K vývojářům LO mám hlubokou úctu. Když uvážíme, že formáty OOXML byly schválně navržené tak, aby byly v podstatě nesrozumitelné a neimplementovatelné, a že samotný Microsoft se v nich doopravdy nevyzná (práce s komplexními dokumenty ve Wordu je vždycky sázka do loterie), tak úroveň kompatibility, jaké LO dosáhla, je skutečně obdivuhodná.
[kamui]
Nepovidej. A kde ty Widle asi mam zalezly? Ze by pod posteli? Desitky si se mnou na schovavanou asi moc hrat nebudou. Jednak jsou tak vyzrany, ze schovat je by byl asi takovy ukol jako schovat katedralu Notre Dame v Parizi a jejich rychlost je pripodobnitelna ranenemu slymakovy. Tak kde jsou? Aha - ja vlastne zadny nemam. Ale hraju o stosest. Asi budes mit nekde chybu ve algoritmu....
Jenze napr. u me je ten problem, ze mam tolik her z ruznych zdroju, ze to nestiham odehravat. Takze u me Steam fakt nebezi 24 hodin dene. Dokonce nekdy nedam ani ty 2 hodky za tyden.
Kdo je to ten hráč? Jak se liší od uživatele? V mé sociální bublině má Windows tak desetina lidí, zbytek Linux nebo Mac, všichni máme Steam, většina na něm stovky titulů a většina z nás má jen málokdy čas to vůbec zapnout. Sejdeme se na multiplayer tak jednou za kvartál...
Jsme teda ti hráči? Nebo uživatelé? Jsme reprezentovaní v tom 1 procentu nebo ne? Steam Survey se nám objevuje tak jednou za rok.
Ty základy jsou ještě víc vodnaté. Já jedu od závěru roku 2010 na Linuxu prakticky výhradně. Do Windows odskakuji jen, když musím (tu udělat něco vysloveně v MS Office, tu pustit po roce na chvíli Skyrim, tu něco udělat v Kdenlive, když mi zrovna na Linuxu stávkuje, ...). Čili já v těch statistikách stoprocentně zvyšuji podíl Windows, ale realita je přitom přesně opačná.
[David Ježek]
Zrovna The Elder Scrolls sa daji v pohode hrat na Linuxu (vzdycky jeli velmy slusne, i kdyz obcas s par chybama drobnyma ). Prvni dva dily jedou pod Dosboxem, dalsi dva pod Wine a posledni na Protonu. Jediny problem co jsem (posledni dobou) zaznamenal, tak byl HUD v TES III - Morrowind (ale tam je mozny ze je to proste jen blbe udelany, nevim, nkdy jsem to pod Windows nehral). Skyrim naprosto v pohode. A to mam pomerne starou a slabou grafarnu.
Jinak me spis prekvapil ten vysoky podil Intelackych grafik na Linuxu. To by mohlo napovidat, ze hodne linuxaru hraje na noteboocich s Linuxem.
4. 4. 2021, 20:51 editováno autorem komentáře
Vanilla nebo včetně MO2, SKSE, enb?
Já jen když jsem to zkoušel řešit naposledy (tak 3 roky zpět), tak byl i SKSE skoro nepřekonatelný problém, a náhrada mod organizeru scritem co to už nevím jestli linkoval nebo i kopíroval mě odradila definitivně. (a teď už hru bez enbseries ani nespustím, nevejde se do paměti)
(MO2 pokud vím používá nějakou featuru UAC na virtualizování filesystému)
Special Edition + Highresolution pack + nekolik modu
MO jsem pouzival u TESIV, protoze jsem si musel resit mody sam, a faktem je, ze nektere z nich delaly ve hre docela bordel. Ale nestalo se mi ze by nenastartoval vubec. U Skyrimu to mam presne opacne. Mody resim pres Steam, vetsina jede, ale tu a tam nektery zpusoby, ze po najeti loga Bethesdy se hra kousne. Staci ho pak vypnout v launcheru hry.
Jen tak mimochodem, ja mam vubec za to, ze TESV vyzaduje aktivaci na Steamu, nebo se pletu? Kazdopadne ta moje (Byla soucasti specialni sberatelske kolekce cele serie) to vyzadovala. Tehdy jeste jsem musel instalovat Steam do Wine - nebyl dostupony Linuxovy klient. Dneska jej valim normalne pres Proton.
Tak tam by teoreticky nemusel být ještě problém (jak tak narychlo koukám, tak žádný známý mod z těch co technicky mohou mít problém v nabídce není - třeba pro mě už dávno nutnost https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/23533?tab=description ).
Ptám se hlavně proto, že to nejsou standardní rozšíření hry "nakopírovat do Data a jedem". Konkrétně zmiňované SKSE je rozšíření Papyru (scripting engine TESx) které injektuje kód do hry (a některé mody, jako zmiňovaná radarmapa má zase podobu DLLky do něj), enbboost/enbseries jdou ještě dál, (kromě předělávky grafických funkcí k lepšímu) na oldrimu dělá takové zběsilosti že si pustí vlastní proces do kterého address space cpe textury které by jinak zabíraly omezenou paměť tesv.exe, což na 64bitovém SSE už není potřeba.
BTW jestli máte čas a chuť na hraní si/testování a SSE v knihovně, můžete zkusit pod Linuxem pustit https://store.steampowered.com/app/976620/Enderal_Forgotten_Stories_Special_Edition/ ? (existuje i verze pro oldrim).
Aktivaci na steamu nejspíš ne, po stažení určite funguje i v offline režimu ale co si pamatuju kdysi dávno se offline hra konkrétně s TESV dala řešit pomocí steam.dll původně od pana piráta.
Já jsem to rozjel pár měsíců zpět i s skse,módy..
Je jenom potřeba si stahnout Proton-GE a upravený SKSE - https://github.com/ValveSoftware/Proton/issues/170#issuecomment-769576517
Místo MO2 jsem použil Vortex přes Lutris.. MO2 jsem nezkoušel.
Jinak me spis prekvapil ten vysoky podil Intelackych grafik na Linuxu. To by mohlo napovidat, ze hodne linuxaru hraje na noteboocich s Linuxem.
Myslím si, že drtivá většina linuxových uživatelů Steamu jsou ti, kteří počítač používají primárně k něčemu jinému a hry mají jako bokovku. Proto u nich vedou ne hráčské, ale standardní počítačové konfigurace. To byl i můj případ, kdy jsem na primárně pracovním notebooku měl nainstalovaný Steam a občas si zahrál staré dobré klasiky jako Mafii nebo Max Payna, které ten notebook utáhl.
Linux jako herní platforma sice od uvedení Steamu pro Linux udělal obrovský skok kupředu, ale pořád prostě v hraní nenabízí žádné jasné výhody oproti Windows. Nemá žádné exkluzivky, naopak jsou pořád hry, které na Win jedou a na Linuxu ne, ovladače jsou s novými grafickými kartami venku hned, zatímco u Linuxu to trvá 1-2 měsíce, než probublají do upstreamu, a někdy podstatně déle, než se dostanou do distribucí atd.
Nevím o žádném seriózním hráči, který by přešel s hraním z Windows na Linux. Linuxoví uživatelé Steamu se tak rekrutují z uživatelů, kteří Linux už používali a teď si občas i něco zahrají, když je ta možnost.
Nevím, zda se považovat za "seriózního hráče", ale já hraju pravidelně (denně) na Linuxu své oblíbené hry - World of Warcraft, Counter-Strike: Global Offensive, Dota2 a teď nový Valheim. Mám herní PC - Ryzen 3700X a Nvidia GTX 1080, monitor Dell Alienware 240 Hz s GSYNC.
Na Linuxu je mnohem lepší (rychlejší) reakce na pohyb myši a často jsou i vyšší FPS než ve Windows.