Ja teda nevím, ale nejméně polovina her byly primárně vyvinuté pro jiné platformy, kde měly mnohem lepší grafiku i zvuk. Typicky vše od Team17, potom třeba Lotus, Hired Guns, Lemmings, Another World, Flashback byly typické Amigácké hry. Pro DOS to byly spíš hry typu Arcade VolleyBall, Prince of Persia, Wolfenstein, DOOM, Quake apod.
Tak tady pozor :) Ano do urcite doby platilo, ze amiga mela lepsi zvuk(o grafice se nebavme protoze, VGA = rok 1987 640x480x256 a vykonu bylo vic nez dost na sw sprity a ja nevim co), no a co se tyka zvuku tak to taky bylo do momentu covoxu potom uz melo PC amigacky zvuk a hned potom uz byl sound blaster a amigy ztratily v podstate smysl :))
Samozrejme bavime se o hrach ne o OS , vyuziti amig ve zvuku, videu atd...
Ale jo ja koupil PC 286/20(malo ktera 286 mela 20mhz) nekdy kolem r. 93-4 za 35.000 a potom si sel ke kamosovi zahrat Test Drive s poradnym zvukem atd... :)
Lžete. VGA v roce 1987 uměla jen 640x480x16. Amiga uměla 640x512x16 o celé dva roky dříve, když už.
Amigy začaly na PC ztrácet víceméně až po roce 1993. V té době se na PC rozšířily 3D hry typu Doom, na které Amiga nebyla absolutně stavěna. Její planární grafika neměla nárok stíhat chunky přístup vyžadovaný 3D hrami a hlavní CPU, který měl u A1200 14MHz a počítal u her s vydatnou podporou pomocných čipů, se najednou u 3D her stal solitérem, který veškeré práce musel zvládnout sám a v době, kdy PC mělo chunky grafiku a CPU běžně 25-40MHz a matematický koprocesor, tak Amiga s planární grafikou a 14MHz bez koprocesoru to prostě nestíhalo. Ránu pak dostala absencí levných a výkonných 3D akcelerátorů.