Co si autori systemu predstavuji pod pojmem e-mail interface? V User's Guide jsem o tom nenasel ani slovo.
Potreboval bych RT system, ktery by mi umoznil pokud mozno pracovat s co nejmensi odlisnosti od toho, jak pracuji ted, cili e-mailem. Mutt mam otevreny porad a bylo by idealni, kdybych se kvuli RT systemu nemusel prepinat do browseru. Napriklad tak, ze bych pomoci nejakych specialnich hlavicek v odpovedich na maily rikal - tenhle request je uzavreny, tenhle prideluju tomuhle konkretnimu cloveku, atd. Webove rozhrani je pomale a nepohodlne. Jak presne tohle RT resi?
Diky,
-Yenya
Ahoj,
Abych rekl, tak je v RT systemu popisovanemu v tomto clanku mozne z velke casti ovladat pres e-mail klienta, ale je to dost neprakticke. Da se nastavit, ze pri prichodu noveho pozadavku to zasle potencialnim resitelum oznamovaciho maila. Pokud na tohoto maila odpovite ( reply ) a nechate subject nezmenen, tak RT system pozna, ze odpovidate na konkretni pozadavek a odpoved zaradi spravne k danemu ticketu. S pozadavkem je mozne pres e-mail klienta delat ruzne operace, avsak je potreba poslat spravne formatovanou zpravu (,coz muze byt problem). Dalsi vec je, ze nevim, jak si RT system overuje prava pres toto rozhranni, asi jenom podle adresy odesilatele, coz neni nic moc. Format tech zprav je popsan na tech strankach toho projektu, tusim ze v Hackers Guide. Jemny uvod v cestine je i v Plzni na http://rt.zcu.cz .
Tak snad potreti :-( uz moje odpoved projde:
Petr Rehor odpovedel presne. Resit pozadavky pres
e-mail lze (vzdy to byla jedna z jeho hlavnich prednosti).
V RT1 se v TELE psalo neco jako %RT resolve, v RT2 enh. mailgate se pise 'pred' TELO neco jako RT-Status: resolve.
Provest kontrolu stavu front pres WWW je obcas potreba (muze clovek opomenout odpovedet, vyresit pozadavek atp.). Slo by vse spravovat pres e-mail (neni problem doprogramovat neco jako prikaz posli mi vysledek teto search query), ale to by uz z pohledu casove narocnosti zadna vyhra nebyla.
Dalsi prispevek spravne narazi na beznou autentizaci jen dle e-mail adresy. Bezne male firme toto nemuze vadit (jak se v ni asi autentizuje posta dosud?) a pokud ano, tak prave enh. mailgate vyzaduje pro ridici prikazy overeni pres PGP (neni problem opet dle potreby overovani rozsirit ci odstranit).
--jo
Zdravim
RT 2 je oproti RT 1 o poznani lepsi. Ale musim podotknout, ze mod_perl vyzaduje velice rychly stroj :-(. Provozoval jsem RT2 s PostgreSQL, ale bylo nutno prejit na MySQL. Preci jen je RT vyvyjeno pod touto databazi a pod ni tez bezi rychleji, jak je to s oracle netusim asi dobre. Jinak jsem zjistil zajimovaou vec, ktera svedci o programatorske obludnosti perlovych objektu. V RT databazi jsem mel zhruba 160 uzivatelu majicich pristup prez www rozhrani. Po zapnuti logovani v PostgreSQL na level tusim 3. Jsem kliknul na nejakej ticket a pak na Reply. Aplikace (rt-2-0-13) se dokazala databaze na asi 1200 dotazu. Coz pro vygenerovani formulare na odpoved neni asi to prave. Bylo nutne udelat par patchu (problemem byl v 160 user). Jinak je tento soft podle meho nazoru na dobre ceste. Uvidime jaka bude verze 3.0 release.
pisete:
>Není velký problém svázat RT s SSL zabezpečením
>a autentizací uživatelů oproti vašemu LDAP serveru
> (popř. Active Directory nebo Novell Directory
> Service. My preferujeme OpenLDAP).
No prilis BUILD-in to vsak neni:
The scripts usable for LDAP/RT integration are listed below in alphabetical (case sensitive) order. They are available in RT 2.0 Contrib directory ( http://www.fsck.com/pub/rt/contrib/2.0/ ).