Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Pavel Šnajdr, vpsFree.cz: komerční hosteři nás nemají rádi od Diskobolos - nemůžu se zbavit subjektivního dojmu, že je to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 5. 2012 8:18

    Diskobolos (neregistrovaný) ---.220.broadband4.iol.cz

    nemůžu se zbavit subjektivního dojmu, že je to dobré pro cokoli, jen ne produkční nasazení. Nevím proč, ale chybí mi tam něco jako garance "99,98% funkčnosti/dos­tupnosti". Za ty peníze tomu ale rozumím. Řešením by bylo vyhradit servery pro seriózní projekty (samo za příplatek). Do toho bych šel. Nerad bych, aby se na "mém" produkčním webserveru s 20-ti doménama potkala parta CS pařanů s náruživým kompilátorem jádra.

  • 2. 5. 2012 8:55

    Gum (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Garance sice není ale když se člověk nad těmi garancemi komerčních hostingů zamyslí, zjistí, že v podstatě stejně nic negarantují protože vám jen těžko nahradí případné ztráty při výpadku (pokud už teda opravdu neplatíte ranec). Nikdo za nic neručí a maximálně vám vrátí část měsíčního poplatku.

    U vpsFree hostuji přibližně 2 roky a vážný výpadek služby jsem ještě nezaznamenal. Pokud něco neplánovaně nejede, tak to bývá v řádu minut měsíčně.

    Komerční hosting je fajn ale po zkušenostech s vpsFree bych jen těžko hledal srovnatelnou úroveň služeb jinde (a fakturu vám taky vystaví, když na to přijde).

  • 2. 5. 2012 9:07

    xampper (neregistrovaný) ---.95-103-153.t-com.sk

    Ako člen môžem povedať, že s komerčnými projektami nemusí byť žiadny problém, ale všetko to záleží od kritickosti projektu samotného. 2 roky tu mám svoje VPS, kde mám aj svoje projekty, aj komerčné pre klientov. Všetko to beží fajn. Hlavne výkonovo a o cene ani nehovoriac. Ďalšia vec je samozrejme ten prehľad o dianí. Nakoľko predtým som mal skúsenosti aj s komerčnými firmami, som tu maximálne spokojný a podporujem myšlienku združenia.

    U komercie sa človek takmer nikdy nedozvie, prečo niečo nešlo, čo sa stalo. Obvykle človek dostane odpoveď typu "to bude problém u vás" prípadne ho radšej úplne zamlčia. VPSko ide podozrivo pomaly a vyhradené zdroje sa nezdajú byť až také vyhradené. Človek platí za niečo, čo v skutočnosti ani nemôže využiť, lebo komercia učí "natlačiť tam toľko VPS, čo ten server znesie".
    Garancia? Ja necítim, že by som ju mal aj u komerčných firiem. Všetko je to podľa mňa na samotnom vlastníkovi VPS, jeho skúsenostiach a tom, ako si to celé "postaví". Keď je niečo veľké a kritické, tak to potrebuje aj primerané prostredie a tam už možno VPS nie je celkom to pravé orechové.

    To sú moje dôvody, prečo nie komerčné firmy, a prečo áno vpsfree. Hoci do diania sa aktívne nezapájam (zatiaľ), ale verím, že sa to zmení. Som hrdý, že som sa stal členom a ďakujem Pavlovi, Tomášovi a samozrejme aj ostatným, za ich odhodlanie.

  • 2. 5. 2012 23:22

    j (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    Znam spoustu "garantovanych" sluzeb, kde kdyz se neco podela v patek ve 14:00, tak si proste pockate do pondeli 10:00, nez poskytovatel dorazi do prace ... Takze o garancich (i tech ze hodne velke penize) si netreba delat iluze.

    Konkretni priklad - zakaznik ma zaplacen gold support od Dellu (do 4 hodin), vzdycky je to minimalne na tyden (puste nam tuhle utilitu = cekat do vecera, kdy se da risknout ze serve zbuchne, druhej den jeste jinou ...).
    Dtto Cisco - cena jejich supportu na 3 swiste = cena rezervniho swiste, kterej vymenim za 10 minut (vcetne toho, ze budu 5 minut hledat klic od racku).

    V tomhle ohledu mam z ruznymi sluzbami komunit/sdruze­ni/znamych/... daleko lepsi zkusenosti. Nikdo sice nic negarantuje (a ja to tak beru), ale prevazne kdyz se neco podela, tak plati, ze v okamziku kdy to zjistim ja, uz se tim nekdo jiny zabejva, narozdil od komercnich poskytovatelu sluzeb, kde pokud vypadek nenareportuju, tak ho nikdo neresi, presto ze si to platim (vcetne dohledu samo).

  • 3. 5. 2012 14:17

    SniperCZE (neregistrovaný) ---.upp.cz

    Ja bych se zeptal takhle - pokud skutecne potrebujete SLA 99.99%, pouzivate sdilene hostingy/vps? pokud ano tak jste u me s prominutim magor. Pokud mam projekt kterej tohle potrebuje, tak automaticky pocitam fyzicky zelezo, idealne redundantne.

    Jinak v CR neni snad jedinej hosting, co by garantoval uhrazeni pripadne skody nad ramec mesicni platby.

  • 3. 5. 2012 14:40

    Diskobolos (neregistrovaný) 2a00:1028:401:----:----:----:----:----

    Jete jednou si to precti, at nejsi (s prominutim) za magora ty. Ja nepsal o vraceni penez ci jinych kompenzacich - o te garanci jsem psal v uvozovkach! V kontextu celeho prispevku se jednalo o to, ze potrebuju mit garantovanu = pro me akceptovatelnou zaruku funkcnosti serveru. Se 100 paramana CounterStrike a jinyma exotama, co dokazou vyhnat load average do zavratnych vysek nechci mit nic spolecneho (zduraznuji na produkcnim serveru). Hostuji svuj virtualni server u komercniho poskytovatele a po strance garance kvality (nazvi si to jak chces) jsem spokojen. Protoze vsak rad prispeju na dobrou vec (treba onou castkou nad ramec std kvality), zvazoval bych prechod. O tom to cele je.

  • 3. 5. 2012 16:00

    Sniper (neregistrovaný) ---.upp.cz

    A o cem jinem je garance, nez o "Slibujeme ze to bude fungovat tolik a tolik procent cast a pokud ne mate pravo na kompenzaci". K cemu je mi z obchodniho hlediska garance, kdyz z ni pro protistranu nic neplyne? K cemu je garance jenom pro nejaky cislo? VPSFree poskytuje realne stejnou garanci jako ostatni sdilene hostingy, a to "nefunguje? to je nam lito, pardon. Jo vy jste prisli o ksefty za milion? Blby, tady mate petistovku co nam tenhle mesic nemusite platit."

  • 3. 5. 2012 16:33

    PetrS (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz

    Na 100% lze garantovat jedině smrt.
    A na 99,99% lze garantovat smrt v následujících sto letech. :)

    Spolehlivost a výkon hodně záleží třeba na tom, jaké máte sousedy.

    Dražší vps hostingy mají jednu obrovskou výhodu. A to že tam nejsou lidi s hrama a různí nízkonákladový projekty co to přetěžují nebo špatně nakonfigurují a snaží se vyždímat výkonu co jde. Pokud si platíte nějakou dražší službu, vaši sousedi na VPS budou nějaké rozumně se chovající firmy. I když úplné pravidlo to samozřejmě nemusí být.

  • 3. 5. 2012 23:42

    Quark (neregistrovaný) ---.188.broadband7.iol.cz

    Ta definice se mi moc líbí. Kdysi jsem jedné bance počítal, že pětidevítková dostupnost je moc hezká věc na marketingovém letáku... ale pokud nebude mít reund. servery (myšleno 3 krát v jedné a dvakrát ve druhé lokalitě, prodrátované failoverem a kdoví čím ještě) tak ať se smíří s tím, že jenom bůtování zdravé mašiny je na několika minutách a to je právě ta pidipromile navíc... Myslímže nakonec přistoupili i na navrhovaný elektrický přívod ze dvou rozvaděčů. Jestli byl proud ze dvou elektráren - to dodneška nevim :-)

  • 4. 5. 2012 19:47

    Martin Kalenda (neregistrovaný) ---.adsl.avonet.cz

    Jako provozovatel komerčních služeb (včetně několika tisíc VPS kde často lidi čekají zadarmo zázraky) zpracovávám analýzy trhu relativně často a rád bych podotknul že jste dost mimo.
    Kdyby jste četl většinu smluv/VOP kteří tito pětihvězdičkoví poskytovatelé nabízí jedná se většinou o obchodní (smluvní) parametr nikoliv technický (zvlášť v kategorii low-cost služeb). Tj není 99,99999 = pokuta a žádné řešení.

    S tím souvisí, to že málokdo pak čte jaké jsou tyto kompenzace - často velmi mizivé. Takže 99,99999 nebo 99,99000 je ve výsledku jedno = bába nebo sníh.

    Každopádně iniciativu vpsfree nemohu jinak než podpořit, nevidím nic na "komunitním" způsobu financování provozu - s ohledem na použitou technologii nekanibalizuje většině komerčních vps řešení příjmy.

  • 3. 5. 2012 18:59

    Heron

    Ono existuje něco jako smlouva. Pokud má na hostingu někdo něco, co při výpadku znamená ztrátu v milionech, tak si obvykle s hostingovou společností uvavře smlouvu, ve které bude také pokuta za nedodržení kvality služby. A ty pokuty jsou hodně velké.

    Pochopitelně pokud toto má někdo na free hostingu, tak je to jeho problém asi jako v případě ztráty emailů "celý firmy" při výpadku freemailu.

  • 3. 5. 2012 22:56

    Franta (neregistrovaný) 2001:15c0:66ef:----:----:----:----:----

    Ad „A ty pokuty jsou hodně velké.“

    Ano, ale pak musí být i hodně velká cena té služby. Většina dodavatelů asi radši odmítne jednoho náročného zákazníka, než že by riskovali možnost, že se něco nešťastnou náhodou pokazí, a oni nakonec zkrachují, protože nebudou mít na pokuty (nebo úplně nezkrachují, ale nebude zisk a propustí pár lidí).

    Takže aby jim to za to riziko stálo, musí být cena poměrně hodně vysoká.

    Což zase dost možná vyústí v to, že zákazníkovi to přijde moc peněz. Pak je na místě přehodnotit návrh toho systému, aby běžel např. na dvou serverech od různých poskytovatelů a výpadek jednoho nevadil – a pak to jde provozovat na běžném komerčním (nebo i komunitním) hostingu.

    Co se týče smluvních pokut, jsem trochu skeptický – přijde mi, že většinou je to buď úplný hazard (dodavatel doufá, že se nehoda nestane a ona se fakt třeba pěkných pár let nestane), nebo je tam nějaká klička, aby SLA sice dobře vypadalo a všichni byli spokojení a hezky se na sebe usmívali, ale v případě průšvihu se z toho dalo vykroutit a nezaplatit nic nebo jen trochu.