Ta hra je naprosto tupa koridorova strilecka. Zhasinani svetel a skrceni se pomoci Ctrl nepovazuju za neco uzasneho, to je v kazde prumerne FPS hre. No jo, jakmile je ale neco na LINUX tak to neni tupa strilecka ale nejtaktickejsi a nejstrategictejsi stealth hra stoleti, byt by to bylo treba nove Call of Duty.
:D a dalsi chytrak sa ozval , ano je to FPS hra a teraz mi pan mudrlat povedzte ako by mala vyzerat fps podla vas ako by ste sa chceli skrcit ... ak chcete viac tak kludne chodte do VR a pod. neviem co vobec od FPS zanru cakate , ten zaner je presne od toho , ide o akciu ... tupe je vyjadrovat sa k zanru hry ktory nemate rad a mozno ani nehrate . Mimo to call of duty je pracka na peniaze , neporovnatelne s metrom kde ja kvalita pribehu na inej urovni , to iste co ste povedali by som dokazal povedat aj na bioshock seriu , tiez je to tupa strielacka ze ano ? ... Zrejme skoda komentovat
Ale v Metro:LL žádná akce není, a to je ten problém. Hra tě akorát táhne koridorem odkud ani nemáš kam odbočit, servíruje ti stupidní animace a otravné dialogy mezi postavama, příběh je jak z pera 15ti letého puboše, a sem tam tě to teda nechá si na něco vystřelit, aby se neřeklo. A vůbec nejhorší jsou otravní sidekickové, co jdou jakože s tebou do akce, a bez ustání žvaní tou směšnou angličtinou s ruským přízvukem.
Takhle si opravdu FPS akci nepředstavuju :) Když se řekne FPS akce, tak si představím první dva díly Doom nebo Quake, je smutné, že když si člověk chce pořádně 'zaakčnit' tak se musí uchylovat k tak starým titulům :(
Zde je velice výstižné video na téme otřesné zábavnosti dnešních FPS her
Jo vsecko to jsou to TUPE strilecky!!!
Co ocekavam od FPS akce?
- podporu head-trackingu
- simulaci zbrani (ne ty smesne balance-oriented herni modely)
- inteligentni nepratele
- svobodu pohybu (zadne koridory, sam si urcim jak tam dojdu)
Tady se podivej, jak ma vypadat poradna vojenska akce, akce ktera trva pres 2 a pul hodiny, vsechno spontanni, ma to plan, vojsko je organizovane, jednotlivci umi perfektne ovladat sve vybaveni a neni to jednoduche... presne takhle si ja predstavuju NETUPOU hru:
http://www.youtube.com/watch?v=IFZZh_K2DRs
Ale stale si nenapisal aka hra nie je "klasicka strielacka" len pises ako je vsetko na tej hre nanic a ze je to nic moc a pritom nespomenies ziadnu hru ktora taka nie je ... aku to ma logiku , a ked uz tolko o tom vies tak preco niesi autorom nejakej hry ... s tym sa teraz stretavam casto keca keca do vsetko vidi a fusuje ale pritom sam nevie co by vymyslel lepsie.
Souhlasím s hodnocením té hry, ale s linuxem tohle nemá nic společného. Tohle spíš vypovídá o fungování herního byznysu. Dneska jsou průměrné, nedodělané hry standardem. Vyhypuje se to obrovskou reklamní kampaní a zaplacenými kritiky a pokud se dobře prodává, tak se to opraví do hratelného stavu. Nejde o to jaká hra ve skutečnosti je, ale jaký dojem udělá. Potom si všichni hned předobjednávají jako by se nespálili už mnohokrát a po vydání brečí. Tohle platí úplně stejně pro linux jako pro windows.
Ačkoliv mi Metro LL nepřijde vysloveně pitomé, s tímhle názorem souhlasím.
Naposledy jsem udělal podobnou kravinu se hrou Skyrim, kterou jsem (po Morrowindu a Oblivionu) fakt natěšeně očekával. Důležité - kupoval jsem na PS3.
No, to mě dokonale vyléčilo. Ta hraje do dneška nedodělek (PS3) a nedokáže dlouhodobě běžet bez problémů.
Srovnání s Oblivonem je Skyrim na pohled hezčí, v některých ohledech lepší (výroba zbraní a zbrojí, stealth systém, draci :-) ), v některých horší (systém levelování, žádné primární atributy, jak je u RPG zvykem).
Ve srovnání s Morrowindem je Skyrim graficky naprosto úchvatný, nesrovnatelný. Herní mechanika a celkový herní dojem je ale u Skyrimu jako kdybysme porovnávali arkádový automat (Skyrim) s Dračím doupětem (Morrowind).
A vlastně mají pravdu Ti, kteří porovnávají Doom/Quake s Metrem. Metro je Skyrim, Doom/Quake je Morrowind.
Nová doba přináší nové možnosti (myslím teď možnosti provedení questů, kdy nové hry jsou neomezené, zatímco Doom byl jednoduchý), novou grafiku (která je moc přeceňována), obrovský hype (který markeťáci umí udělat a využít), ale také něco postrádá - z mého pohled jakousi složitost celé věci. V Doomu se člověk pomalu nevyznal i když měl mapu a v prvních Medal of Honor stačilo držet šipku dopředu a člověk tu hru v pohodě dohrál (nadneseně)... V Morrowindu mělo brnění na postavu 8 slotů, ve Skyrimu má 4. Morrowind měl své dungeony, kam se prostě nechodilo, dokud nebyl hrdina level 30, ve Skyrimu se nemusíte bát vlézt kamkoliv (svět "leveluje" s hrdinou).
Herní průmysl je dnes svým způsobem pěkně naprd. Možná proto mám v knihovně Steamu možná 80% her kdejaké indie věci. Hra pro mě nestojí na grafice, ale na zážitku. Skyrim mi zážitek nedává (2x dohráno, hned s první postavou jsem získal všechny trofeje, opakovaná hra už člověku nic nedává), Metro ano (jedu potichu a některé pasáže fakt nerad hraju v noci).
Mohl bych tu psát ještě pozítří, ale na to není čas... :-)