C64 měl procesor 6510, ne 6502
>>Poměrně jednoduchý trik, pomocí něhož bylo možné na úvodní obrazovce interpretru jazyka BASIC zobrazit více než osm spritů.
tohle rozhodně jednoduchý trik nebyl a v žádném existujícím basicu nešel napsat. jednalo se o sprite-multiplexer a bylo třeba pracovat s rastrovým přerušením. vsadím se, že v době největší slávy c64 ho u nás nezvládlo víc jak 20–30 lidí :-)
jasne, 6510, ta 02 mi ulitla, omlouvam se.
Co me tesi, ze jsem ten trik (jakozto Atarista a ne Commodorista :-) nakonec taky zvladl, ono to opravdu neni tak slozite, staci zmenit jen nekolik registru (vubec i pres rozdily mezi Atarkem, komousem a treba i VGAckem na PC se pri znalosti toho, jak se obraz generuje a co se da menit na kazdem obrazovem radku ty efekty delaly docela snadno). Asi nejslozitejsi bylo to cele spravne nasynchronizovat, ale jen pro zobrazeni x-spritu ani toto nebylo tak slozite, kdyz na jejich presne pozici nezalezelo.