Nebo spíš lidé, kteří si nepotřebují honit nad tím, že postavy mají milióny polygonů a jde jim o hratelnost. Viz tolik chválené Crysis, které považuji osobně jen za předražené technologické demo (vlastní zkušenost – dohrál jsem ho a ne jednou).
PS: World of Warcraft je na tom s počtem polygonů podobně, jen má větší textury a stejně je to jedna z nejhranějších her a nejhranější MMO vůbec.
tohle je proste na diskuzi . Je mi 30 , zazil jsem eru 8bitu , ale ze bych chtel hrat flight simulator 2 kde se honilo 20 car proti flight simulatoru 10 to rozhodne ne :) Tady to hratelnost pridalo .
To same treba civilizace . civ 1 byla sice super , ale civ 4 je daleko daleko hratelnejsi diky vetsi rozsahlosti , bohatosti moznosti modu atd..
Takze chtelo by to hry i pro linux na urovni, wona i takova integrovana GM960 umi udelat slusnou grafiku a je to staricka DX 8 karta :)
Kde je to slavne skvele open GL nebude tak trochu problem zase v te rozstristenosti vselijakych linuxovych ficurek.
Na naprogramovani dobre hry pod windows si zdarma stahnete Visual studio , zdarma si stahnete XNA game studio mate framework „out of box“ s maximalni podporou grafiky, zvuku , ovladacich zarizeni . Na linu to tak jednoduche zdaleka nebude takze hry dela / portuje par machru (doslova) jenze ti jsou zatizeni tim, ze grafika neni vsechno . Ono ani zenska ktera je krasna neni vsechno , ale mit krasnou a inteligentni neni problem a nic nechybi :)
On není problém ani tak v tom, že by třeba OpenGL nebylo funkční (jsou hry, které jsou postavené na OpenGL i pro windows, případně umí pracovat s obojím), nebo by programování her pro linux bylo složitější… On je spíš problém v tom, že pro to 1.5% uživatelů, zvlášť, když hru by si koupilo jen pár procent z nich, není obchodní tah něco dělat. Sem tam se něco objeví, ale to je spíš jen na úrovni zázraku – tvorba her tudíž spočívá zatím na bedrech dobrovolníků.
Já netrvdím, že se mi ty Crysis nelíbí po grafické stránce, ale že
jako většina nových her je spíš jen pastvou pro oči a hlubší příběh
žádný.
A např. u strategií mi přijde, že jistá střídmost v efektech by
neškodila – AoE II se mi ovládalo lépe než AoE III právě kvůli
grafice… Ve všech těch efektech prostě není pořádně poznat o jakou
jednotku nebo hráče jde.
Nojo, v linuxu je to tezky, musime programovat s pomoci tak drevackejch nastroju jako je
http://www.crystalspace3d.org/main/Features nebo http://www.ogre3d.org/ nebo http://irrlicht.sourceforge.net/features.html
stejne tezky je to s physics enginama, ozvucovacima modelama a dalsi. Ale jsem optimista, myslim ze brzy se najde nekdo kdo dokaze naprgat neco na urovni alespon dooma I.
Všechno jde, když se chce. Viz. třeba X-Plane ( http://www.x-plane.com/ ). Visual Studio si zadarmo nestáhneš, a když tak otřesně ořezanou verzi se kterou nic kloudného neuděláš. A s XNA coby C# frameworkem pro hry se nenech vysmát :-) OpenGL nemá žádné Linuxové fičurky, OpenGL je standard (to se omílá pořád dokola a stále si to nejspíš nikdo nepřečetl). A nebýt nVidia/ATI, která přidává do standardu rozšíření (např. GLSL), nemohl by Linux hrát žádnou 3D akcelerovanou hru.
Tady bych dodal, že Microsoft Visual C# Express je ořezaný, ale má
v podstatě všechno důležité i tak. Horší je to s Microsoft Visual C++
Express, ke kterému vývojáři pro Microsoft doporučují open source add-iny.
Nicméně je to zadarmo a běží to i na starých PC.
Jinak hry na Linux skoro nikdo nedělá, protože se Linux používá spíš na
speciální účely než na běžné účely (jako hry).
Co se týče grafiky, tak je důležitá. Ještě důležitější je
hratelnost. Lidské oko se totiž dokáže vyrovnat i s velmi zašuměnými
snímky – viz. třeba Doom 2. Po pár desítkách minut hraní máte dojem,
že to není čtverečkové, protože mozek si ten vjem filtruje.
Jó, osmibity… To bylo něco! A kdo si vzpomene na barevné (!) hry na CGA s příchodem 16bit, jistě uroní nejednu slzu dojetí. No a dneska už samotná grafika má vodní chlazení, aby se dobře pařilo, přesto si troufám tvrdit, že ty „moderní“ hry jsou často brak a nic se nevyrovná dobrému nápadu. Kde je ovladatelnost? Proč musím mít před sebou 3D vyzualizaci scény ve strategii, když mapa je mnohem přehlednější? Zlatá civilizace (jednička ovšem)…
Nevím, zatím se musím spokojit se screenshoty, ale alespoň z nich to vypadá, že graficky je ta hra tak na úrovni TES IV, což nepovažuji zas za tak špatné.
Mimochodem ti co tolik stříkají nad miliony polygonů, už jaksi zapomínají dodat jak moc to vyžírá systémové prostředky – Viz třeba Slavné Crysis, nebo tolik očekávaný Gothic III, který byl pro mě alespoň po této stránce obrovským zklamáním. A což teprve takový Zaklínač. Grafika krásná, ale ta plynulost, ta plynulost…
Mimochodem hra je multiplatformní a chová se stejně (jak by se od multiplatformního programu dalo čekat) na všech podporovaných platformách – včetně MS Win. Hlavně, že se hned najdou chytráci, kteří to otočí vůči Linuxu. Mě prostě ta logika jistých lidí nepřestane fascinovat…