Názory k článku Recenzia knihy Hry v Linuxu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 2. 2005 0:51

    anonymní
    A jako na zive.cz: Jo!!! Jsem Prvni!!!! JO!!!!!
    Ad clanek:
    Ten root uz jde fakt hodne do haje...
    Nebudu-li se moc vyjadrovat k tomu nepraktickymu a trochu nehezkymu redesignu, tak od ty doby stojej zpravicky za prd a mnozi se taky clanky, ktery jsou docela o nicem, a nebo tento, ktery je zase o tom, o cem jiz nekde psali, navic pred vice nez mesicem (ale vlastne jo, ta slovenstina tomu pridava na originalite).
    http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/73445
    Este ze uz jsem si ten root posunul v RSS zalozkach az na konec (za Technet :D).

    ---
    R.I.P. The Old Root
  • 28. 2. 2005 19:06

    black root (neregistrovaný)
    /*

    Alternativni vzhled pro www.root.cz

    2005-02-01 15:14:16
    Petr Klima qaxi@seznam.cz

    URL: http://sweb.cz/qaxi/root_userContent.css

    $VAS_MOZILLA_PROFIL/chrome/userContent.css nebo
    $VAS_FIREFOX_PROFIL/chrome/userContent.css

    */


    /* tridy a elementy */
    #www-root-cz,
    #www-root-cz .body,
    #www-root-cz .page,
    #www-root-cz .main,
    #www-root-cz .colophon,
    #www-root-cz CODE,
    #www-root-cz A {
    background-color: #000000 ! important;
    color: #ffffff ! important;
    }

    #www-root-cz DIV.txts H2,
    #www-root-cz DIV.side,
    #www-root-cz DIV.info,
    #www-root-cz DIV.opin,
    #www-root-cz DIV.sbox-cnt,
    #www-root-cz DIV.sbox,
    #www-root-cz DIV.ad,
    #www-root-cz DIV.links,
    #www-root-cz DIV.lbtr,
    #www-root-cz DIV.lbtr H3,
    #www-root-cz DIV.op-sub,
    #www-root-cz FORM.rev,
    #www-root-cz FORM.rev DIV,
    #www-root-cz FORM#sf-big,
    #www-root-cz DIV.box-cnt OL LI EM,
    #www-root-cz DIV.box H3,
    #www-root-cz DIV.main-cnt H2,
    #www-root-cz DIV.pertlinks H2,
    #www-root-cz DIV.pertlinks UL LI EM,
    #www-root-cz P.perex,
    #www-root-cz DIV.cont#p-label,
    #www-root-cz DIV.cont#p-rubric-list,
    #www-root-cz DIV.cont#p-opinions,
    #www-root-cz DIV.cont#p-archive,
    #www-root-cz DIV.cont#p-search,
    #www-root-cz DIV.cont#p-article,
    #www-root-cz DIV.cont#p-actuality,
    #www-root-cz DIV.cont#p-index {
    background-color: #000000 ! important;
    color: #ffffff ! important;
    }



    /* Hlavicka - RootMan vypada na cerne blbe ...*/
    #www-root-cz #head-logo,
    #www-root-cz DIV.strip-1,
    #www-root-cz DIV.sefa,
    #www-root-cz DIV.sefa A {
    background-color: #555555 ! important;
    }

    /* vstupni pole hledani */

    #www-root-cz FORM.rev DIV INPUT.input {
    background-color: #ffffff ! important;
    color: #000000 ! important;
    }

    #www-root-cz DIV.sbox-cnt,
    #www-root-cz DIV.sbox,
    #www-root-cz FORM.rev,
    #www-root-cz FORM.rev DIV,
    #www-root-cz DIV.box-cnt {
    background-image: none ! important;
    }

    /* bezezmeny */
    #www-root-cz FORM.op-list-c table tbody tr.op-qg op-tb TD.op-ar dn-p DIV A {
    background-color: rgb(216, 216, 216) ! important;
    color: rgb(0, 0, 0) ! important;
    }

    #www-root-cz FORM.op-list-c table tbody tr.op-qg TD.op-ar dn-p DIV A {
    background-color: rgb(232, 232, 232) ! important;
    color: rgb(0, 0, 0) ! important;
    }




    #www-root-cz DIV.op-h A,
    #www-root-cz DIV.op-h STRONG A,
    #www-root-cz DIV.op-h EM A,
    #www-root-cz DIV.op-h A EM,
    #www-root-cz DIV.op-h A SPAN {
    background-color: rgb(228, 228, 228) ! important;
    color: #000000 ! important;
    }

    #www-root-cz DIV.op-qc A {
    background-color: rgb(153, 153, 153) ! important ;
    color: rgb(232, 232, 232) ! important ;
    }

    #www-root-cz DIV.but-area A {
    background-color: rgb(232, 232, 232) ! important ;
    color: rgb(255, 255, 255) ! important ;
    }

    #www-root-cz DIV.cont#p-opinions DIV.main DIV.main-cnt FORM DIV.op-view DIV.op-one op-qg DIV.op-t DIV.but-area A{
    background-color: #000000 ! important;
    color: #ffffff ! important;
    }
  • 28. 2. 2005 19:07

    black root (neregistrovaný)
    /*

    Alternativni vzhled pro www.root.cz

    2005-02-01 15:14:16
    Petr Klima qaxi@seznam.cz

    URL: http://sweb.cz/qaxi/root_userContent.css

    $VAS_MOZILLA_PROFIL/chrome/userContent.css nebo
    $VAS_FIREFOX_PROFIL/chrome/userContent.css

    */


    /* tridy a elementy */
    #www-root-cz,
    #www-root-cz .body,
    #www-root-cz .page,
    #www-root-cz .main,
    #www-root-cz .colophon,
    #www-root-cz CODE,
    #www-root-cz A {
    background-color: #000000 ! important;
    color: #ffffff ! important;
    }

    #www-root-cz DIV.txts H2,
    #www-root-cz DIV.side,
    #www-root-cz DIV.info,
    #www-root-cz DIV.opin,
    #www-root-cz DIV.sbox-cnt,
    #www-root-cz DIV.sbox,
    #www-root-cz DIV.ad,
    #www-root-cz DIV.links,
    #www-root-cz DIV.lbtr,
    #www-root-cz DIV.lbtr H3,
    #www-root-cz DIV.op-sub,
    #www-root-cz FORM.rev,
    #www-root-cz FORM.rev DIV,
    #www-root-cz FORM#sf-big,
    #www-root-cz DIV.box-cnt OL LI EM,
    #www-root-cz DIV.box H3,
    #www-root-cz DIV.main-cnt H2,
    #www-root-cz DIV.pertlinks H2,
    #www-root-cz DIV.pertlinks UL LI EM,
    #www-root-cz P.perex,
    #www-root-cz DIV.cont#p-label,
    #www-root-cz DIV.cont#p-rubric-list,
    #www-root-cz DIV.cont#p-opinions,
    #www-root-cz DIV.cont#p-archive,
    #www-root-cz DIV.cont#p-search,
    #www-root-cz DIV.cont#p-article,
    #www-root-cz DIV.cont#p-actuality,
    #www-root-cz DIV.cont#p-index {
    background-color: #000000 ! important;
    color: #ffffff ! important;
    }



    /* Hlavicka - RootMan vypada na cerne blbe ...*/
    #www-root-cz #head-logo,
    #www-root-cz DIV.strip-1,
    #www-root-cz DIV.sefa,
    #www-root-cz DIV.sefa A {
    background-color: #555555 ! important;
    }

    /* vstupni pole hledani */

    #www-root-cz FORM.rev DIV INPUT.input {
    background-color: #ffffff ! important;
    color: #000000 ! important;
    }

    #www-root-cz DIV.sbox-cnt,
    #www-root-cz DIV.sbox,
    #www-root-cz FORM.rev,
    #www-root-cz FORM.rev DIV,
    #www-root-cz DIV.box-cnt {
    background-image: none ! important;
    }

    /* bezezmeny */
    #www-root-cz FORM.op-list-c table tbody tr.op-qg op-tb TD.op-ar dn-p DIV A {
    background-color: rgb(216, 216, 216) ! important;
    color: rgb(0, 0, 0) ! important;
    }

    #www-root-cz FORM.op-list-c table tbody tr.op-qg TD.op-ar dn-p DIV A {
    background-color: rgb(232, 232, 232) ! important;
    color: rgb(0, 0, 0) ! important;
    }




    #www-root-cz DIV.op-h A,
    #www-root-cz DIV.op-h STRONG A,
    #www-root-cz DIV.op-h EM A,
    #www-root-cz DIV.op-h A EM,
    #www-root-cz DIV.op-h A SPAN {
    background-color: rgb(228, 228, 228) ! important;
    color: #000000 ! important;
    }

    #www-root-cz DIV.op-qc A {
    background-color: rgb(153, 153, 153) ! important ;
    color: rgb(232, 232, 232) ! important ;
    }

    #www-root-cz DIV.but-area A {
    background-color: rgb(232, 232, 232) ! important ;
    color: rgb(255, 255, 255) ! important ;
    }

    #www-root-cz DIV.cont#p-opinions DIV.main DIV.main-cnt FORM DIV.op-view DIV.op-one op-qg DIV.op-t DIV.but-area A{
    background-color: #000000 ! important;
    color: #ffffff ! important;
    }
  • 28. 2. 2005 22:34

    anonymní
    Ano, ano, to je hezke, ale me treba taky dost vadi ze jsou zpravicky jenom na hlavni strance... Kdyz jsem v RSS zalozkach videl ze je nejakej dobrej (podle nazvu, pochopitelne) clanek, tak jsem si kliknul na nej a kdyz sem ho docetl jeste jsem si prectel zpravicky na strane. Ted ale abych sel na hlavni stranku... tak to radsi nazdar na abclinuxu. Pokud by nekdo tvrdil ze to zabiralo moc mista, tak je to stejne jedno, protoze ten sloupec po pravy strane furt je... Akorat je pod nim spousta prazdnyho mista...

    A navic, jsou to zpravicky, ne? Tak nechapu, proc kdyz si to chci precist cely, tak musim klikat na nejaky dalsi odkaz, protoze to proste pokracuje zase na jine strance nebo co. Navic treba kvuli jenom par slovum...

    Kronn

    ---
    R.I.P. The Old Root
  • 28. 2. 2005 2:27

    xkesh (neregistrovaný)
    to je prachobycejna upoutavka jako z reklamniho letaku. zaverecne vseobecne kecy nazyvane hrde hodnocenim jsou univerzalne pouzitelne a tudiz naprosto bez jakekoliv hodnoty.

    PS.
    za tohle tu "autory" fakt platite? jestli jo, tak bych mel spoustu nepatrne upravenych (ci prelozenych) README a reklamnich materialu ... mozna i s mnoztevni slevou. neni to zajimava nabidka?
  • 28. 2. 2005 2:44

    xkesh (neregistrovaný)
    Kolik date, kdyz tohle rozepisu do kapitol (podle vzoru vasi "recenze") a prikopiruju ten univerzalni hodnotici odstavecek?



    Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin
    Michael Morrison
    424 stran černobílých
    Přiložen CD-ROM
    Datum vydání: listopad 2004
    Kód knihy: K1056
    ISBN: 80-251-0371-4, EAN: 978-80-2510-371-5
    Obsah

    Prolistovat knihu (ukázky stránek)

    349 Kč / 519 Sk

    Také jste někdy zatoužili vytvořit si vlastní počítačovou hru? Anebo jste se o to už pokusili, ale nevěděli jste, jak začít nebo co všechno je potřeba provést? Zvládáte-li alespoň základy programování v některém programovacím jazyku, není při troše invence a kreativity zase tak složité dosáhnout zajímavého výsledku. Ve světě vyšly na toto téma již desítky knih; my vám přinášíme jednu z nejoblíbenějších, která počítá především s těmi méně zkušenými, avšak o to více zapálenými programátory. Projdete s ní všemi kroky vytváření počítačové hry a uvidíte, že jejich obecný koncept je z aplikační stránky ve většině případů stejný. Vaše snažení bude korunováno vytvořením herního stroje (game engine) vhodného pro opakované použití v dalších hrách.
    Kniha vám postupně ukáže a naučí vás:
    Základy vytváření počítačové hry
    Vykreslování jednoduché grafiky
    Ovládání her pomocí klávesnice, myši a joysticku
    Základy počítačové animace, animace pomocí spritů
    Animování vzhledu spritů, vytváření pozadí pro hry
    Zvukové efekty a hudební doprovod her
    Využití umělé inteligence
    Vytvoření uvítacích obrazovek a ukázkového režimu, uchovávání nejvyššího dosaženého skóre
    Lekcí je celkem 24 a všechny jsou sestaveny tak, aby vám jejich zvládnutí a seznámení s novými aspekty programování her včetně procvičení netrvalo déle než hodinu. Ukazují, že poutavou 2D-hru lze vytvořit i bez složité teorie a vysokoškolské matematiky; jednotlivými koncepty se tak budete moci seznámit do takové míry, která vám umožní vytvářet vlastní hry. Každý tématický blok je pak završen další hodinovou lekcí, v níž získané dovednosti uplatníte při vytvoření kompletní hry, vždy dokonalejší než byla hra předchozí: Pamatovák, Slepice na útěku, Kancelářská bitva, Meteobrana a Vesmírná hlídka.
    Milionáře ani profesionálního tvůrce her z vás ještě tato kniha nejspíš neudělá, vytvářet zajímavé hry pro vaše vlastní potěšení i pro jiné uživatele - a to bez jakékoli předchozí průpravy - vás však bezesporu naučí a může tak být i dobrým odrazovým můstkem pro dosažení vyšších cílů…

    Doprovodné CD obsahuje základní nástroje pro vytváření her v jazyce C++:
    Borland C++ Builder 5.5 Compiler a Command Line Tools
    Borland C++ Builder 6 Enterprise Trial Edition
    Kompletní zdrojové kódy všech her vytvářených v průběhu knihy

    http://www.cpbooks.cz/Pocitac/Book.asp?ID=1233
  • 28. 2. 2005 8:14

    Jirka (neregistrovaný)
    Tak tohle jsem od prestizniho e-magazinu opravdu necekal. Recenze nezajimavych knih se vydavaji uz jen z nouze a kazdy vi, ze napsat takovyto clanek zabere maximalne 20 minut. Podobnou uroven ma LinuxZone, kde takoveto presudo recenze pise pseudo guru Martin Kysela ;o) Snad root nechce skoncit tam, kde skoncilo LinuxZone (PR, recenze, PR, PR, recenze, ...) v podani Davida Haringa a Martina Kysely ;o))) Sefredaktori rootu by meli prestat oslavovat novy design a spis se venovat sve praci a to shaneni dobrych pisalku a kontrolovani kvality jejich prace ;o)
  • 28. 2. 2005 9:30

    bez přezdívky
    Ahoj,

    porad mi tady neco nesedi.
    Od te doby, co se zmenil design (s cimz ja, a potazmo tedy obsah, nic spolecneho nemam, taky jsem si na nej zvykala tezce), rejete vsichni do clanku a nenechate na nich nitku suchou, s vyjimkou pripadu, kdy jsou naprosto dokonale (jako treba od naseho pokladu Pavla Tisnovskeho :)).

    Ale co se zmenilo? Vzdyt ty clanky jsou porad stejne! Za tu dobu, co Roota delam, proste stale cykli obdobi bohata a obdobi chuda, nekdy autori pisou vic, v tom pripade vydavam vic clanku a zaroven si vic vybiram (treba pred vanocema se to tradicne dost rozjelo), nekdy pisou min, v tom pripade vychazi clanku min a dostanou se sem i ty slabsi (opet tradicni povanocni a zkouskovy utlum). Ale uplne katastrofy posilam do haje, nebo aspon k prepsani, vzdy (prepisoval se napriklad clanek o Skype). Taky jsem vzdycky dokazala realne odhadnout, co _asi_ zkritizujete (ale nebyla jsem si tim jista, a tak jsem chtela dat autorovi sanci) a co projde. Ted toho kritizujete 4x tolik a nemyslim si, ze to je tim, ze by se moje intuice najednou tolik zmenila. Treba uvodni dil serialu o SDL, OK, je uvodni, ja cetla dalsi dva dily, takze vim, ze realny obsah bude nasledovat, vy to nevite, ale normalne byste si na nej pockali, ted musite hnedka frfnat.

    Ze neco uz vyslo nekde jinde, to je jednak jasny, ze se stane (tolik zajimavych temat zase neni, jednou to stihne prvni ten, podruhy zas onen, a zas by bylo blby mit zajimavy tema, treba rezenci nove verze distribuce, nepokryty), druhak se to driv stavalo taky, tak proc zase ted najednou je vam to trnem v oku? OK, cetl jsem tu recenzi uz jednou nekde, tak ji nebudu cist znova, proc k tomu jeste musim vypustit jedovatou slinu?

    Co se tyce rad, abychom shaneli nove lidi, to se presne deje, po zmene vnejsi prijde i zmena vnitrni, ale sama zatim nevim, jak to dopadne, tak vydrzte.

    No a co se tyce tech jedovatych slin, cim vic jich budete poustet, tim min na ne jako redakce budeme brat ohled, protoze bychom se jinak zblaznili. Ja si driv brala osobne (tedy jako duvod k delsimu zamysleni a k vyvozeni pripadnych dusledku) *kazdy* negativni prispevek, nejdriv u svych clanku, pozdeji, kdyz jsem se zacla o Roota starat, uz u vsech. Ale copak muzu ted, kdyz nadavate na vsechno? Na to se neda rozumne (prislusnymi opatreni, jako treba bojkotovanim autora nebo sehnanim nejakeho nadhozeneho tematu) reagovat, rozumna pripominka zanikne v hromade nadavek, no a mezi tema hromadama fakt nejde poznat, co je opravdu nekvalitni a kdy si jen potrebujete po ranu zaprudit.

    Takze bych od vas prosila trochu tolerance, zamysleni nad sebou, trpelivosti (zmena redsysu se jeste ustaluje a nove zmeny budou), a pokud mate zajimavy clanek nebo napad na clanek, poslete mi ho.
    Dik
  • 28. 2. 2005 12:10

    jard (neregistrovaný)
    Mila Johanka,

    www.root.cz uz nie je to co byval kedysi. Tu je to teraz ako v najhorsej intrakovej krcme, nie ako na serveri, ktory bol kedysi vo svojej oblasti najlepsi z .cz (a aj .sk) domeny.

    Dlhorocny citatel jard (to 'j' sa pise fakt male ;)
    --------------
    Mila Johanka,

    www.root.cz jiz neni to co kdysi byval. Tady je to ted jako v nejhorsi kolejni hospode, ne jako na serveri, ktedy byl kdysi ve sve oblasi nejlepsi z .cz (a taky .sk) domeny.

    Dlouholety ctenar jard (to 'j' se pise fakt male ;)
  • 28. 2. 2005 12:21

    Marian Kechlibar (neregistrovaný)
    Milá Johanko, stručné poučení z dosavadního vývoje na obchodní frontě:

    Obal prodává!

    A vy jste se dobře prodávajícího, zavedeného obalu vzdali a místo něj jste zavedli něco strašného, takže čtenář je mírně nasrán už jenom tím faktem, že hledí do hnusné barevné kombinace. A v tomhle stavu mírné nasranosti je mnohem míň tolerantní vůči chybičkám, kterých je asi pořád stejně jako dřív. A jelikož je míň tolerantní, píše agresivnější příspěvky a začíná to tu připomínat žumpu a la iDnes. Konec kázání na téma "psychologie novinařiny a diskuse".

    Pokud Tě daný stav štve, tlumoč výše uvedená vyjádření těm, kdo za tu grafiku zodpovídají, a dohlédni na to, aby to vzali vážně.
  • 28. 2. 2005 19:04

    anonymní
    Omlovam se ale dnes mam rejpavou:

    Navíc díky použité technologii není opravdu žádný problém udělat alternativní styl a my se rozhodně nebudeme bránit ho zahrnout do standardní nabídky Roota. Určitě bude zajímavé sledovat, kolik lidí si styl přepne - já osobně si troufám tvrdit, že to bude zcela zanedbatelné procento.

    http://www.root.cz/clanky/novy-root-a-soutez-o-ceny-2/
  • 28. 2. 2005 12:26

    xkesh (neregistrovaný)
    OK, cetl jsem tu recenzi uz jednou nekde, tak ji nebudu cist znova, proc k tomu jeste musim vypustit jedovatou slinu?

    Zrejme nejde ani tak o to, ze se recenze na stejnou knihu objevi jinde, jako spis ukazat, cim se lisi pojeti "recenze" v root.cz od skutecne recenze.

    Ze clanek vyse je spise reklamni upoutavka nez recenze, protoze naprosto chybi jakykoliv vklad "autora recenzenta" (viz mnou vyse zkopirovanou reklamu na podobnou knihu), to neni jedovata slina, to je objektivni kritika "klamave reklamy", totiz titulku clanku.

    BTW neni lepsi negativni reakce nez zadna? mozna se fakt dockate, ze se lidi vykaslou i na negativni reakce, ale to bych vam spise nepral. prece jen jsem si tu precetl i docela dobre clanky a byl zvykly chodit pravidelne ;)

    Design mi nevadi, kdyz je nekdo az tak haklivej, muze si prece vyrobit design vlastni (ja si stejne barvy vypinam), ale slaby text mi zadna funkce browseru na dobry neprepise :(

  • 28. 2. 2005 12:33

    BillyThe.Pilgrim@seznam.cz (neregistrovaný)
    Vida, moje domenka o "okurkove sezone" z diskuse o SDL se potvrdila.
    Dobra, uznavam, ze vzdycky a (skoro) vsude se stridaji obdobi hladu a hojnosti. Ale co uz se mi moc nepozdava (a v cem je mozna taky trochu zakopany pes) je IMHO docela velka tematicka nevyvazenost. Kdyz se divam na clanky za poslednich par mesicu, pripada mi, ze dost (drtive) prevlada oblast programovani a vyvoje, vyplnena sem tam nejakou zpravickou, kterou se autor rozhodl zpracovat do formy clanku.
    Neni treba v tomhle zakopany pes? V tom, ze puvodne docela dost siroke zamereni Roota se v posledni dobe dost omezilo jenom na jednu oblast na poli OS (vyvoj + programovani pod *NIX)?

    <off-topic>
    Mimochodem: jak se zda, design nezmenil jenom root, ale i "Johancin matfyzacky utulek" (johanka@atrey) - a v tomhle pripade bych rekl, ze zmena sla spis k lepsimu ;o) Jenom skoda, ze zmizel ten dotaznik, to byla rarita hodna archivovani - obzvlast pro ty chudinky "deticky", ktere musely pro ziskani studijnich materialu prokazat zevrubnou znalost osobnosti sve "guru" Johanky ;o)

    Jo ta kucharka je skvela - par kombinaci co tam uvadis jsem jeste neznal ;o) Jenom pro doplneni - pokud se nepletu, tak mas asi rada nivu a tohle jidlo jsem v "Johancine kucharce nenasel" :

    Syrove nudle a'la zkouskove (rychle, pozivatelne, primerene chutne)

    Primerene mnozstvi nudli [^cinske_instantni]+
    Primerene mnozstvi nivy (podle chuti, poctu osob a abs(hlad))
    Troska smetany (mleka, ale v nouzi skoro cokoliv) - cca 1/2 mnozstvi nivy
    Troska soli

    Nudle osolime && zalejeme vodou && varime podle typu nudli ( nudle->navod.read() )
    Smetanu (mleko) rozehrejeme a pridame nadrobno nakrajenou (pripadne nastrouhanou nivu), varime a michame tak dlouho, dokud se niva ve smetane uplne nerozpusti (nemelo by to ale projit moc varem).
    Slejeme vodu z nudli, try {vyklopime na talir} except {nechame v hrnci a pouzijeme misto talire},
    cele zalejeme omackou z nivy.
    Podle moznosti a chuti se da posypat sekanou petrzelovou nati, pazitkou, rerichou, ...

    </off-topic>
  • 28. 2. 2005 12:33

    Penguin_007 (neregistrovaný)
    Zdravím,
    Johanko, vim, ze pisu jako autor konkurence, ale je mi root.cz tak nejako lito, protoze zacinaji byt k videni priliz nekvalitni clanky a vazim si jeho stare kvality. Panove Majer a Hucek by neco takovehoto neschvalili a nepustili ke zverejneni. Otru se zrovna o "muj" Skype ale jestlize za to, co bylo zde dostal autor zhruba stejnou odmenu, tak potez panbuh, protoze to co vypotil mu mohlo vzit tak 2 hodiny casu (dobre, treba 4), ale ...
    Design mi nevadi, prestoze stary mi sedl vic, ale je to predevsim otazka zvyku...
    S autory je to tezke, muj prvni clanek je z dnesniho pohledu pro me taky trochu des, rozepisi se, ale je treba jim udelat trochu tvrdou latku v tom, co by uz projit nemelo. A mozna nechtit exclusivitu na autory, ale "jen" na obsah clanku.
  • 28. 2. 2005 13:06

    tk (neregistrovaný)
    Ahoj Johanko,

    za dobu noveho roota prispivam poprve. Je to asi tim, ze zatim nebylo moc na co reagovat (nic moc zajimaveho, reakce na design o nicem, atd.). Design je mi uplne fuk, opravdu zalezi na obsahu. Roota ctu 2x denne uz hodne dlouho. Mozna mas pravdu, ze uroven je stejna jako drive, ale nevim nevim. Root se me libi moc, ale jiste uznas ze lide jsou zmlsani a chteji stale neco lepsiho (vcetne me). To ze je okurkova sezona bych nebral, protoze na Internetu je takovejch veci tykajicich se Linuxu a IT vubec.

    Trebas ohledne skype (kterej pouzivam a sejri me), jste mohli napsat dalsi clanek o pouziti Gnomemeeting a jeho nastaveni (NAT, tunel, atd.). Pouzivam skype, protoze nemam cas stale hledat co je nejlepsi a nejnovejsi alternativa.

    Nebo jste mohli napsat neco o Vasem novem redakcnim systemu. Docela se mi libi ty URL adresy. Prehledne, dynamicke, hezke. Jak to delate? mod_rewrite? cgi? No proste zase zajimave tema.

    Dale lidi zajimaj multimedia. Ted jsem po 2 letech co delam na Linuxu nasel mplayerplug-in do firefoxe, kterej je super. Take se o tom nikde moc nedoctu (jen portage v gentoo).

    Nebo groupware navazanej na Mozillu, LDAP + Samba, atd.

    Proste spousty krasnejch temat, ktere muzete pojmout stylem, ze neco takoveho existuje (HOWTO nechci). Aby proste lidi vedeli, ze neco takoveho existuje a pak si to nekdy najit. To mi stale nekde chybi :-(

    Mej se
  • 28. 2. 2005 13:34

    wayne (neregistrovaný)
    hm celkom pekny flame.. ja niesom staly a stary citatel, som skor laik, no mna root.cz vzdy zahrnul mnozstvom kvalitnych informacii.. Dobre, tak toto ako recenzia nevyzera, no vzdy si najdem nieco co ma zaujme a nejak oslovi, bez ohladu na to co to je.. A flamovat, kritizovat vie kazdy, no pochvalit trosku snahy, ten kto nevie co ta snaha stoji asi sa nenajde :)

    hlavne berte zivot s chladnou hlavou budete ho mat lahsi :P
  • 28. 2. 2005 15:12

    tk (neregistrovaný)
    To nebyl flame, to byl navrh na to co by se mi tak libilo. Myslim, ze jsem prispevek nepsal v negativnim smyslu....
  • 28. 2. 2005 20:07

    Petr Mach (neregistrovaný)
    Johanko, Johanko,

    oni si asi ctenari rikaji, root nas ignoruje, my jsme tak moc chteli cerne pozadi,
    alespon jako alternativu, a oni se na nas vykaslali. Nas milovany root, ktery jsme
    obdivovali a on se k nam zachoval tak chladne a macesky. No, a je po dobrych vstazich,
    vzajemna tolerance se vytratila a na oplatku vam davaji ctenari sezrat kazdou chybu.

    Krom toho jste se take skutecne zmenili, spoustu vernych ctenaru jste tim zklamali a
    ti vas pustili a zarvoven jste si pritahli nove ctenarstvo, ktere je takove jake je.
    Vcelku se divim, ze ti to nedochazi a prekvapuje te to. Ted uz mate jine ctenare
    nez driv a ti jsou jini. To je doprovodny jev vsech zmen a nenarazim tim jen na
    zmenu designu, to je jen to posledni povestna kapka. Root se meni uz dlouho, vzdyt
    se podivej na skladbu vasich clanku.

    Co s tim? To je jednoduchy, bud zatnete zuby a budete se snazit ty vytky respektovat
    i kdyz vam jsou predkladany v ponekud obtizne stravitelne forme a ono se to casem
    srovna, protoze snaha se oceni (zvlast kdyz konecne, tise a skromne dodate to tmave
    pozadi) a nebo vas to otravi, zacnete ctenare ignorovat jeste vic, stanete se bezvyznamnym
    bulvarnim platkem, pro ktery stejne nikdo poradny nebude chtit psat a konec. Bud vas to
    posili nebo zabije. Zda se, ze minimalne tebe to ubiji. No, asi si to nepamatujes, ale
    ja jsem tu uz pred par mesici (jeste stary design) napsal, ze te na tomhle postu lituji,
    prirovnal jsem te ke kapitanovi potapejici se lodi.
  • 28. 2. 2005 21:07

    bez přezdívky
    Neboj, uz jim dlouho nebudu.
    Pak se to mozna zlepsi.

    S tim cernym pozadim, taky jsem ho tvrde prosazovala :) a vim, ze se na nem dela, takze urcite bude, jen nevim kdy.
  • 1. 3. 2005 20:42

    Petr Mach (neregistrovaný)
    Ja se nebojim. Mne je te spis lito, i kdyz verim ze o to nestojis :-), protoze jsem presvedcen ze jsi do tohodle spadla ne vlastni vinnou. Ten upadek asi neni tvoje dilo (neznam presne tvoje pravomoce, ale z toho co obcas vyplouva na povrch to asi nebude zadna slava), ale musi pro tebe byt dost tezke to nest. S takovou to vymena sefredaktora asi nespravi, pokud to nebude hodne silna osobnost schopna pritahnout kvalitni autory a prosadit sve nazory, ktere by rootu pomohly ve vasi skupine. A zmenit cele smerovani roota od nastolene cesty, k tomu asi nebude politicka vule, rekl bych, ze to je mimo chapani treba toho vaseho obchodniho oddeleni, ktere nechape specifika roota a dava na nej reklamu MS :-). Tohle a rada dalsich vytykanych veci nemohla zustat bez odezvy, to je zakon akce a reakce.
  • 28. 2. 2005 22:00

    bez přezdívky
    Teda, ackoliv normalne do diskuzi moc neprispivam, musim se tentokrat priklonit k "plivacum jedu", jak jim rikas, protoze za
    a) myslim, ze vetsina jed neplivala
    b) ten clanek (recenze?!) byl fakt dost slabej.
    Tohleto je jen opsanej obsah bez jakykoliv pridany hodnoty. Vzdy jsem si docela rad recenzi na knizku, co me zajimala, precet, ale tohle je slabota. Cely obsah by se dal shrnout do kratke zpravicky: Vysla knizka o hrach pod Linux a vydal ji CPress, nebo kdo...

    K designu se vyjadrovat nechci, s obsahem to nema nic spolecnyho.

    Ani jedno z toho pro me porad neni duvod, abych roota prestal cist (sem tam se kvalitni clanky porad objevuji a diskuze jsou leckdy lepsi jak vecernicek :-) ), ale docela me mrzi, ze kdyz nekdo zkritizuje takovouhle slabotu, hned je narknut z toho, ze bud plive jed na vsechny strany, a nebo to dela proto, ze mu zinvertovali jeho oblibene barvicky. Chapu, ze sefredaktorovani roota neni zadny med, ale snad se da porad jeste rozlisovat, mezi plivojedy (jedoplivy?) a obycejnymi kritiky.

    Uvazovali jste nekdy o tom, ze krome hodnoceni diskuzi by se dal ciselne hodnotit i clanek? Tohle by byla s bidou 2 (v desetistupnovce) a to jeste jenom za to, ze mam konecne moznost si vyskouset odeslani prispevku
  • 1. 3. 2005 7:06

    M.L.
    Jeste prihodim nazor z pohledu (byvaleho) autora:

    Kvalitnich clanku se neda napsat 5 za tyden. Aby byl clanek kvalitni musi o problematice autor neco vedet a aby se autor neco dozvedel, musi mit cas to zkoumat. A cas nemuze mit, kdyz bude kazdy den potit nejaky clanek. To jen tak na uvod.

    Ja uz na roota par clanku napsal (vesmes celkem pozitivne hodnocenych), ale bylo to tak jednou za pul roku. Proste s necim pracuju a teprve kdyz o tom neco vim, cimz myslim vic nez se dozvim na homepage projektu nebo z nejakeho howto, tak se o sve zkusenosti podelim. Opravdu kvalitni clanek se neda napsat za pul dne, ovsem za honorar ktery root nabizi se zase neda vic nez pul dne vyzit. Takze jeden z duvodu proc jsem uz dlouho na root neposlal zadny clanek je fakt, ze musim zivit sebe a rodinu. Kdyz uz obetuju spoustu veceru a noci k psani clanku, tak za to chci dostat alespon zhruba odpovidajici odmenu.

    Druha vec je, ze s rootem to jde k sipku. Nejak nemam chut publikovat me skvele a hodnotne clanky (hehehe :-) mezi tim balastem co tu kazdy den vychazi. Uz bych asi nemel pocit, ze mi vysel clanek na "prestiznim" serveru jako driv. Leda snad ze jsem pomohl o par dni prodlouzit jeho agonii.

    Ja vim - je to zacarovany kruh. Nejsou kvalitni autori -> nejsou kvalitni clanky -> neni dobra navstevnost -> nejsou inzetenti -> nejsou penize na zaplaceni kvalitnich autoru. Nevim jak je to tom root s inzerentama, ale podle toho kolik plati autorum bych rekl ze nic moc.
  • 1. 3. 2005 20:28

    Petr Mach (neregistrovaný)
    Ano, presne, root byval prestizni komunitni server. Driv by pro nej lidi psali i zadarmo, resp. bez naroku na financni odmenu, protoze uz to, ze jim vychazi neco na rootu byla odmena. Nekdo se z nejakeho duvodu rozhodl udelat z rootu nekomunitni server, coz je u serveru zamereneho na komunitni OS dost nestastny krok. No a vic uz nemusim psat, protoze na toto tema jsem se podrobne vyjadril pred temi par mesici, kdy jsem Johanku prirovnal ke kepitanovi potapejici se lodi.
  • 2. 3. 2005 8:57

    Vít Profant (neregistrovaný)
    Opravdu, mudrců je tu jak v Sokratově škole, ale co kdyby se každý fanda Rootu pokusil sem tam nějaký článek zplodit sám a napsat ho tak, aby každý nemusel kroutit hlavou nad tím, co to ten Root zase vydává?
  • 2. 3. 2005 19:20

    Milan Jurik (neregistrovaný)
    Ja to udelal. A udelal to presne tim starym stylem, bez financniho ohodnoceni. Ze dvou duvodu, jednak mi Root.cz a jeho prispevatele hodne dali v predchozich letech a jednak jsem nemel pocit, ze bych za to mel nejake penize dostat. Nemyslim si, ze ale zrovna tenhle system by Root.cz zachranil. Root.cz se odpoutal od tvrdeho jadra svych ctenaru svymi poslednimi ciny a na to doplati :-(
  • 2. 3. 2005 19:21

    Milan Jurik (neregistrovaný)
    Ja to udelal. A udelal to presne tim starym stylem, bez financniho ohodnoceni. Ze dvou duvodu, jednak mi Root.cz a jeho prispevatele hodne dali v predchozich letech a jednak jsem nemel pocit, ze bych za to mel nejake penize dostat. Nemyslim si, ze ale zrovna tenhle system by Root.cz zachranil. Root.cz se odpoutal od tvrdeho jadra svych ctenaru (a prilezitostnych prispevatelu) svymi poslednimi ciny a na to doplati :-(
  • 2. 3. 2005 19:23

    Milan Jurik (neregistrovaný)
    Safra, "Zobrazit nahled" v elinksu znamena zjevne neco jineho nez to, co ma v popisu prace :-(
  • 2. 3. 2005 19:27

    Marian Kechlibar (neregistrovaný)
    Tak na tohle existuje tradiční odpověď (tuším, že jejím autorem je Edison): Nemusím umět snášet vejce, abych poznal pukavec. Kromě toho je psaní velmi časově náročná činnost, a lidem dělajícím cokoliv kolem IT na to obvykle nezbývá čas.
  • 28. 2. 2005 14:49

    anonymní
    Dodnes mi bylo z noveho root.cz smutno, ale dnes jsem uz skoro vyprsknul smichy, to se proste neda brat vazne...
  • 28. 2. 2005 19:13

    nondescript (neregistrovaný)
    Je pravda, ze tento clanek je slabsi, no dost slaby. Taky je pravda ze na rootu uz nevychazi to co vychazelo, ale rozhodne by si root zaslouzil podrzet i v tomto slabsim obdobi, protoze toho mnozstvi kvalitnich informaci, ktere me(nam) dal je velke a ja si toho vazim a byl bych rad, kdyby to tak bylo i do budoucna, takze se kazdej zamyslete spis jak by ste mohli pomoct, no a nebo proste jen falmujte a kritizujte.
  • 28. 2. 2005 19:30

    eax (neregistrovaný)
    je smutne ale ze na to, aby som sa zahral, si musim, spustenie hry nastudovat z knihy - to je realna situacia na linuxe. A za 500 Sk si tu knihu imho ziadny gamer nekupi. Ma vobec nejaky zmysel ? Zaryti linuxaci si to aj tak z howto precitaju a iny sa v linuxe nehraju
  • 22. 6. 2012 23:35

    autor (neregistrovaný)

    Vsetko ma zmyslel kamarat, ked ti to niekto poda na tacke :) minimalne usetris cas ktory by si stravil preliezanim www stranok a hladanim :).