Tak k tem "opoznani mene" pricti tisice lidi externich dodavatelu, kteri za o rad vice penez delaji to, co v tom Mnichove interni zamestnanci.
V 99% pripadu v ceske statni sprave ITci nedelaji defakto nic, tak maximalne reinstalujou zboreny widle. Ale jelikoz veskere podstatne aplikace, vcetne jejich dat, drzi a provozuji soukrome subjekty (at zije bezpecnost), tak to toho nemuzou nijak zasahovat, ani kdyby chteli.
Kuprikladu kdo ze je provozovatelem openkrad? A to mas jen JEDEN IT system, kterej sam jiste zblajzne desitky lidi, ktery ho obsluhujou. Kdo ze to provozuje ... registr aut? ...
Tohle vsechno by si mel fungujici stat provozovat s pomoci vlastnich lidi, a ne si na to za tisicinasobky ceny najimat externi dodavatele.
....
OT: Ten uzasnej stat neni schopen za 3/4 roku opravit JEDNU podelanou dilataci na DALNICI. Najima si na to totiz externiho dodavatele (uz toho 3/4 roku). Ten sesuv na D8 nebude vyresenej ani za 30let.
Myslíte že IT odborníci čekají na tu jedinečnou šanci pracovat pro *stát*, za tabulkové platy? :D V soukromém sektoru mohou dostat několikanásobek. Stát jim nedovede dát odpovídající plat, profesní rozvoj, a většinou by je nebyl schopný vytížit.
Když máte soukromou firmu, která řekněme píše ekonomické agendy a spravuje je, může to dělat pro více zákazníků. Programátoři dodělají jeden projekt, předají ho podpoře, a jdou dělat na něčem jiném. Zákazník tak neplatí vývojáře celý jeho profesní život, ale jen na těch pár dní, když aplikaci píše. Podobně zákazník neplatí vlastní lidi na support, když by se 90% času kopali do zadku, protože systémy běží. Seznamte se s koncepty specializace a úspory z rozsahu.
Specializace se vyplácí jen tam, kde je velké množství zákazníků, kteří mají malé nároky. Co myslíte, proč Seznam udržuje vlastní Linux, místo aby si na to najal externí firmu? U IT pro Mnichov se už nejspíš dostali přes tu hranici, proto se jim vyplatilo místo externích dodavatelů mít interní zaměstnance. Mimochodem ten tabulkový plat není vůbec špatný, pokud jste na správné pozici, a pokud tam chcete mít odborníky, tak jim samozřejmě musíte nabídnout i odpovídající pozice (s odpovídajícím tabulkovým platem).
Mnichovu se tak moc vyplatilo mít interní zaměstnance, že od roku 2012 provádí správu jejich systémů IT@M.
http://www.muenchen.de/rathaus/Stadtverwaltung/Direktorium/IT-Beauftragte/Wir-ueber-Uns/ITatM.html
Ad tabulkový plat není vůbec špatný - máte nějaké detaily? Mě se sice hnusí představa být státním zaměstnancem, ale přesto by mě to zajímalo.
No, u nás ty tabulky nejsou nic moc, naštěstí zákon umožňuje i smluvní platy pro 13. a vyšší třídu (tj. pozici vyžadující magisterské nebo vyšší vzdělání). V Německu jsou ty tabulky mnohem zajímavější.
Mám podstatný dotaz: jaký je rozdíl mezi vývojem a správou?
"...když by se 90% času kopali do zadku, protože systémy běží."
LOL no já myslím, že zrovna v těchto případech by nudou netpěli :-D Měl jsem možnost pozorovat v praxi "ajťáky" na Ministerstvu spravedlnosti a že by si tam točili palci s nohama na stole se zrovna říct nedá.
OMG.
A. Ministerstvo používá na všechno vlastní vývojáře a vlastní support. Když dopíše aplikaci, vývojáři nemají na čem dělat. Když systémy běží, support nemá na čem dělat. Ministerstvo musí platit spoustu drahých lidí, kteří jsou nevyužití.
B. Ministerstvo používá na tvorbu aplikací a second level support subkontraktory. Má proto ve vlastním IT výrazně méně lidí, kteří nejsou tak nevyužití, jako kdyby ministerstvo šlo cestou A.
Ministerstvo spravedlnosti je případ B. To že je tamní IT vytížené a nezaměstnávají spoustu lidí ve vývoji a supportu, kteří by se 90% času kopali do zadku, je důsledek toho že jde o cestu B.