Vlákno názorů k článku Pohled pod kapotu JVM – je grafický subsystém Javy vhodný pro 2D hry? od SilentWolf - V Javě jsem si naprogramoval vlastní herní 2D...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 11. 2013 23:41

    SilentWolf (neregistrovaný)

    V Javě jsem si naprogramoval vlastní herní 2D engine i s grafikou bez použití jakýkoliv externích knihoven jako jsou JOGL či SDL a všechno šlape jak má.
    Když se dá pozor na pořádný přepočet doby na jakou se má uspat "vykreslovací" vlákno tak je animace plynulá jako video.
    Když si dáte limit třeba na max.60 FPS tak vám skutečná FPS nikdy neklesne pod 55FPS.
    Lidské oko umí stejně rozpoznat něco kolem 25 FPS a dnešní monitory jsou většinou nastavené na +-60Hz.
    Takže ve dle mého názoru vykreslovat něco více než 60FPS je jenom mrhání výkonem, který může být využit jinde.

    Jenom tak z jiného soudku.
    Na youtube jsou vtipné videa srovnání mezi 80FPS a 120FPS nebo dokonce 300FPS, ale nejspíš málokomu došlo, že snímkovací frekvence videí na youtube je +-20FPS, tudíž máme mizivou šanci poznat rozdíl.
    Toto mi vždy udělá úsměv na tváři. :D

  • 27. 11. 2013 10:11

    Kolemjdoucí (neregistrovaný)

    Možná rozumíš Javě, ale FPS nikoliv :-)

    Klasika v kině je 24 snímků, v televizi 25/30 snímků, dneska v televizi 50/60 snímků. V PC je minimum 60 snímků a lidský zrak končí kolem 90 snímků, nadaní jedinci vidí přes 100 snímků.

    Rozdíl mezi kinem/televizí a LCD je ten, že kamera exponuje jeden snímek desítky milisekund, tudíž produkuje rozmazané snímky, opakuji rozmazané a lidský mozek si z nich pak složí plynulý pohyb.
    V PC se produkují statické snímky a na dojem plynulého pohybu se jich musí vytvořit mnohem víc, až 100 za sekundu.

    Proto echt pařani opečovávají staré CRT monitory schopné 100+ Hz a teprve dneska pomalu přecházejí LCD 120 Hz.

  • 27. 11. 2013 12:34

    dl (neregistrovaný)

    Ono je to ještě složitější. Těch 24 snímků v klasickém kině (před digitální éra) je vlastně zavádející údaj, každé pole se promítá dvakrát se zatemňovacím intervalem, aby se těch 24 snímků zdálo pěkně plynulých. Taky se asi bude rozdíl v té dynamice jak se rozsvítí lampa vs. rychlost překreslování monitoru. Tipnu si, že proto je potřeba větší počet snímků na digitálním zařízení, aby se oko -> mozek cítil více zmatený .)

  • 27. 11. 2013 13:16

    Kolemjdoucí (neregistrovaný)

    Je to tak, smyslem 100+ Hz je zmást zrak natolik, aby již nebyl schopen vnímat jednotlivé statické obrazy.

  • 27. 11. 2013 12:42

    dl (neregistrovaný)

    "This frame rate (24 fps) still has the potential to produce flicker between frames, so most 35 mm projectors use a double or triple bladed shutter to flash each frame either twice or three times, simulating the effect of either 48 fps (double bladed shutter for showing each frame twice)."