Trochu jsem nepochopil to kupování: tzn. mám nějaké unikátní ID a když přijdu na server po týdnu, ono si to pamatuje, co je moje? Na každém serveru mám tedy jiný inventář a i když někde budu mít tuna zlata, na druhém serveru budu začínat z nuly?
Generování krajiny na MP serverech funguje tak, že kdo tam jde první, ten jí generuje pro ostatní nebo jí má server vygenerovanou při spuštění? Pozemek si mohu zabrat, nebo od koho se kupuje? Na každém serveru je tedy úplně separátní svět, nebo se servery dají i nějak propojit (kvůli zátěži) a pracují nad jedním světem? Chtěl bych to pro děcka, tak se chci trochu zorientovat.
"Generování krajiny na MP serverech funguje tak, že kdo tam jde první, ten jí generuje pro ostatní nebo jí má server vygenerovanou při spuštění?"
Krajina se vygeneruje pri prvnim spusteni serveru.
"Pozemek si mohu zabrat, nebo od koho se kupuje?"
To zalezi na serveru, vetsinou si muzete budte stavit co chcete a kam chcete, nebo si vyberete vhodne misto, oznacite si ho jako vase a od teto chvile na nem muzete stavet jenom vy.
"Na každém serveru mám tedy jiný inventář a i když někde budu mít tuna zlata, na druhém serveru budu začínat z nuly?"
Ano, presne tak.
"Na každém serveru je tedy úplně separátní svět, nebo se servery dají i nějak propojit (kvůli zátěži) a pracují nad jedním světem?"
Propojene servery jsem jeste nevidel, ale treba to nekde maji...
Když koupíš hru dostaneš k tomu i server a můžeš si rozjet svůj (ale chce to trochu výkonnější počítač). Pro děti bych řekl, že je ideální jim pro začátek rozjet vlastní server, aby se s tím seznámili nebo klidně stačí i hrát jenom singleplayer. Na většině serverů mají hráči vlastní pravidla, která pro někoho můžou být dost omezující a na vlastním serveru si ty pravidla můžou vytvořit sami. Server minecraft.net se používá pouze k ověření identity hráče (kontroluje se jestli je zakoupená) a pro uložení skinu hráče. Hra se dá ale hrát i bez připojení k internetu, pouze se nenatáhne skin a použije se ten základní. Uložené pozice a všechno ostatní je uložené ve složce hry na počítači klienta.