Vlákno názorů k článku Vyjádření ministra informatiky k otázce softwarových patentů od Martin - Krome asi 5ti prispevku jsou tu vsechny ostatni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 5. 2004 16:02

    Martin (neregistrovaný)

    Krome asi 5ti prispevku jsou tu vsechny ostatni ve stylu "ministr je debil", "ministr tomu nerozumi", "unie je na nic" a podobne. Zatimco vsichni ministri, urednici a tvurci zakonu jsou podplaceni velkymi korporacemi (rad bych vedel kde na to ty korporace tolik penez vezmou), vy vsichni tomu rozumite a jste odbornici na slovo vzati.

    Proc se tedy neslezete, vy vsichni priznivci "_SVOBODNEHO_" softwaru a nenapisete jiny zakon, ktery predlozite evropskemu parlamentu? Kdyz jste vsichni tak vzdelani, neuplatni a mate prehled v problematice, jiste takovy zakon vsichni privitaji.

    Nebo proste jen umite kdakat a nic?

  • 19. 5. 2004 16:34

    HoK (neregistrovaný)

    No, těch důvodů bude patrně více. Nějaké mne napadají.

    1) diskutující tu nejsou od toho, aby dělali zákony

    2) k nějaké iniciativě k pozitivnímu ovlivnění těch, kdo tu od toho je, určitě již i u nás dochází či dojde... musí se najít jedinec ochotný a schopný to zorganizovat, respektovaný ostatními (že by pan Kysela?)

    3) jako všechno či skoro všechno to chce peníze a/nebo práci; umím si představit, že většina přispívajících je na 99 procent vytížena jinými věcmi než politikou (vím to podle sebe) a má napjatý rozpočet

    4) existuje patrně problém, že množina zainteresovaných právníků a množina zastánců free software mají u nás téměř prázdný průnik... a můžete mít tisíckrát pravdu, bez právníků se nepohnete...

    Netvrdím, že se nemýlím

  • 19. 5. 2004 16:53

    Martin (neregistrovaný)

    1) tenhle argument je demagogii. Kdo jiny nez odbornici v dane problematice by meli tvorit zakon?

    2) diskuzi, ve ktere bude ze 120 prispevku 115 hrube urazlivych, sprostych a prosto jakehokoliv argumentu nic neovlivnite.

    3) jiste, ale pak si sam odporujete s myslenkou free softwaru (ci cehokoliv).

    4) pokud bude snaha, jiste takove skupince ministerstvo poskytne nejakeho pravnika k dispozici.

  • 19. 5. 2004 17:34

    HoK (neregistrovaný)

    :1) tenhle argument je demagogii. Kdo jiny nez odbornici v dane problematice by meli tvorit zakon?

    Od tvorby zákonů jsou tu přece úředníci, kteří si vyžadují expertní stanoviska... experti v oboru přeci sami nemivají právní vzdělání a vědomí hlubších souvislostí s celým zákonodárstvím, že... Otázka je, koho ministerstvo považuje za experty a koho ne... No a pak jsou tu lobbies, které se k tomu jaksi přizvaly samy.

    :2) diskuzi, ve ktere bude ze 120 prispevku 115 hrube urazlivych, sprostych a prosto jakehokoliv argumentu nic neovlivnite.

    a) Rozlišujte prosím přesně mezi urážkami a diagnózou (tj. snahou přesně popsat momentální stav). Netvrdím, že většina příspěvků nepůsobí urážlivě, ale není to rozhodující. Rozhodující je, zda mají nějaký faktický obsah a pokud ano, zda je pravdivý.

    b) Cílem a smyslem tohoto typu diskuse není něco přímo ovlivnit, ale může jím být dát dohromady fakta, informace, myšlenky a nápady, z nichž pak může nějaká skupinka vzniknout a/nebo čerpat.

    :3) jiste, ale pak si sam odporujete s myslenkou free softwaru (ci cehokoliv).

    V čem si s ní odporuji? Svobodný soft je svobodný soft.

    :4) pokud bude snaha, jiste takove skupince ministerstvo poskytne nejakeho pravnika k dispozici

    Jaké skupince? FSF? Co je to za lidi? Je v České republice nějak registrovaná? Má platné stanovy? Jaké stanovisko by přesně měla zastávat? Jakou by měla legitimaci pro jednání s ministerstvem? A proč by to ministerstvo dělalo, má-li svých odborníků dost?

  • 20. 5. 2004 2:33

    Martin (neregistrovaný)

    1) Urednici nemaji tvorit zakony sami. Urednici s odborniky musi tvorit zakony.

    2)

    a) podle Vas. Ja treba tento zakon povazuji za rozumny a souhlasim s panem ministrem. Pochopil jsem co chtel rici a souhlasim s nim. A vykriky o tom, ze je hlupak ve me spise podpori presvedceni, ze hlupak neni.

    b) "může jím být dát dohromady fakta, informace, myšlenky a nápady" Ani jedno z toho jsem v teto diskuzi vlastne nenasel. Jak je ziskate z konstatovani ze je ministr podplaceny hlupak?

    3) timto: "jako všechno či skoro všechno to chce peníze a/nebo práci; umím si představit, že většina přispívajících je na 99 procent vytížena jinými věcmi než politikou (vím to podle sebe) a má napjatý rozpočet" Cely open source sw stoji a pada s tim, ze nekdo ve svem volnem case neco napise. Necht tedy OS komunita, kdyz chce mit jinak postaveny zakon ktery se ji dotyka, tomu trochu casu venuje. Tvrdit, ze nemuze, protoze na to cas ani penize nema je alibismus - kdyz nema cas na to aby udelala neco pro svoji podporu, kde vezme cas na psani softwaru?

    4) "Jaké skupince? FSF? Co je to za lidi? Je v České republice nějak registrovaná? Má platné stanovy? Jaké stanovisko by přesně měla zastávat? Jakou by měla legitimaci pro jednání s ministerstvem? A proč by to ministerstvo dělalo, má-li svých odborníků dost?"

    Opet alibismus. Nelibi-li se vam (mnozne cislo) navrhovany zakon, tak je jiste velmi pohodlne sedet na prdeli pred monitorem a vykrikovat jak je ministerstvo neschopne; pritom napriklad dnes jsem si pustil zaznam z diskuze o sirokopasmovem internetu v CR - zastupce ministerstva informatiky tam rikal, ze hledaji bystre a pracovite odborniky. Paklize se vam tedy nelibi tento zakon, muzete se Vy, Honza nebo Petr nechat zamestnat u ministerstva a pomoci jim s tim. Zalozit obcanske sdruzeni je jen trosicku papirovani, prace na dva dny, kdyz tomu jeden clovek venuje pul hodiny denne. A muzete se obracet na ministerstvo jako skupina o 5000 clenech, coz uz ma vahu a je to adresne.

    Pivni reci umi vest kazdy. Venovat tomu trosku casu a neco zmenit kazdy neumi. Kdyz tomu ten cas nedate, nedivte se, ze tem zakon projde. Nemuzou za to ti urednici, muzete za to vy, protoze jste nemeli snahu neco zmenit.

  • 20. 5. 2004 11:13

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)

    Souhlas.

    Ten, kdo vykřikuje nesmysly a lži, neumí argumentovat a nahrazuje argument nadávkou, mě rozhodně nepřesvědčí. A rozumné námitky jsem tady zatím nečetl.

    Argument, že si někdo patentoval kolo (když v přiloženém odkazu se dočtu, že je to lež) nebo že si někdo jiný patentuje 1+1 (pro jistotu bez odkazu), za rozumné nepovažuju. Někdo možná ano.
    Mně to s tím kolem připadá jako drzost maximální. Tak na úrovni amerického advokáta. Chucpe.

  • 20. 5. 2004 12:34

    Sofr (neregistrovaný)

    Podivejte, tyhle prispevky jsou odrazem toho, ze pravidelni ctenari roota si na patenty obrazek udelali jiz v hromade predchozich clanku. Nepotrebuji si to ujasnovat. A proste jim nedochazi, ze je ted okolo toho takoveho kriku, ze si ty clanky ctou i lide, ktere problematika predtim nezajimala.

    Jinak, ten argument s kolem je ve skutecnosti celkem trefny. Patentovat se jej podarilo, pokud takze by na zaklade toho patentu mohlo dojit k soudu. Kolo je tu 5000 (ci kolik ?) let, kazdemu je jasne, ze to neni novinka, navic patent byl napsan provokativne tak, ze bylo celkem jasne, ze se jedna o kolo. Soud by pripadne probehl celkem rychle, ale i tak by byl pro drobneho vyvojare velmi neprijemny.

    Kdyz k necemu takovemu dojde ve svete soft. patentu, bude patentovano neco, co je tu treba teprv rok. V pripade soudu budou predvolani "odbornici", kteri budou ruzne mlzit a vysledek soudu je dost nejisty. Drobny vyvojar se bude obavat do soudu jit (nez by se dockal verdiktu, ocitnul by se jen diky tem poplatkum pravnikum a soudum na dlazbe, navic vysledek je nejisty) a radeji pristoupi na nejake nefer mimosoudni vyrovnani.

  • 20. 5. 2004 14:30

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)

    Čtenáři roota si žádné názory neuzřejmili, oni s nimi prostě přišli. Nebo je tupě převzali. Sleduju tyhle polemiky už nějakou dobu. Všichni jsou strašně free (nejspíš i cool) a hlavně plácají nesmysly dokolečka dokola.
    Hlavně to vše zapadá do představ, jak intelektuální vlastnictví má být všelidové. Ale běda zmínit se o komunismu, kdepak, prosím, co si to myslíte, my jsme přece puncovaní pravičáci! Jenom to vlastnictví jaxi...

    Promiňte, zrovna teď mám těch žvástů, mlžení a překrucování pojmů po krk, tak moje reakce tomu odpovídá. Sorry, někdy příště snad...

    Citát:
    "But Commissioner of Patents Vivienne Thom said: "To obtain the patent the applicant must make a declaration that they are the inventor.

    "Obtaining a patent for the wheel would require a false claim, which would certainly invalidate the patent," she added. "

  • 21. 5. 2004 2:36

    Sofr (neregistrovaný)

    Ale ano, mozna tomu neverite, ale ja ten odkazovany clanek skutecne cetl, citovat netreba ;-)

    Souhlasim s tim, ze v pripade kola by soud pravdepodobne dosel rychle k spravnemu zaveru, ze patent byl udelen nepravem. A upozornoval jsem vas na to, ze v pripade patentu na software by to zdaleko nebylo trivialni a zakladni potiz tkvi v tom, ze maly vyvojar vubec nema sanci vest uspesne soudni pri s velkou firmou, ktera ho obvini.

    Kupodivu si nemyslim, ze jsem "cool", protoze nemam prilis v oblibe zavadeni cizich slov do hovoroveho jazyka.

  • 16. 12. 2005 20:28

    Muad'Dib (neregistrovaný)
    Kdepak, já su komunista...!
    Ale vážně - neměl jsem pocit, že mnozí mí spolustudenti a jiní "free" lidé by byli "pravičáci". Nejsou to ovšem ani komunisté - a to z toho důvodu, že komunisté jsou levicově konzervativního smýšlení, zatímco my jsme levicově liberálního smýšlení.
  • 21. 5. 2004 10:10

    HoK (neregistrovaný)

    :Paklize se vam tedy nelibi tento zakon,
    :muzete se Vy, Honza nebo Petr nechat zamestnat
    :u ministerstva a pomoci jim s tim. Zalozit
    :obcanske sdruzeni...

    Já určitě ne. Jednak jsem pouhý znepokojený uživatel, jednak jsem si hned po listopadu 89 prakticky ověřil, že se jakožto prosťáček pro hru zvanou česká politika nehodím. Ale vznikne-li podobné občanské sdružení, rád je v mezích svých omezených schopností a možností podpořím.

  • 19. 5. 2004 17:33

    David Maxera (neregistrovaný)

    No rozhodně by to chtělo něco podniknout. A to nejen na linuxové bázi - softwarové patenty přece postihnou v první řadě spoustu prostých PHPčkařů, ASPčkařů, internetových obchodníků atd.

    A mám to! Mohli bychom jít do hospody nadávat na vládu, co vy na to?

    Jestli je tady nějaký odpůrce sw patentů z Českých Budějovic a chtěl by někdy jít se mnou do hospody, tak ať se mi ozve. Platím jedno pivo ;-)

  • 19. 5. 2004 19:41

    Martin Beran (neregistrovaný)

    A proč psát jiný zákon, když ten stávající vyhovuje - říká, že mezi věci, které nelze patentovat, patří programy počítačů. Čili zde jde o odpor ke špatné změně zákona, který je (alespoň v tomto bodě) dobrý.

  • 19. 5. 2004 23:42

    spaze (neregistrovaný)

    musi filmovej kritik umet natocit dobrej film? musim umet pect dobry housky, abych mohl rict, ze je dneska pekar pekne zkur..eh, spalil? budou za me nasi statni predstavitele psat kody, kdyz ja budu vymejslet zakony? a neni to nahodou tak, ze kazdej umi/ma umet neco a na to ostatni mit lidi?

    necht si kazdej odpovi sam..

  • 20. 5. 2004 2:22

    Martin (neregistrovaný)

    Nemusi, ale musi umet ukazat v cem je to dilo spatne a ceho se vyvarovat. S prominutim, ve vykricich "ministr je vul" nic z toho nenachazim.

  • 20. 5. 2004 12:36

    Sofr (neregistrovaný)

    Jo, to jsou jen emotivni vykriky. Vychazi z toho, ze ctenari roota diky rade predchozich clanku vi, ze ten navrh softwareovych patentu je na houby. Proste je nenapadne, ze sem chodi novi lide.

  • 4. 6. 2004 2:27

    Hynek Hanke (neregistrovaný)

    FFII (http://www.ffii.org/) prislusnym organum sve pripominky vytrvale predklada a mnoho z nich je vytrvale ignoruje. O moc vic toho delat nemuze.