Ahojky - jak mas promyslene to, aby se ti tam to vsechno veslo? Asi tam budes muset udelat nekolik urovni zoomu (kliknu na ikonu nadrazi a zobrazi se mi nova "mapa" nadrazi, tam kliknu na depo a zobrazi se mi nova "mapa" depa apod.), protoze je asi docela tezke vyvazit, aby se uzivatel nenudil desitkami kilometru "prazdneho" prostoru mezi nadrazimi a na druhou stranu aby nadrazi nemely 10x10 km :)
Planuje se zoom, s tim jak se bude provadet priblizeni, tak se budou odkryvat dalsi detaily.
Na graficke casti toho zatim neni mnoho udelano, a nyni premyslim s mym dvornim grafikem, ze zkusime zrusit ctvercove rozdeleni mapy a trate mit blize k realite. Vysledkem by melo byt, ze nebudeme hlidat,ve kterem ctverci je kolej polozena, ale jak daleko je od druhe koleje a jestli neprekrocilo zakriveni maximalni oblouk trate.
O jednotlivych mapach (depo/nadrazi/sire trate) jsme neuvazovali, ale zajimavy napad, diky.
No, ne že bych nedůvěřoval ve vůli a píli nadšencovu, avšak obávám se, že v tomto případě, a to nejsem pesimista, to nebude úkol pětiletky, nýbrž destiletky, což nemění nic na tom, že je to projekt nad míru zajímavý a pokud já, jakož to student prvního ročníku na ČVUT, budu schopen někdy v budoucnu ruku pomocnou přiložiti (pouze za předpokladu, že studentem již zmíněné školy zůstati budu nadále dál býti a nevyletěti, to příliš problém veliký nebýti, poněvadž ve zkouškovým se já ještě na prdeli drápati), rád to udělám.
Hmmm, psal jsem to ja, nebo ne..? Asi ne, jinak bych si to pamatoval, ale sedi to presne. :)
Ale musim rict, ze diky skole se clovek dobre nauci veci, ktere by ho jinak ani nenapadly se naucit. :) Ale necekej, ze veci, ktere te zajimaji, te skola nauci. Nejspis se tam o nich nerekne ani slovo (zcela namatkou DirectX, potazmo cokoli kolem Windows).
Aaaa, kolega Kadlec. Ale predstav si, ze v zemi, ve ktere se prave nachazim (nejmenovana spolkova zeme na zapad od nasich hranic), uz prisli na to, ze student je po 20. roku zivota samostatne myslici jedinec, ktery je schopen rozhodnout, co asi tak bude v zivote potrebovat. A pak si to vybere v bohate nabidce JAKEKOLIV fakulty. Proc ja jenom vyjel v tomhle veku.....kdybych to udelal driv, uz by me nikdy nikdo v klastere nevidel.
Simutrans uz hraju trochu dlouho. Bylo by skvele nejake nove osvezeni. Napadlo me, jestli by se nektere casti nedaly predhodit jako temata na diplomku. Samozrejme "maskovane" za neco jineho, ale v ramci tech praci by mohli vzniknout uzitecne knihovny. Treba bude prof. Skala zhavy do masinek ;-)
No, autorova zdrava sebekritika zapricinila, ze to dela dojem, ze se ten projekt skoro nehybe, ale ve skutecnosti to neni tak cerny. Naposledy jsem to videl nekdy v listopadu a pohyb je docela znat, jenom proste odpovida mnozstvi volnyho casu jednoho cloveka.
Jinak pokud nekdo vaha se zapojenim, protoze "autor to vzda, dyt je to silene sileny, tohle kazdyho normalniho cloveka casem prejde," tak ho vyvedu z omylu. Lista znam uz dost dlouho a jeho dost vyznamna vlastnost je, ze se nevzdava :-) Kdo muze, nevahejte a pripojte se. Mozna to bude trvat deset let, ale na konci bude ltrain server, ltrain klient, ltrain pro palm, nokia-ltrain, ltrain se slehackou...
FYI, na http://pasky.ji.cz/~pasky/dev/ttd/loadtycoon-0.4.tar.bz2 je ke stazeni programek loadtycoon (stahujte pouze verzi 0.4, verze tp1 vam nebude fungovat). Ten si prekompilujete, date si ho k adresari s vasi kopii Transport Tycoon DeLuxe, spustite, a hrajete ;-). (Bohuzel beze zvuku, ale muzete si tam dopsat emulaci, jestli chcete.) Nepotrebujete pritom zadne dosemu ani jiny emulator. Zato potrebujete framebuffer, a pokud pouzivate vesafb, musite nabootovat do 640x480; ale to by take nemel byt takovy problem predelat tak, aby to slo pustit napriklad pod Xkama.
(Prectete si README. A prave si rsyncuju nejaky film, takze to muze byt trochu pomalejsi; budu vam vdecny, kdyz si take tedy stahnete opravdu jen ten loadtycoon-0.4.tar.bz2. :)
Mimochodem, existuje take udelatko jmenem TTDPatch (http://ttdpatch.net/). Je to (OpenSource!) patch pro Transport Tycoon, ktery do nej dodelava radu velmi zajimavych veci (napriklad moznost "chytrejsich" semaforu, radu novych vlacku, elektrifikovane trate, velka nadrazi (nad 6 policek) etc etc). Bohuzel vam nepojede zaroven s loadtycoonem - zkusil jsem to sice nejak rozchodit, ale ukazalo se to byti pomerne narocne, a nejak mi dosel cas :-(. Ve verzi 0.4 sice _nejaka_ podpora nejakeho ttdpatche existuje, ovsem velmi stare verze, krom toho to prilis nefunguje :-).
(Dluzno rici, ze loadtycoon jsem sam nenapsal, pouze ho maintainuji po jinem clovekovi. Ale myslim ze princip funkce je genialni - pred spustenim se .EXE soubor dekompiluje, opatchuji se nektera kriticka mista, a pres SIGSEGV signal handler se pak emuluji interrupty; ani to nemusi bezet v zadnem vm86... :)
To jenom tak, pokud se vam nechce na ltrain cekat a Simutrans vam oproti staremu dobremu Tycoonu prijde moc nedodelany a podivny (jako me).
fakt netusim, kdo takovyhle hry muze hrat ( viz screenshot z jejich webu :
http://home.zcu.cz/~svamberg/projects/ltrain/screenshots/terrain1.jpg ) to je katastrofa, vypadato jak nejaka hra pod widle po "frontalni lobotomii". - - - - -
takhle vypada poradna hra :
http://www.koreaforgottenconflict.com/Screenshots/July03_2/scr004.html
nemuze to hrat zatim nikdo, protoze jak bylo receno, je to v nehratelnem stavu. vyvoj, chlapce, rika ti to neco? to se nejdriv par let neco programuje a pak se to teprve zacne pouzivat. srovnani s "poradnou hrou" opravdu nerozumim a ty zase nerozumis nicemu z toho, o cem je clanek, patrici k tehle diskuzi. takze se laskave odeber tam, kde ti bude lip.
uz sa neviem dockat kedy si to budem moct zahrat :-)
Pokial bude treba, tak by som mozno vedel zohnat neakych ludi ktori by sa vedeli odborne vyjadrit k problematike zeleznicnej dopravy, takze ak budu neake otazky, je mozne ich smerovat na mna a ja sa budem snazit zabezpecit co najpresnejsie odpovede na ne :-)
Vypada to na skvely projekt, ale myslim, ze by si voda zaslouzila byt aspon trosku pruhledna... myslim tim, ze by se podobne jako kopce udelalo i dno a pak se jenom stanovila uroven hladiny. Voda by pak byla hezky pruhledna, bylo by videt na dno, plavali by tam rybicky, ponorky, spadla letadylka,... no nebtyla by to krasa ? :)
Zkousel jsem to zkompilovat a zasekl jsem se hned u ./configure, skoncilo to hlaskou:
checking for main in -lreadline... no
configure: error: Need readline library for compiling.
pritom v adresari /lib knihovnu libreadline.so(respektive symbolicky odkaz na libreadline.so.4) mam, predchozi knihovny zkontroluje bez problemu.
Nutno podotknout, ze se linuxem zabyvam kratce, takze chyba je nejspis mezi zidli a klavesnici,
pouzivam Mandrake 9.2. Poradi mi prosim nekdo?
V systemu chybi vyvojova cast pro readline knihovnu.
Ale opet musim varovat, krome toho, ze muzete na strane serveru napsat par prikazu a pripojit klienta,tak to moc neumi. Zvlada to jeste nacist konfiguracni soubory (theme, load), vygenerovat plochu a pri zapnutem debugu vypisovat spoustu hlasek :-)
Jinak od toho opravdu nic neocekavejte. Screenshoty, ktere se asi nejvice libi jsou takovy maly podfuk, zdrojove kody totiz nejsou zatim zahrnuty v CVS a tudiz ani v tomto archivu. Pet, ktery ma na starost klientskou cast zkousel nejake algoritmy pro vykresleni povrchu mapy a tohle z toho vypadlo.
Myslim, ze mi vyvojova cast knihony nechybi, protoze jsem instaloval i balicek:
libreadline4-devel-4.3-7mdk.i586.rpm
a zdrjaky jsou v /usr/include/readline
asi se spis musi nekde nastavit cesty,
ale kde, to je asi nad moje znalosti.
Hru samozrejme nechci na hrani, ale abych se neco priucil, pripadne zkusil neco dopsal.
Tak to takhle nevim, ale zkuste tento jednoduchy zdrojacek:
/*--- cut test.c ---*/
int main (int argc, char *argv[]) {
return 1;
}
/*--- cut test.c ---*/
prelozit prikazem: 'gcc test.c -lreadline', toto je test, ktery se pouziva pro zjisteni pritomnosti knihovny readline. Je potreba aby v systemu nebyla jen knihovna readline.so, ale take readline.a, ktera je nutna pro kompilaci.
Snad to takhle nahrubo pomuze.
Do dalsi verze zkusim pridat kod, ktery umozni kompilaci i bez teto knihovny.
List.
Výborný projekt a přeji vám mnoho úspěchů. Poslední rok vyvíjím také jistý železniční simulátor, ale na jiných základech než tycoon (znáš-li Gordikon, tak přesně o ten mi jde :). Tycoon a jeho vylepšení mám částečně teoreticky rozpracované, plánoval jsem na něm dělat po dokončení Gordikonu. Proto se na mne můžete obrátit s problémy a od června vám mohu nabídnout i regulérní spolupráci.
Mějte se dobře a mašinkám zdar :)
Az se budes chtit zapojit, tak se ozvi, tve zkusenosti se zabezpecenim se mi budou urcite hodit, protoze uz skoro pul roku premyslim a konzultuji s ruznymi lidmi datove struktury k rizeni zeleznicni doprave. Hlavne se mi jedna o to, aby to bylo relativne jednoduche na programovani (ale to uz jsem trochu vzdal), ale soucasne aby se to blizilo realnemu stavu (rizeni dopravy na nadrazi vcetne posunovaciho provozu, rizeni na sirych tratich a vystavovani trate danemu vlaku).
Me osobne teda pripada ze je to vymysleno tak prekombinovane, ze pokud se to nekdy dopise (BTW hodne stesti) bude to skoro nehratelne komplikovane. Uprime doufam ze ty nejdivocejsi napady budou vypinatelne a budou se delat nakonec.
Napriklad: nechapu jak by mohlo byt depo drahe, je jich zapotrebi hodne. Lepsi a v tomto pripade i realnejsi metoda by byla stavet depo po castech, tedy nejdriv postavit jednoduche a levne depo ktere zvladne opravovat jednu masinku a teprve kdyz by to bylo nejake centralni depo s kapacitou desitek masinek aby bylo drahe. Coz znamena hromadu stavecich prvku pro upgrade nadrazi a dep. Obehova lokomotiva bude nejspis velmi slozita na naprogramovani - vlastne si myslim ze pokud hrac nebude moct masinky skutecne programovat, neudrzi si nad slozitejsim nadrazi kontrolu. Taky dost tezke na napsani ...
Souhlasim. Podle clanku soudim, ze autor je strasne moc nadseny z toho jak bude jedna masinka jezdit v jednom nadrazi a jednu kolej budou stavet clobrdici, ale sila Tycoonu byla prave v tom, jak je vsechno schematicky a jednoduchy, ale predevsim v tom, ze to byl manager. Hlavni v te hre je prave ta ekonomika (opet velice ale pritom poutave zjednodusena). Pri hrani Transport Tycoonu me nezajima, jestli v nejakym depu funguje posunovacka, ale zajima me vynosnost vlaku, trati, jak funguje moje spolecnost jako celek. Nemel jsem nikdy potrebu otocit mapou, byl jsem zazrany do hry "abych porazil ty ostatni srace". I pres svoji schematicnost byla nadhera ty vlacky sledovat, ale to bylo druhotne.
Transport Tycoon nelze prekonat prekombinovanosti a slozitosti. Naopak. A i tak si myslim, ze je neprekonatelny.
Cesta, kterou nastinil autor podle mne neni stastna. O ekonomice se zminuje v jedne vete, jinak se pouze rozplyva nad masinkama a co by kde melo jezdit.
Volba otaceni mapy s takovou spoustou objektu, ktere by tam mely byt zpusobi pouze dezorientaci. V TT jsem vedel porad kde je leva a prava strana mapy, kde je nahore a dole. Je sice krasny, kdyz budu videt "za kopec" ale hratelnosti to jen ubere. Overil jsem si to na nekolika hrach.
IMO by bylo dobre nejprve vytvorit ekonomiku na jednoduchych zakladnich prvcich a jednoduche grafice, overit ji a pak postupne pridavat dalsi a dalsi datily. Treba i ta slozita depa a podobny skopicinky. Ale to uz jen jako tresnicku na dortu, ne zaklad hry. Podle titulku jsem myslel, ze autor mluvi o zakladech a filozofii hry. Jenze to o cem autor mluvi nema s TT nic spolecneho. Muj nazor je ten, ze to bude pekny screensaver.
Nicmene budu jen rad, pokud muj nazor bude mylny a ze si ja (treba i za tech 10 let) stahnu Itrain a budu ho parit od snidane do vecere a rozplyvat se nad posunovackama v depech :).
Slava skutecnym hram jako Transport Tycoon nebo Theme Hospital. Slava 2D grafice! :)
Howgh.
bye
mega
no ja napriklad TTDX nehravam vobec kvoli ekonomike (teda len co sa mi podari dostat spolocnost z dlhov a naskriabat ake-take imanie) ale prave kvoli tej srande z vystavby trati, uspokojovania potrieb prepravy tovarov a ludi (t.j. aby som mal podla moznosti vsade co najlepsie ratingy) a pod... :-D
Jde o to, co je cilem. Myslim si, ze z clanku je docela zrejme, ze TT byl vicemene inspiraci, ale neni cilem napsat linuxovy klon TT. Ten (s par odlisnostmi) v podstate existuje a jmenuje se Simutrans.
Z pohledu tycoona jsou imho dva typy lidi. Typ "manazer" a typ "dispecer." Typ manazer je vrcholne spokojen, kdyz "porazi ty ostatni srace", zatimco pro typ dispecer predstavuje maximalni blaho "jee, to mi to ale krasne jezdi."
A vo vo vo tom to je ;-) Cilem je napsat hru, ktera je bliz zeleznicni realite, a to prave spis pro lidi typu dispecer, ovsem s prvky TT.
Takze ono to pak s tim depem je trosku jinak, protoze kazdy, kdo o zeleznici neco vi, taky vi, ze takove depo je velmi, velmi draha vec (treba u CD jsou depa zhruba v hustote Praha, Plzen, Ceske Budejovice)... a tak dal, a tak dal.
Zkratka ltrain != Transport tycoon.
No flame.
To znám. Po tom, co jsem strávil mládí nad Railroad Tycoonem, později Transport Tycoonem, mě periodicky přepadaly myšlenky udělat si vlastní simulátor a pořádně :-) V těchto hrách mě vadily hlavně dvě věci:
1. Svázanost vlaku a lokomotivy.
Skutečné vlaky po cestě přepřahají - jiná lokomotiva se hodí v nížině, jiná na stoupání, v části trasy trolej je, jinde není...
2. Neexistence jízdního řádu.
Bez jízdního řádu nefunguje předjíždění ani smíšený provoz (osobní + nákladní) na jednokolejkách. Ale jízdní řád je velký kámen úrazu - jen program pro jeho sestavu je záležitost pro tým programátorů. Dále jízdní řád znamená komplikaci v osobní dopravě - bude to chtít nějakou umělou inteligenci u lidiček, aby věděli, v kolik hodin chtějí někam jet.
Máte-li zájem, můžu vám poskytnout nějaké informace ohledně technologie železnice.
O jizdnim radu se taky uvazovalo, avsak je to hodne slozite a rekl bych, kdyby jej mel sestavovat uzivatel , tak taky vyrazne nudne. Pro predjizdeni vlaku v nadrazich je planovana priorita vlaku (resp. pocet zastavek mezi nadrazimi ci rychlost vlaku), ale i to je hodne ve hvezdach.
List.
S jízdním řádem je to sice reálné, leč nehratelné. Např. při každé přestavbě trati nebo koupi nové lokomotivy se ti změní jízdní doby, takže musíš přeorat JŘ u většiny vlaků. Navíc spousta nákladních vlaků nemá pevný JŘ (respektive ho má ale nedodržuje :))
V tycoonu jde hodně o stavbu železnic a v takovém prostředí považuji případ s rychlíkem a náklaďákem na jednokolejce za zanedbatelný problém.
Pro ty kteří chtějí skutečně reálný simulátor železničního provozu, je tu Gordikon a spol. Tycoon a ltrain jsou o něčem jiném.
PS: Liste, nechtěl bys udělat nějaké zvláštní fórum o ltrainu na svých stránkách (anebo na K-reportu), abychom neřešili železniční problémy na rootu?
"V tycoonu jde hodně o stavbu železnic"
Bingo! A abych viděl, zda jsem postavil dobrou trať, jak ji prověřím? Nejlépe provozem, že? Jinak je to jenom tahání čar po mapě. Případ s rychlíkem a náklaďákem je IMHO stěžejní - nemůžu-li to řešit jízdním řádem, musím volit řešení jiná - a to bez výjimky dražší! V Tycoonu blahé paměti to bylo:
1. stavět výhybny jednu vedle druhé
2. zdvojkolejnit
3. zcela oddělit pomalé a rychlé vlaky (to jediné opravdu pomáhá, ale je to pekelně drahé).
Takže jízdní řád určitě ano - jedině ten Vám umožní projektovat "umělecky hodnotné", vysoce efektivní tratě, které umožní provézt požadované vlaky s co nejmenšími náklady. A o tom ta hra je, ne?
Zdarec,
doufám, že se k vám ta otázka dostane.
Mám takovej zapeklitej problém. Už nějakou dobu, v řádu let, hledám po netu gordikon aplikaci pro android.
Bohužel zatím nikdo nic takovýho asi neudělal.
Řízení vlaku a semaforů, je spousta. Ale řídit vlak nádraží přesně jak je gordikon není.
Nechce se vám něco takového udělat? Já na to nemám znalosti.
Dík za odpověď