Není pravda, že data posílaná přehrávačem do grafické karty jsou nešifrovaná: GPU v procesorech Kaby Lake má hardwarový dekodér videa včetně DRM (zde ve významu Digital Restrictions Management). Konečný cíl je, že se streamovaná data třeba z Netflixu budou posílat ze sítě rovnou do GPU. Bez HDCP na výstupu by to ale nemělo smysl, proto tu máme tenhle první krok salámové metody.
Takto se to delat nebude, protoze daleko jednodussi je pred ten monitor dat kameru ...
Nemluve o tom, ze jeste nikdy nikdo nevymyslel "ochranu", ktera by vydrzela vic nez par mesicu. A vazne nevim, proc by nekdo mel vymejslet nejaky vopicarny na tema jak grabne nejakej stream, kdyz staci kliknout o torrent vedle.
A ten torrent se vezme kde? Někdo právě ta nekódovaná data musí někde získat – buď je vynese nějaký zaměstnanec nebo se to právě zachytí výše uvedeným způsobem (pokud nebude jednodušší cesta jako např. uniklé klíče nebo prolomený algoritmus).
Co se týče té kamery – to bude vždy ztrátové. I když za určitých okolností by to mohlo být téměř 1:1 – pokud bude mít kamera výrazně vyšší rozlišení a FPS než film, tak bys na záznamu z kamery viděl jednotlivé obrazové body televize a mohl bys je narovnat a namapovat na mřížku bodů v původním rozlišení. Tzn. bod na pozici 10,10 bude mít skutečně barvu původního bodu 10,10 a nebude to jen nějaká aproximace ovlivněná slitím světelného signálu z okolních bodů. A pak je potřeba poladit mapování jednotlivých snímků, aby to bylo 1:1, a taky barev, aby tam nebyly nějaké posuny. Výsledkem je téměř dokonalá kopie. Ale přijde mi to zbytečně složitější a dražší než to FPGA a odposlech digitálního signálu těsně před displejem.
Televize se rozebere a těsně před její displej se připojí nějaké FPGA, které data zachytí a rovnou provede jejich kompresi a odešle přes USB nebo ethernet do počítače. Zní to možná složitě nebo nákladně, ale vtip je v tom, že to stačí udělat jen jednou – i kdyby byl jen jeden takový tým na planetě, tak z toho surová nezakódovaná data dostane a dál už se budou šířit volně a jakákoli ochrana je rázem zbytečná.
Takovým postupem ale nikdy nedosáhnete původní kvality. Za prvé, barevná informace je v ten moment už upravená barevným profilem a vlastnostmi zobrazovače. Za druhé, dekomprimovaná data v sobě mají artrefakty, které další rekompresí zesílíte. Asi to bude sledovatelné, ale bude znatelná degradace kvality obrazu proti původnímu zdroji.
Pokial je povodny zdroj stratovo kompresovany od vyroby tak uz data na mediu pri nepiratskom prehravani vykazuju artefakty.
Piggy back na display akurat usetri cas stopeny na dekompresiu.
Artefakty budu tak ci onak, akurat ine.
Znatelna degradacia je uz medzi mediom a filmarsky mastrom.
S farebnym profilom suhlasim.