Jakozto byvaly atarista netusim co dela POP. Oni snad na applisti meli v basicu nejaky zasobnik?
S temi floaty v atari-basicu: Je pravda ze vypocet desive zpomalovaly, jeste navic pouzivaly BCD kod pro ulozeni mantissy, takze i plytvaly pameti, ale na druhou stranu to melo nasledek ze kdyz nekdo napsal
for a=1 to 10 step 0.1
tak to fungovalo jak by zacatecnik ocekaval, takze to melo aspon tuhle pedagogickou vyhodu.
Jo a ty floatovy rutiny nebyly soucasti tech 8kB kde byl BASIC, ale sidlily v 16kB OS-ROM, nekde pobliz te diry kam byly namapovany periferie. Vsechny ty rutiny se vesly do 4kB. Ted teda nevim jestli k nim patrily i funkce (log, exp, sin, cos, atd.) ale +,–,*,/ tam bylo urcite. Aspon si to takhle pamatuju, ale je to uz dlouho tak me neberte moc vazne.
Taky si nepamatuji, ze bych to casto pouzival, ale konstrukci typu:
100 IF X<0 THEN POP:GOTO 200
si pamatuju.
Ten error 13 mi pripomel dalsi skvelou vec v BASICu a to prikaz TRAP, kterym bylo mozne implementovat TRY-CATCH-FINALLY. Cislo chyby bylo ulozene v nejake bunce pameti v zero page, tusim adresa 195(?) a kdyz si clovek navic cisla chyb dal do promenych, bylo to dost citelne.
> Ted teda nevim jestli k nim patrily i funkce (log, exp, sin, cos, atd.)
To si najdeš tady
http://www.atari8.cz/calp/data/pha_pr_8/