Kdyby jenom to.
Před pár týdny jsem byl marod. Tak jsem chtěl zkouknout nějakej film. No hodilo mě to na stránku, kde že je to jako dostupný zdarma, stačí se registrovat. A z podmínek té stránky vypadlo, že
1) Zdarma jsou týden na zkoušku.
2) Pokud do toho týdne zruším registraci, tak platím jenom poplatek za ověření (nikde nebyla uvedena sazba)
3) Měsíční poplatek (nikde neuvedena sazba) mohou kdykoliv jednostranně změnit.
4) Pokud bych zaplatil, pak zrušil registraci a byl tam přeplatek, nemám nárok na vrácení peněz.
5) Poskytovatel obsahu sám rozhodne, jestli film pošle nebo ne. Odmítnutí přístupu k filmu nejde reklamovat.
Dál jsem nečetl, vzpomněl jsem si na příplatek k tomu záložnímu HDD z listopadu a zamířil s klidným svědomím na uložto... Mám předplaceno v AF a sorry, ale za takových podmínek si prostě online obsah kupovat nebudu. Marodil jsem s průduškama, ne s mozkem.
moCitam Terms of use:
1) "The free trial period of your membership lasts for one month..."
2) Nikde nic o takom poplatku nevidim... Mozno to bude aj tym, ze sa tam nic o tyzdnovej skusobnej dobe nepise. Dokonca aj ked dam vyhladavat slovo "week", "7" a ani "5", tak mi nic nenajde (okrem cisiel odstavcov).
3) Mesacne poplatky uvedene su, aj pri registracii. A zmena poplatku je taktiez v poriadku. Aj v obchodoch sa rozculujes, ze si moze lubovolne menit ceny? Ak sa ti nova cena nebude pacit, zrusis predplatne, ale k tomu o bod nizsie...
4) "You can cancel your Netflix membership at any time, and you will continue to have access to the Netflix service through the end of your monthly billing period. We do not provide refunds or credits for any partial-month membership periods or unwatched movies or TV shows."
Ano, mas pravdu, nevratia ti peniaze, ale ani nemaju dovod, pretoze ty mozes DALEJ pozerat ako keby si bol platiaci clen, az do konca fakturacneho obdobia.
5) Ano, to je v poriadku. Netflix dava v krajinach k dispozicii to co mu dovolia zmluvy s filmovymi studiami.
Technická poznámka. Nikde jsem nepsal o Netflixu, v té době tady nebyl. Bylo to jenom konstatování, co si "filmový průmysl" představuje pod online dostupností filmu. I když má člověk dobrou vůli a chce zaplatit, za takových podmínek si to rozmyslí.
A pokud jsou omezení dána právy k filmu, tak seriózní firma nenapíše "odmítnout dle našeho uvážení", ale odvolá se na práva a jak předem zjistit, jestli je film dostupný. Ono je to jako v e-shopu, kde by napsali "objednejte si, pošlete prachy a pokud budeme chtít, tak vám zboží pošleme, ale prachy nikdy nevrátíme."
Kapitola sama pro sebe je třeba Voyo. Manželka tam před časem chtěla něco zkouknout, když to normálně nestihla, na telce přes RPi. Nejelo to. Na jejich stránkách byl test schopností přehrávání. Většina těch bodů neprošla. U Linuxu červený křížek, u Silverlightu červený křížek,...
Prima Play taky přestala fungovat. Ze dne na den. Pátral jsem po tom a dělí to IPv6 tunel přes Hurricane (se kterým to vždycky jelo). S WiFi pro hosty jenom na IPv4 všechno funguje... :/
Takže výsledek je dvoutunerový SAT s 250GB HDD, nahrajem co chceme a skoukneme kdy chceme. A líp se na tom přetáčí reklamy. Řekli si o to sami, dacani...