Vlákno názorů k článku OpenSUSE 10.3: Inovace a dobrá použitelnost od shadowmaster - mohu zodpovedne rici, ze autor tohoto clanku to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 11. 2007 16:25

    shadowmaster (neregistrovaný)
    mohu zodpovedne rici, ze autor tohoto clanku to opravdu testoval on-the-fly...
    Pracuji s linuxem denne..., v praci, doma, proste kdekoliv a mou slabosti je stridat distribuce
    jako "ponozky" a po urcite dobe pouzivani distribuce a totalnim odladeni ji smazu a instaluji
    novou... Kolegove z toho maji jiz legraci, ale timto zpusobem vidim jak se ktere distro chova a co me
    na nem opravdu irituje.

    OpenSuSE 10.3 je opravdu hezke distro - vizualne....,
    dale balickovaci hruza - musim jen potvrdit, ze pokud se vyhnu command lajne, tak je to na infarkt... - jak rikam, pracuji na linuxu a nebudu cekat na system pokud klepnu na instalovat software, nez dojedou checky.... tady se musim cekat, jelikoz porad vyskakujici okenka mi nedovoluji pracovat s terminalovym oknem..., hruza , ze?

    Dale, napr. rad pouzivam VLC media player a podotykam NIC JINEHO!!!! Kua, takl proc kdyz chci vyhodit ten deb.... TOTEM, tak mi to chce smazat cele gnome??? Kua jak je to mozne??? To uz je jak Windows a Windows Media Player.... To se ani *nix svet neumi poucit???
    A to tu mame jeste vychvalovane kodeky.... no to je bajo, ze? Kdo to uz videl, zjisti , ze se musi vsechno rucne vyhledat a tech podobnych balicku.... ktery je k cemu? Hmmm, zacatecnikovi nepreju jejich vyhledavani... Opravdu ne... radeji budu dale pouzivat mou zkompilovane VLC....

    Popravde.... ted to vzdavam.... vsechny ostatni distra Gentoo, Debian , RedHat EL, Fedoru, Xubuntu, PCLinuxOS.... jsem rozchodil o dost snadneji a rychleji....

    Kdo chce toto distro pouzivat , necht mu slouzi.... :)
    Me vsak moc neposlouzilo.... (14 dni testing s denni aktualizaci)

    Mejte se fajn :)
  • 6. 11. 2007 10:58

    shadowmaster (neregistrovaný)
    Ctenari, omluvte me za tento prispevek, ale nekdy se zareagovat hodi :)))

    To Drtic > Jojo, necham te pri tom kdyz si to myslis... Alespon pisi nazor k zminovanemu OpenSuSE, coz se o tvem komentari vubec rict neda... Mej se fajn.
    Shadowmaster (zdrcenej)
  • 5. 11. 2007 19:02

    Petr Tomeš
    S poznámkou o zaměření okna při instalaci souhlasím. Na druhou stranu drtivou většinu času, kdy s PC pracujete, zřejmě nic neinstalujete a jsou i jiné instalační způsoby. To, že se musí něco ručně dohledat, vybírat a zjišťovat, který je k čemu (nehledě na to, že jsou popsané), není pravda, když stačí instalovat jendím kliknutím a několikrát potvrdit výchozí přednastavené volby v průvodci. Když jsem zkoušel z Ubuntu odebrat některé součásti, dělo se to samé...
  • 6. 11. 2007 10:55

    shadowmaster (neregistrovaný)
    a zkousel jste napr. odstranit zminovany Totem? Bez poruseni zavislosti to trochu nejde...., nebo tak, ze mi nabidne ve finale odstranit cele gnome :D To je usmevne. Je jasne, ze zavislosti byly, jsou a budou, ale mit vyresenou zavislost tak, ze mi nabidne likvidaci celeho gnome... no reknete sam, co si o tom myslite...

    K tomu balickovacimu softwaru, kdyz vyskoci jedno okno za nejakou dobu, tak to samozrejme zvladnu a odkliknu... (coz napr. zminovane ubuntu taky udela, jenze pouziva jedno okno v kterem letaji tmp progress bary, coz nevadi a hezky se da nechat na pozadi), coz napr. u OpenSuSE kazdy zdroj je vyhozen do samostatneho okna, ktere dostane vlastnost byt na vrchu vsech oken a pri vetsim mnozstvi zdroju to neni opravdu pekne....
    K tem kodeku... ano mate pravdu, ze jsou popsane, ale dotaz jake kodeky mi nabidne napr. k mpeg(u) je jich tam az prilis k vyberu (samozrejme zacatecnik tam da vsechny pro jistotu) , ale vsichni snad vime , ze vseho moc skodi a u kodeku dvojnasob :)))

    Nerikam, ze to neni pekne distro a opravdu oku memu lahodilo co me privitalo pri prvnim spusteni :) Instalator je taky intiutivni, ale me jde vzdy hlavne o praci v samotnem systemu :) Klikanim si spise ulehcuji zivot, ale vesmes umim ovladat cele prostredi z radky, coz jsem ocenoval napr. v mem zkompilovnem Gentoo... X server tam bezel pouze pro graficke aplikace aby se mely kam povesit (pro rypaly , ukazte mi RDP protokol v textovem rezimu a ja zmlknu, ze potrebuju X server)

    Takze jsem spise upozornim, ze neni vsechno zlato, co se trpiti....
    ale zlate nejsou vsechny distribuce.... Kazda ma kousek z te achylovy paty... (Kdyby nekdo udelal anketu co byl na jake distribuci problem rozchodit, a odpovidalo se popravde, myslim, ze zodpovedne by se tam vyjimaly vsechny).

    Tot asi vse.

    Mejte se fajn.
  • 6. 11. 2007 11:52

    Petr Tomeš
    Nezkoušel jsem odstranit Totem, většině lidí se asi bude hodit. Myslím, že při instalaci z LiveCD jsou závilsoti řešené trochu lépe. Když jsem odstraňoval (myslím) Ekigu v Ubuntu, také mi to chtělo odstranit celý systém. S tím vyskakováním oken souhlasím, oznámím to do Bugzilly.
  • 6. 11. 2007 13:32

    shadowmaster (neregistrovaný)
    Skvely pocin :), vetsinou do bugzilly davam veci co opravdu nefunguji, nebo delaji malery. Asi si z Vas vemu priklad a budu tam davat i podnety ke zlepseni. Diky ... a tak jsem zvedav na dalsi verzi a jeji testovani :)

    Jelikoz ted zrovna testuji Ubuntu 7.10 Gutsy, a instalce je z dnesniho rana, tudiz jsem jeste nestacil odstranit veci, ktere nevyuzivam, rozhodl jsem se alespon pro zajimavost odtranit zminovanou Ekigu. Ale nastesti si nejspis nekdo uz zaplakal nad hrobeckem a tak mi to zadnou systemovou (lepe receno GUI) soucast nechtelo odebirat.

    Ale s tim Totemem jsem tam mel jeste takovou malinkou poznamecku, ze je to jako Windows a WMP (media player), ted se stal neoddelitelnou soucasti GUI (podotkneme - hrubym (force) odebranim totem odstranime) , coz mi vadi na fylozofii Otevreneho a kodu a svobodne vule pri vyberu software ktery hodlam pouzivat. Nerad bych aby toto vyznelo jako neco co by melo OpenSuSe ci jine alternativy OS v pohledech uzivatelu znechutit, jen chci ukazat, ze ne vsechno je tak krasne jednoduche jak se na prvni dojem muze zdat... :)

    Pro me je a bude Linux jadro kolem ktereho jsou baliky software a zalezi jen na komunite (jak open tak closed) co do sveho systemu da, co bude podporovat a jake konfigurace a scripty zvoli pro samotny beh. Takze vetsinou testuju to, jak je to poslepovane a kde co praci znesnadnuje a obracene. Myslim, ze klady jste v clanku vystihl a bylo na nas ctenarich , testerech aby jsme se podelily o sve dojmy. Ja jsem svuj nazor rekl ( co mi na distru vadi ) a kazdy jiny nazor si s chuti prectu a popripade v urcite slusnosti zareaguji.

    Osobne si myslim, ze nejvice pochopi lide, kteri si museli davat dohromady sve Gentoo :))) Pak si osobne myslim, ze clovek takto procviceny umi rici co je na distru dobre a co spatne.

    Jinak preju mnoho dalsich skvelych clanku a doufejme dalsi kritiku ze stran ctenaru (myslim samozrejme v dobrem, nebot clovek si je jist, ze jeho clanek nezustal bez povsimnuti).

    Krasny den.
  • 6. 11. 2007 14:10

    Petr Tomeš
    Já si všech ohlasů (reakcí) i negativních vážím, pokud tedy mají hlavu a patu a nejde jen o rejpavé útoky o ničem.