windows for Pen Computing).
Ad Zkušenost říká, že těch 20 minut je závratná rychlost - možná na stroji s pomalým (typicky 1.8") diskem, malou RAM, a po instalaci spousty patchů. I tam by měl to ale překvapilo.
Ad Marketing. Ten dokáže zázraky. Podívej se, kolika lidem se podařilo vnutit patlafouny, přitom použitelnost je horší, než klasiky - "patlafouny" jsou naopak nesmírně praktická věc. Díky velké obrazovce se na nich dá poměrně dobře číst, koukat na mapy, hrát hry atd. Vstup textu je mizerný, ale vstup textu je na smartphonu dost vzácná akce. Navíc na titěrné HW klávesnici se také píše mizerně, a navíc přijdete o velký display. S maličkým displayem se blbě i čtou zprávy na webu, natož aby člověk koukal na mapu. Zákazníci přitom velký display zjevně chtějí, což ukazuje i (pro mě dost nepochopitelná) obliba velkých "pádel", která se pomalu nedají používat jednou rukou.
aha, takze SP1 je update kterej vubec nic nevylepsuje a vsechno je stejne nah0vno jako kdyz W7 prvotne vyslo, tak to pak jo :)
(Kapacitni, Rezistivni, Infrared, Wacom) [...] GNU/Linux - a kolik práce dalo ten touchscreen rozchodit? Navíc k čemu vám je, když nemáte interface, který by s ovládáním dotekem počítal?
prace to dalo 0 (slovy nula), funguje to rovnou z LiveCD bez jakehokoliv dodatecneho rozchozovani...
nepotrebuju pulmetrove ovladaci prvky, i na 5" notebooku s 1024x600 pouziju touchscreen na posun, poklepani na ikony, nebo potvrzeni dialogoveho okna bez problemu...
wacom jaksi neni o ui, ale o pouziti pera, ostatni touchscreeny take neni problem pouzivat, nejhorsi to mam na tom tabletu s W8.1 takze ho moc nepouzivam...
pouzivam uspavani bezne a problem nemam, tech 6vterin mi GNU/Linux startuje jen kdyz chci otocit kvuli novemu jadru...
a mas pravdu 20minut W7 s dokoncovanim aktualizaci to nebylo, bylo to dele, to jen tobe se to startuje 90vterin...
tvrdit muzes co chces, rozdil je v tom ze ja vim co mam za zkusenosti jak s GNU/Linuxem tak s Windows za poslednich ~20let, proto taky vim ze lzes a take proc lzes a ze to Microsoft dela vetsinu te doby a co dalsiho dela...
troubleshotingem na kvalitnich overenych zarizeni neni treba moc casu, vetsinou zadny...
livecd na vsech startuje tak ze hw specific uprav neni potreba zadnych, pouze pridat non-free firmware...
v drivejsich diskuzich jsi psal plno kravin, stejne jako kolik ma spolecneho kernel Android s Linuxem, nicmene porad pises picovlny, kernel Androidu je Linux, takze s Linuxem ma spolecneho 100%, mozna si chtel rict s mainline, tam to ale porad nebude 90%, ale tak 99%, ale srovnani s MS PPT je porad postavene na hlavu
co bych se vyjadroval k nejakemu rozboru proc neni vhodny Linux pro desktop v roce 2016, kdyz uz ho spousty let pouzivam na spousty ruznych zarizeni jako desktop...
budes se vyjadrovat k rozboru co bych ti poslal s nazvem "Nejvetsi duvody proc clovek nemuze chodit po zemi pohybem nohou a manipulovat predmetama v ruce"?
btw: navic, me narozdil od tebe nikdo za reakce neplati, takze si reaguju na co chci :)
Aha, takže to že je něco update podle vás znamená že to nic nevylepšuje. Tak to pak jo :)
Ad na 5" notebooku s 1024x600 pouziju touchscreen na posun, poklepani na ikony, nebo potvrzeni dialogoveho okna bez problemu - jinými slovy nemáte interface, který by se dal rozumně ovládat dotekem. Ale třeba časem bude. MS ho v XP také neměl, tuším ve Vistě uvedl automatickou změnu layoutu (větší menu bar apod.) při použití doteku, pak ribbon, a nakonec Metro.
Ad pouzivam uspavani bezne a problem nemam - to je pěkné, akorát by bylo fajn, kdyby to byl jaksi standard. A to bohužel zjevně není.
Ad to jen tobe se to [re]startuje 90vterin - protože mám 16GB RAM, SSD a Windows 10. Kdybych měl mizerný pomalý HDD a malou RAM (s tím že Win7 navíc bootují pomaleji), také by to trvalo déle.
Ad mam za zkusenosti jak s GNU/Linuxem tak s Windows za poslednich ~20let... vim ze lzes... troubleshotingem na kvalitnich overenych zarizeni neni treba moc casu - aha, takže když vy používáte "kvalitní ověřená zařízení", a troubleshootingem "nestrávíte moc času", a na druhé straně někdo jiný používá prostě notebook vybraný podle parametrů, tak ten druhý člověk nutně lže a problémy si vymýšlí. Tak to pak ano :)
Ad kernel Androidu je Linux - jistě, Android je postavený na modifikovaném kernelu Linuxu. A to je tak všechno, co má společné s běžnými distry Linuxu. Jak jsem opakovaně psal, liší se spousta věcí včetně API, takže Android není distro Linuxu, ale OS postavený na (modifikovaném) kernelu Linuxu. Nicméně pointa byla úplně jinde: výrobci nemají problém s MS, když jdou do jiné platformy, takže konspirace tvrdící že Linux neuspěl na desktopu, protože MS má v hrsti výrobce, jsou zjevně mimo.
Ad co bych se vyjadroval k nejakemu rozboru proc neni vhodny Linux pro desktop v roce 2016, kdyz uz ho spousty let pouzivam na spousty ruznych zarizeni jako desktop - protože to že něco vyhovuje vám ještě neznamená, že je to vhodné pro zbytek světa. A pokud se na jedné straně rozčilujete že svět nechápe, že Linux je nejlepší měl Windows dávno nahradit, a na druhé straně nemáte potřebu podívat se na problémy, které jeho nasazení ve skutečnosti brání, tak si lžete do kapsy. A abyste tu lež udržel, tak okolo sebe kopete, když si s vámi někdo dovolí nesouhlasit.
Ad me narozdil od tebe nikdo za reakce neplati - zjevně vás platí FSF a Red Hat, protože nikdo soudný nemůže o vlastní vůli a zdarma obhajovat Linux na desktopu. Že je to nesmysl? Nevadí, vy mi přece vnucujete obdobný nesmysl.
> Ehm, treba takova stihacka F35 ma podle clanku: http://fortune.com/2016/03/10/the-f-35-is-still-a-mess/ 24 milionu radku kodu.
V článku píší doslova:
> The Director of Operational Test and Evaluation (DOT&E) report cites a myriad of problems with the F-35, spanning design issues that negatively impact its aerodynamics in flight to countless software bugs buried in the F-35’s eight million lines of code. (The 24 million lines of code running the F-35’s maintenance and logistics software on the ground? Also buggy.)
Tedy;
Zpráva ředitele Operačního Testování a Vyhodnocení zmiňuje myriády problémů F-35, od konstrukčních chyb, které negativně ovlivňují aerodynamiku letu, po nespočet softwarových chyb zahrabaných v osmi milionech řádků kódu. (24 milionů řádků kódu tvořících pozemní údržbový a logistický software F-35? Taky zabugovaný.)
Těch 24 milionů řádků kódu údržbového a logistického software bude těžko jedna aplikace, nebo dokonce jeden projekt. Tam bude všechno možné, od emailového klienta, po aplikaci na trackování nákupů, helpdesk, skladové zásoby a co já vím co všechno ještě.
Car Software: 100M Lines of Code and Counting
June 26, 2014
modern high-end car features around 100 million lines of code, and this number is planned to grow to 200-300 millions in the near future (see an old but famous IEEE Spectrum article at http://spectrum.ieee.org/transportation/systems/this-car-runs-on-code)
The comparison is impressive if you think that a F-22 fighter jet is less than 2 million, a Boeing 787 is around 14 million and even a cumbersome operating system such as Windows Vista is "only" 50 million.
https://www.linkedin.com/pulse/20140626152045-3625632-car-software-100m-lines-of-code-and-counting
A potom sa nedivme
Chevrolet Volt svoláván k updatu softwaru
Jaromír Šetek , 24. říjen 2012 12:02
Chevrolet Volt má ve svém řídícím softwaru chybu, která způsobuje vypnutí motoru při jízdě. Výrobce proto svolává vozy k aktualizaci softwaru, která má trvat přibližně hodinu.
Vlastníci 4000 vozů Chevrolet Volt byli požádáni, aby u svého prodejce aktualizovali software automobilu. Chyba v softwaru Chevroletu totiž způsobovala náhlé vypnutí motoru za jízdy.
http://m.itbiz.cz/zpravicky/chevrolet-volt-svolavan-k-updatu-softwaru
Tesla sama naštartovala a havarovala, tvrdí majiteľ
"Môžu mi hovoriť, čo chcú, ale nezmení to nič na tom, čo sa stalo," hovorí nespokojný majiteľ.
13. máj 2016
Tesla sa po vyšetrení prípadu voči týmto tvrdeniam ohradila. Zo záverov jej šetrenia vyplýva, že niekto aktivoval funkciu Summon tri sekundy potom, čo Overton opustil auto a zavrel dvere. Funkcia Summon umožňuje zaparkovať, vyparkovať, či posunúť auto pomocou aplikácie telefónu, alebo chytrých hodín Apple.
http://auto.sme.sk/c/20162643/tesla-sama-nastartovala-a-havarovala-tvrdi-majitel.html
Nissan budou mít plně elektronické řízení
Jaromír Šetek , 18. říjen 2012 07:56
Rubriky: Zajímavosti, Technologie
Nissan začne do svých vozů během příštích 12 měsíců montovat robotické řízení, které odstraí mechanické spojení mezi volantem a koly.
Podíl softwaru na řízení automobilu hodlá Nissan výrazně zvýšit svou novou technologií. Automobil se díky ní bude řídit podobně jako v počítačových hrách.
Technologie Nissanu je prvním řešením, které odstraňuje mechanické spojení řízení a kol. Náhradou je elektronický systém se senzory, které snímají otáčení volantu a data jsou pak odeslána ke zpracování. Servomotor následně natočí kola podle vyhodnocení dat.
V krajních případech může systém zcela převzít řízení na základě informací ze systémů aktivní bezpečnosti, jako jsou například ESP nebo připravovaná technologie Autonomous Emergency Steering System. Ta pracuje na principu snímání okolí kamerami ve spolupráci s radarovou laserovou detekcí překážek. Narozdíl od konkurenčních systémů přidává automatické vyhnutí překážce při hrozící kolizi. Lidská činnost se tak stane jedním z mnoha vstupů ovlivňujících řízení.
http://m.itbiz.cz/zpravicky/vozy-nissan-budou-mit-plne-elektronicke-rizeni
Mimochodom to Chevy sa opakuje vo Volve V horšej verzii. Voltu išli brzdy a volant.. Tu ani to nie
21. február 2016, 15:44
Aj "švédska oceľ" sa občas kazí. Volvo zvoláva desaťtisíce áut
LONDÝN - Veľká Británia a Nemecko sú hlavnými trhmi pre švédsku automobilku Volvo, na ktorých predala väčšinu zo svojich 59.000 vozidiel s chybným softvérom v palubnom počítači. Informuje o tom BBC na svojom portáli. Celkovo sa mali dostať tieto autá do 40 krajín.
Chyba sa objavuje na autách minuloročnej výroby s piatimi valcami vyrobenými v polovici roka. Prejavuje sa tak, že dochádza ku krátkodobému zlyhaniu motora, ktorý po chvíli znovu naskočí a hladko funguje ďalej. V čase poruchy sa však nedá auto ani brzdiť, ani ovládať.
http://aktualne.atlas.sk/zahranicie/europa/aj-svedska-ocel-obcas-kazi-volvo-zvolava-do-servisu-takmer-60-tisic-vozidiel.html
A potom, že SW do áut musí mať certifikát kvality (asi "kvality")