Vlákno názorů k článku Martin Lipert: Kindle je největším zlem pro eknihy v Česku od picza - V jedne odpovedi se pise: "Připravit eknihu rozhodně není...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 3. 2011 13:28

    picza (neregistrovaný)

    V jedne odpovedi se pise:

    "Připravit eknihu rozhodně není jen o tom, že ve Wordu dáte „Uložit jako“. Vyžaduje to vytvoření nového formátování, přípravu designu, označení kapitol a podobně. Žádný autor vám nedodá knížku zformátovanou tak, aby bylo možné připravit elektronickou knihu jednoduše."

    Stacilo by tedy prevest naklady na korekturu a formatovani na autora. To ze vetsina autoru pouziva Word a neovlada proste formatovani textu je prilezitost jak na autory zatlacit. Napr.:
    Dodasspravne formatovany rukopis a dostanes o X% z prodane knihy vice/mene. Podobne tak s korekturou.

    Je pak otazka, zda by se autorovi navyplatilo takovou knihu vydat svepomoci (nejakym softwarem ci primo makrem v nejakem vhodnem nastroji).

  • 16. 3. 2011 13:45

    martin (neregistrovaný)

    Stacilo by tedy prevest naklady na korekturu a formatovani na autora.

    To je snad jedno, kde ty náklady jsou. Ve výsledku je MUSÍ zaplatit zákazník. To je snad jasné.

    Je pak otazka, zda by se autorovi navyplatilo takovou knihu vydat svepomoci

    ... a mohli by si to sami i ilustrovat...

    Že bychom se vrátili do doby před manufakturní výrobou? Nebo aktuálněji do doby, kdy grafiku a celé GUI k aplikaci (třeba webové) dělali programátoři...

    Možná je tu prostor pro asijské imigranty, co by začali psát ebooky. Čeština sice nic moc, ale za to malá cena...

  • 16. 3. 2011 16:15

    koroptev (neregistrovaný)

    to je hezke, ze jsi schopny reflektovat ten vyvoj od predmanufakturni vyroby a pote; ted jeste ten stav, kdy ebooky neexistovaly a dnesek :-)
    mozna je tu prostor pro jine uvazovani a jine obchodni modely; cekat, ze ti ho nekdo ve dvou vetach sdeli v diskuzi je ovsem absurdni

  • 16. 3. 2011 17:10

    me (neregistrovaný)

    Casopis RobotRevue zlevnil od cilsa 02/2010 z 100Kc na 79Kc. V predmluve sefredaktor zlevneni zduvodnuje vyvojem skriptu pro formatovani casopisu a prechodem vstupnich dat z WORD na "PLAIN TEXT UTF-8"; novy system pry vyrazne snizil naklady na stranku casopisu protoze snizil mnozstvi manualni prace.

    V casopise je to rozebrano vice, strucne zde
    http://www.robotrevue.cz/2011/03/01

    V cisle 03/2010 bude snad redakcni system popsan detailneji...

  • 16. 3. 2011 21:43

    martin (neregistrovaný)

    To je možná zajímavé populistické gesto, ale rozhodně se nezachovali tržně. Samotné snížení nákladů nemůže jen tak vést ke snížení ceny. Být majitel, tak toho odpovědného člověka vyhodím, jelikož mě připravil o 20pb zisku. O růstu počtu prodaných kusů není nikde řeč (navíc pochybuju, že se jim náklad zvedl o min. 25%, aby to krylo tu ztrátu).

  • 17. 3. 2011 9:27

    Riman

    A možnost, že se časopis prostě neprodává a tudíž se snižuje cena (a náklady kde se dá), vás vůbec nenapadla?

  • 17. 3. 2011 11:25

    martin (neregistrovaný)

    Jak to myslíte - neprodává? Jako neprodává vůbec (že je zdarma)? Nebo že se neprodává tolik, kolik by chtěli? Pokud mají malý prodej, tak se na tom nic nemění. Pokud snížíte cenu o 20% musíte zvýšit prodej alespoň o 25%, aby se to vyplatilo. Jinak jste na tom hůř než před snížením ceny. To jsou kupecké počty.

    Pokud časopis odebíralo 10 lidí, tak s novou cenou potřebují 13. Což je reálné. Pokud jich ale měli 400, tak potřebují 500. To už taková legrace není, když uvážíte, že robotika je dost specifický obor. Pro zavedený časopis s úzkoprofilovým zaměření je 25% téměř nereálné.

  • 17. 3. 2011 14:03

    lojza (neregistrovaný)

    Situace může být třeba taková, že zlevňují nejen aby získali nové odběratele, ale aby vůbec udrželi ty stávající, kteří jim za nesníženou cenu odchází. Nějaký důvod, který si před sebou dokáží obhájit, určitě mají, třeba že už mají peněz dost.

    Ale v kontextu článku, který operuje s nějakými náklady na výrobu knihy, které je prý nezbytně nutné promítnout do prodejní ceny, která prý nemůže být nižší, jde spíš o to, že když se chce, tak se ty náklady snížit dají. Jenže ono se spíš nechce.

  • 17. 3. 2011 15:11

    martin (neregistrovaný)

    Nějaký důvod, který si před sebou dokáží obhájit, určitě mají, třeba že už mají peněz dost.

    Ano, je to možné vč. té klesající tendence, ale pak by cena závisela na rychlosti poklesu obratu, nikoli na klesajících nákladech. Náklady jsou jen spodní limit, pod který se nemůžete dostat pokud to nechcete dotovat.

    Navíc pokud časopisu odcházejí čtenáři, tak cena nebývá tím častým důvodem. Tím je spíš obsah. Ale to je specifické pro periodika. Nicméně bych řekl, že v tomto případě tomu tak není. Upřímně si myslím, že to bylo pouhé gesto, které je stálo měsíčně 10-20% obratu.

    že když se chce,tak se ty náklady snížit dají. Jenže ono se spíš nechce.

    Ale to víte, že se snaží je snižovat, protože jim to zvýší marži. Ale jak jsem řekl, náklady určují jen spodní limit ceny, nikoli cenu při maximálním zisku.

    Snížit cenu můžete jen v případě, že s klesající cenou rychleji poroste obrat a to ještě musíte brát v úvahu konečnou nasycenost trhu a příp. nějaká smluvní omezení.

    Na druhou stranu připouštím, že i davatel (především ten velký) se nemusí chovat tržně a nemusí reagovat na pokles poprávky. Nepředpokládám to ale a priori u distributora velikosti eReading.