Signal používá celá naše rodina (včetně dětí - posílám pozdrav do Dánska ;-D ), a poměrně dost přátel i kolegů.
V práci máme Teams, ale to se z komunikátoru stalo naprosto těžkopádným organizátorem schůzek, a vůbec netuším, proč se to s každou další versí musí měnit, zpomalovat, a ve svých základních funkcích zhoršovat. Stala se z toho pracovní sociální síť
a komunikační funkce (zprávy, hlas) se odsouvají na pozadí.
No, a zbytek světa
používá WhatsApp - a neustále se diví, že do naší rodiny z toho žádné informace nedoputují.
Co však naprosto nedovedu pochopit, je očekávání většiny uživatelů, že jste neustále on-line. Jsem zvyklý komunikovat e-mailem, s tím, že pokud od příjemce nedorazí (ruční) odpověď, prostě předpokládám, že zprávu ještě nemusel dostat/přečíst. To samé platí pro chat.
Dnes je naprosto běžné poslat důležitou informaci (zítra mají děti přinést 100 Kč, jdeme do divadla, sraz před školou 30 minut před vyučováním
) jedním vybraným komunikátorem (WhatsApp...), bez dostatečného předstihu, a předpokládat, že se všichni zamýšlení příjemci podle toho zařídí. (Nemluvě o managorské posedlosti posílat 5 minut před začátkem teamsové schůzky a předpokládat - nikoliv vyžadovat! - že se na ně všichni oslovení dostaví.)