Tech polskych her z pozdniho obdobi bylo vice, ale nazvy uz si nepamatuju. Obvykle mely vybornou grafiku. Cim to je ze z polska slo v te dobe tolik zajimavych her?
Bylo tam víc ataristů, ta komunita v Polsku byla hodně silná (a nevím proč, možná proto že netříštili síly na PMDčkách, IQčkách atd.?).
Protože to poláci prostě umí. A nejen tenkrát, herní série Zaklínač je už dnes legendární a u mne osobně je spolu s KC:D a Mafií 1+2 naprostý TOP v mém osobním PC herním žebříčku. Manželka zase hraje Mediveal Dynasty, což je středověký survival od polských autorů (zatím v předběžném přístupu). Cyberpunk také, ač se na něj snáší různý hate, hrál jsem ho před Vánocemi, a opravdu mne bavil. Neměl jsem ani technické problémy. Teď čekám ještě na nějaký ten patch, aby poladili ty různé menší nedostatky, a těším se, až si to zahraju znova.
Jinak zpět k Atari, těch polských her bylo opravdu hodně, tohle byl jen drobný nástřel. Ani já sám v hlavě nemám, musel bych projet archivy. A většina z nich je opravdu dobrá, na poměry osmibitů jak po grafické, tak herní stránce (třeba rozsáhlost hry Misja mne přijde dodnes udivující). Osmibity tam byly v devadesátkách opravdu oblíbené, a dnes nevím, co bychom dělali bez Lotharka :-)
U Lotharka to není jen SIO2SD, nabízí toho mnohem více a nejen pro Atari. Jasně, že by se na většinu produktů daly najít alternativy, ale přeci jen jsem rád, že se tomuto někdo věnuje komplexněji a ve větší míře. Příslušenství pro třicetileté počítače není zrovna podnikatelský zlatý důl, že by se to kupovalo po paletách denně.
Netuším, čím to bylo. Ale tipoval bych, že ta jejich 8bitová scéna byla mnohem větší - v Polsku vycházel Bajtek, a tady maximálně nějaké samizdaty. A možná i dostupnost 8bit počítačů tam byla větší. Československo bylo před listopadem od západu odříznuté mnohem víc než Polsko nebo třeba Maďarsko - pro běžného člověka.
Bajtek byl super, to jsme hltali. Mnohem lepší než český “měsíčník pro elektronizaci národního hospodářství”. Svazarm měl celý archiv.
Poliaci maju radovo 10x vacsi trh, takze sa ludom oplatilo robit hry alebo casopis Bajtek komercne.
U nas boli nejake pokusy K-softu (historie / vydane hry) nielen s textovkami Viktora Lostaka (text a fotky / hry), ale na malom trhu zakapali rovnako ako napr. vsetky nase herne alebo odborne casopisy.
Já děkuji za pochvalu, od Vás při Vašich znalostech tématiky a celkovém přehledu potěší dvojnásob :-)
Boulder Dash od Liepy je klasika, ten je zdokumentován tady na Rootu panem Tišnovským v historii her.
Kopec zábavy i díky editoru.
Ale mne možná ještě o ždibec víc bavil Robbo.
Já hrál nejradši drakonus, boulderdash a pak nevím jak se to jmenovalo - neco jako kosmonaut přelétával jeskyní a střílel jak o život - pohled byl z boku a vy titulu autor psal, že je to asi poslední technicky dobrá hra pro staří, že přechází na výkonnější platformu
Hry uvedené v články si nepamatuju.
Víc mi utkvěly v paměti např. už uvedený Boulder Dash, River Raid, Mercenary, F-15 Strike Eagle, Pole Position, Pitstop, American Cross-Country Road Race a další.
Však to byl účel, chtěl jsem ukázat některé z těch, na které se často již zapomnělo (a přitom neoprávněně, protože jsou dobré).
První věc, kterou jsem nahrál po zprovoznění Turba. I dnes v emulátoru funguje jako v roce 1988. Skvělý zvuk velkého amerického motoru.
Jop. Tu sem mel rad. A moc me prekvapilo, ze kdyz sem realne podnikal takovy "east america cross country road race", tak sem zazil zapad slunce kdy nebe melo opravdu tai fialovou barvu, jako ve zminene hre :-)
Ja si to snad o vikendu zahraju :-)
Dan Strikes Back je super vec. Simon Hunt vydal aj akysi fork hry Dig Dug s nazvom Diamonds a pouzil tam podobne (ak nie zhodne) zvuky.
Internet Info Root.cz (www.root.cz)
Informace nejen ze světa Linuxu. ISSN 1212-8309
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.