Screenshoty jsou pomerne rozumne, programuju v Delphi a chtel bych mit predstavu jak ma ve finale program vypadat. Zdrojove kody se snazim pochopit jako voditko o potom neco vytvorit sam - ale myslim, ze i tak je serial myslen :o) jinak musim pochvalit zatim pravidelny (nekdy netrpelivy) ctenar.
Diky za pochvalu, to vzdycky potesi :-)
Jak uz jsem psal vyse, od cisla 22 budu uvadet screenshoty u vsech prikladu. Jinak v Delphi byste nemel mit vetsi problemy, stejne nejvice veci se dela ve funkci display() a tu muzete skoro celou opsat :-).
Kdyz jsem vsak zkousel delat s OpenGL a Delphi/C++ Builder (mely to byt ukazky kodu pro studenty), obcas se na Windows NT spravne nealokoval Rendering Context OpenGL. Nevim, jestli to byla chyba systemu, ovladacu nebo prekladace, ale spis to vypada na tu posledni moznost.
Kdyztak se zkuste podelit o sve zkusenosti, jestli pro inicializaci OpenGL pouzivate WinAPI (resp. wgl) nebo nejakou komponentu... Myslim, ze by to nektere ctenare mohlo zajimat.
Jinak kombinace
Windows ?? + OpenGL + gcc + WinAPI
nebo
Windows ?? + OpenGL + gcc + glut
pracuje bez problemu, takze se nebojte zacit s C-ckem ;-)
Jeste dokoncime osvetleni a materialy, to jsou dva dalsi dily.
Potom nasleduje velka cast (opet cca ctyri dily) venovana texturovani, tj. zakladni veci o texturovani, 1D, 2D, 3D textury, blending, mipmapping, automaticke generovani texturovacich souradnic apod.
Potom asi dva az tri dily o GLU, tj. kvadriky, teselatory, evaluatory atd.
Zatim nevim, jestli to temito dily skonci nebo ne, taky zalezi na odezve vas ctenaru. Podle poctu prispevku to vypada, ze nejuspesnejsi jsou clanky na tema Win vs. Lin, RedHat vs Mandrake a Linux vs *BSD (viz dnesni "Nejzhavejsi diskuze"). Proste je tady trosku zapotrebi zpetna vazba, o OpenGL se toho da napsat mnohem vic (stiny, pruhledna telesa, stencil buffery a zrcadla, stereo obrazky)...