Při přečtení nadpisu a úvodního odstavce mě napadli Lemmings a Skyroads. Tak ještě že aspoň s jednou hrou jsem se strefil :-) Jinak mi připadají skoro všechny vybrané hry dost bojové.
Nevzpomíná si někdo na hru adventuru (dosovka), kdy jste začínali ve 20. století v muzeu středověku pak jste jej prošli splinili nějaké úkoly jako vypli alarm malým dálkově řízeným katapultem a najednou blesk nebo jste usnuly a když jste se probudili tak jste byli v tom muzeu ale byl středověk?
Kdyby si někdo vzpomněl byl bych moc vděčný díky.
+1
AT286/12 MHz, hudba, 3D vektorové intro ...
http://www.youtube.com/watch?v=1j4gO9sR7zs
Tak např Quake 1 , je i nativně pro linux tak k čemu dosbox .. zvlášť když dosovou verzi nikdo nehrál od chvíle co byl vydán GLQuake ...
a většina her co jsou zde screenshoty zrovna abadonware není (Quake, warcraft,setlers, wolfenstein3d ) všechny se dají koupit a jejich autoři svá práva celkem chrání ...
jj, retaliator je super :) .. ako som videl tu otazku vo forach, tak som si na to spomenul. som si to stiahol a presiel som prve misie :D tazke spomienky.
inak neviem ako ostatni, ale ked sa povie hra pod DOS, mne sa vybavia tie, co vznikli skor ako bol windows /95/ (i ked tie hry vedeli bezat pod DOSom). napriklad commander keen, wolfestein su DOSovske hry .. ale carmagedon, duke nukem a podobne sa mi uz skor vybavi windows ..
Chybí tu velká řada klasických pecek, jako Blood, Shadow Warrior,Witchaven 1,2,Heretic, Hexen, ROTT, Chasm: The Rift - jedna z prvních her, kde se dali ustřelovat končetiny, Terminator Skynet, Terminator Future Shock, C&C, Dungeon Keeper, Alone In The Dark 1,2... z Autíček, kterých nejsem příznivcem např. Screamer 1,2. A mnoho a mnoho dalších! Vím, že jste se pokusili vyjmenovat ty nejlepší, ale myslím, že 2/3 znich zdaleka nedosahují kvalit mnou vyjmenovaných lahůdek.
Syndicate, Broken Sword, Tyrian fakt špička, Jazz Jackrabbit, Simon the sorcerer, Command Conquer red alert.
Boli to fakt dobré časy.
Kto nezažil časy MS-DOS, Norton Commanderu, Dbase, T-602, Basicu, Turbo Pascalu... Nevie čo je to počítač.
Pamätáte na vírus One Half? alebo Michelangelo?
Myslim, ze ten zoznam mohol byt kludne dlhy dvojnasobne a stale by bol kratky. Vacsina ludi "co pamataju" by aj tak vsetky tie tituly poznala. Chybaju tam UFA, vacsina Lucasoviek, Megalomania, Jazz the Jack rabbit, Lula, Agent Mlicnak ;) ci chutovky ako Worms, Dyna Blaster, Sim City ci Golden Axe.
Ale aj tak ta nostalgia ma potesila. aptitude install dosbox -> smer abandonia
Tuto su vsetky a vela dalsich
http://www.uloz.to/11034914/games-iso
su na boot CD takze optimalizovane pre DOS a nemusite nic instalovat.
Byla ještě super 2D hra ve které se nějak ovládaly kuličky přivázané na bodu který se ovládal kurzorem myši. A ty kuličky mohly spadnout do děr, nebo něco srazit. Nevím už přesně.
Já měl kdysi jen demo a už nevím název. Rád bych to dohrál :-) bylo to cca z roku 1996. Nevíte někdo?
nebolo to nahodou toto: http://www.freegameempire.com/games/The-Incredible-Machine
incredible machine
Ja teda nevím, ale nejméně polovina her byly primárně vyvinuté pro jiné platformy, kde měly mnohem lepší grafiku i zvuk. Typicky vše od Team17, potom třeba Lotus, Hired Guns, Lemmings, Another World, Flashback byly typické Amigácké hry. Pro DOS to byly spíš hry typu Arcade VolleyBall, Prince of Persia, Wolfenstein, DOOM, Quake apod.
Tak tady pozor :) Ano do urcite doby platilo, ze amiga mela lepsi zvuk(o grafice se nebavme protoze, VGA = rok 1987 640x480x256 a vykonu bylo vic nez dost na sw sprity a ja nevim co), no a co se tyka zvuku tak to taky bylo do momentu covoxu potom uz melo PC amigacky zvuk a hned potom uz byl sound blaster a amigy ztratily v podstate smysl :))
Samozrejme bavime se o hrach ne o OS , vyuziti amig ve zvuku, videu atd...
Ale jo ja koupil PC 286/20(malo ktera 286 mela 20mhz) nekdy kolem r. 93-4 za 35.000 a potom si sel ke kamosovi zahrat Test Drive s poradnym zvukem atd... :)
Lžete. VGA v roce 1987 uměla jen 640x480x16. Amiga uměla 640x512x16 o celé dva roky dříve, když už.
Amigy začaly na PC ztrácet víceméně až po roce 1993. V té době se na PC rozšířily 3D hry typu Doom, na které Amiga nebyla absolutně stavěna. Její planární grafika neměla nárok stíhat chunky přístup vyžadovaný 3D hrami a hlavní CPU, který měl u A1200 14MHz a počítal u her s vydatnou podporou pomocných čipů, se najednou u 3D her stal solitérem, který veškeré práce musel zvládnout sám a v době, kdy PC mělo chunky grafiku a CPU běžně 25-40MHz a matematický koprocesor, tak Amiga s planární grafikou a 14MHz bez koprocesoru to prostě nestíhalo. Ránu pak dostala absencí levných a výkonných 3D akcelerátorů.