to je prachobycejna upoutavka jako z reklamniho letaku. zaverecne vseobecne kecy nazyvane hrde hodnocenim jsou univerzalne pouzitelne a tudiz naprosto bez jakekoliv hodnoty.
PS.
za tohle tu "autory" fakt platite? jestli jo, tak bych mel spoustu nepatrne upravenych (ci prelozenych) README a reklamnich materialu ... mozna i s mnoztevni slevou. neni to zajimava nabidka?
Kolik date, kdyz tohle rozepisu do kapitol (podle vzoru vasi "recenze") a prikopiruju ten univerzalni hodnotici odstavecek?
Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin
Michael Morrison
424 stran černobílých
Přiložen CD-ROM
Datum vydání: listopad 2004
Kód knihy: K1056
ISBN: 80-251-0371-4, EAN: 978-80-2510-371-5
Obsah
Prolistovat knihu (ukázky stránek)
349 Kč / 519 Sk
Také jste někdy zatoužili vytvořit si vlastní počítačovou hru? Anebo jste se o to už pokusili, ale nevěděli jste, jak začít nebo co všechno je potřeba provést? Zvládáte-li alespoň základy programování v některém programovacím jazyku, není při troše invence a kreativity zase tak složité dosáhnout zajímavého výsledku. Ve světě vyšly na toto téma již desítky knih; my vám přinášíme jednu z nejoblíbenějších, která počítá především s těmi méně zkušenými, avšak o to více zapálenými programátory. Projdete s ní všemi kroky vytváření počítačové hry a uvidíte, že jejich obecný koncept je z aplikační stránky ve většině případů stejný. Vaše snažení bude korunováno vytvořením herního stroje (game engine) vhodného pro opakované použití v dalších hrách.
Kniha vám postupně ukáže a naučí vás:
Základy vytváření počítačové hry
Vykreslování jednoduché grafiky
Ovládání her pomocí klávesnice, myši a joysticku
Základy počítačové animace, animace pomocí spritů
Animování vzhledu spritů, vytváření pozadí pro hry
Zvukové efekty a hudební doprovod her
Využití umělé inteligence
Vytvoření uvítacích obrazovek a ukázkového režimu, uchovávání nejvyššího dosaženého skóre
Lekcí je celkem 24 a všechny jsou sestaveny tak, aby vám jejich zvládnutí a seznámení s novými aspekty programování her včetně procvičení netrvalo déle než hodinu. Ukazují, že poutavou 2D-hru lze vytvořit i bez složité teorie a vysokoškolské matematiky; jednotlivými koncepty se tak budete moci seznámit do takové míry, která vám umožní vytvářet vlastní hry. Každý tématický blok je pak završen další hodinovou lekcí, v níž získané dovednosti uplatníte při vytvoření kompletní hry, vždy dokonalejší než byla hra předchozí: Pamatovák, Slepice na útěku, Kancelářská bitva, Meteobrana a Vesmírná hlídka.
Milionáře ani profesionálního tvůrce her z vás ještě tato kniha nejspíš neudělá, vytvářet zajímavé hry pro vaše vlastní potěšení i pro jiné uživatele - a to bez jakékoli předchozí průpravy - vás však bezesporu naučí a může tak být i dobrým odrazovým můstkem pro dosažení vyšších cílů…
Doprovodné CD obsahuje základní nástroje pro vytváření her v jazyce C++:
Borland C++ Builder 5.5 Compiler a Command Line Tools
Borland C++ Builder 6 Enterprise Trial Edition
Kompletní zdrojové kódy všech her vytvářených v průběhu knihy