Nejjednodušší je instrukce skoku, v níž je použita 30bitová konstanta, která je posunuta o dva bity doleva, takže výsledkem tohoto výpočtu je 32 bitová adresa se zarovnáním na čtyři bajty
Toto je format instrukce CALL, ne skoku. AFAIK ke skokum se pouziva bud BA (branch always) nebo JMPL, ktera ma format jako bezne aritmeticke operace a adresa se pocita z hodnotu registru. Dobry ulet je pak jeste operace BN (branch never), ktera nikdy skok neprovede.
Mate pravdu, ma byt instrukce skoku do subrutiny. Mimochodem BN resp. podobne oznacovana instrukce se pouziva(la) na nekterych Motorolach, kde doplnovala sadu podminenych skoku na celkove sestnact instrukci - 14 skoku s podminkou, jeden skok provedeny vzdy (BRA) a skok "provedeny nikdy" (BRN) - v podstate se tam jednalo o dvoubajtovy ci tribajtovy NOP, kdezto u RISCu s 32bitovymi instrukcemi je to proste jeden z x-zpusobu implementace NOPu :-)