Zdravím,
Nejprve dík za velmi dobrý článek. Takový přehled zástupců jednotlivých herních žánrů a jeho postupného vývoje je velice dobrý nápad. Už se těším na další pokračování.
Nevím, nemohu si pomoci, ale Dungeon keeper mě nepřišel jako klasický styl „dungeon“, možná ani ne RPG. Sice je pravdou, že myšlenka na niž je hra postavena, má asi kořeny v dungeonech, ale mě ta hra připadla více méně spíš jako netradiční budovatelská strategie. Nicméně to nic nemění na faktu, že je to úžasně zábavná a dobře propracovaná hra. Velká škoda, že Bullfrog po DK2 už další neudělal a neměl následovníky – postavit takovou hru na dnešních možnostech a technologiích…
Mimo to mě napadá ještě jedna hra, kterou by bylo možno s klidem zařadit mezi dungeony, i když oproti klasickým čtverečkovým dungeonům je už někde trochu jinde, ale pořád je tam vidět podobnost. Deathtrap dungeon – http://en.wikipedia.org/…trap_Dungeon.
O DK jsem poprosil ja. Samozrejme je to strategie, coz jsem i v predeslem foru zminil. Pokud by se chystal clanecek o strategiich, tak by se DK hodil spise tam. V tomhle serialu by se treba dal pouzit jako „prechod“ z dungeonu ke strategiim. Ovsem verim, ze dr. Tisnovsky ma na praci i jine veci nez psani o hrach. Rekl bych take, ze svet strategii bude o pekny fous vetsi nez je svet ctvereckouvanych dungeonu. Byt to nemusi, jen DK povazuju za jednu nejzajimavejsich her te doby.