Nemám chytrý telefon se SIP clientem. Úplně by mi stačilo zpětné volání jako nabízí VooCall, ale...
1) Bez úplné registrace. Nepotřebuji jejich číslo, chci hovory skrze ně jen "odesílat", ale ani s příjmem by neměl být problém. Stačí jim když jim z daného mobilu pošlu na jejich ústřednu kód z předplaceného kuponu, číslo mobilu a sumu jim řekne terminál Sazky,...
2) Žádost o zpětné zavolání musí být jednodušší a levnější než SMS-kou (zpravidla 3a více Kč) nebo skrze Internet. Například:
- zavolat jejich ústřednu (ta si podle čísla ověří že mám předplaceno), zazní tón, vyťukám volané číslo
- je-li volaný dostupný spojí nás, není-li momentálně dostupný zazní tón, vyťukám číslo oznamující dobu po kterou se má ústředna pokoušet propojit nás (např 1-60 min), obdržím další oznamovací tón, zavěsím (to celé může trvat tak 10-20s)
- bude-li volaný dostupný, během mnou určené doby, ústředna nás oba propojí
Až takovouhle službu objevíte, tak mne o ní nezapomeňte informovat.
Co se týká rakouských operátorů. Sleduji to pravidelně, ale vzhledem k nutnosti platit i příchozí hovory se mi to nevyplácí. Neprovolávám ale tak vysoké částky jako pisatel článku, u něj může být situace odlišná.
Jestli lze něco u rakouských operátorů označit za zásadní chybu, tak to že jejich weby jsou jen v němčině.
Odorik:
Registrační údaje si můžete vymyslet, veřejné číslo nemusíte požadovat, mobilní číslo nemusíte dávat.
Zaplatit lze na pobočce, poště, Sazka terminálu. Jestli u toho chtějí OP, to nevím.
Call back lze např. z běžného telefonu (či telefonní budky). Nebo třeba prozvoněním z mobilu. Asi to nemají nastavené přesně podle vašeho přání, ale to si budete muset postavit vlastní ústřednu.
P.S.1 Jak byste si představoval zjišťování "dostupnosti" volaného, aniž by se o tom volaný dozvěděl? Toto funguje u operátorů v jejich vlastních sítích; tak by mne zajímalo, zda tuto informaci předávají i ostatním (zvláště pak VoIP) operátorům.
P.S.2 A jak by mělo probíhat volání na váš mobil přes VoIP registrátora, pokud Vám tento nemá přidělit nějaké veřejné číslo? (Tedy pokud nemyslíte volání na přímou IP adresu, to by mělo jít, jenomže to jiní operátoři nenabízejí...)
Hodně naivní představa
- v okamžiku kdy bys chtěl vyťukávat číslo už musíš být spojen, tj. platit hovor z mobilu.
- dostupnost nelze zjistit jinak než že volanému zavolám a počkám zda to zvedne, navíc by se volaným asi moc nelíbilo, že by ústředna nejdříve zavolala jim a hlasový automat by oznámil, že se tě pokouší sehnat a že musí čekat až se uráčíš to vzít,
čili je to celé blbost
Univerzální řešení by bylo prozvonit nějaké číslo operátora, ten by zavolal zpět a ty bys do toho hovoru napípal číslo kam chceš volat, je to ale hodně nepraktické, muset zadávat čísla do tónové volby místo používání seznamu v telefonu. Takhle fungují volací karty.
Taky by se dalo si ke každému volanému zaregistrovat číslo u toho VoIPaře a to, které číslo by bylo prozvoněno, by určovalo s kým se iniciovat callbackové volání.
Dokonce by nemusel mít každý vlastní řadu, operátor by prostě vyčlenil sto čísel a podle kombinace volající a prozvoněné číslo by se určoval cíl toho callbacku.
To je zase neflexibilní v tom, že by to fungovalo jen pro předdefinované cíle. Jestli to ovšem někdo nabízí netuším.
Doplnění - http://www.odorik.cz/ má nejflexibilnější možnosti co sem našel - zpětné volání iniciované předdefinovaným prozvoněním i přístup zdarma přes číslo 822, to ale funguje jen z pevných sítí (tj. i z telefonních budek)
Tuto službu nabízí : www.eri.cz/erivoip-callback ! a nabízí ze startu 60 kč zdarma na vyzkoušení.