Autor popisuje nějaké problémy se zvukem, bluetooth atd. u SIP klientů pro Android. Těší mě, že nejsem sám, kdo tohle řešil. Až vám budou ty programy padat, tak buďte prosím tolerantní k jejich programátorům a výrobcům mobilů a o to víc nadávejte Googlu za to, jak zprasil zvukové API. Vím co píšu, portoval jsem na Android Acrobits Softphone (doporučuju vyzkoušet, pokud vám nevadí, že není zdarma, je na Google Play). Pokud člověk píše nějakou hru, má jen občas zapípat nebo hrát hudbu na pozadí, tak je to ok, ale pokud je třeba přepínat audio mody, zapínat a vypínat hlasitý reproduktor (speakerphone), zapínat a vypínat bluetooth, správně konstruovat reproduktor a mikrofon, aby to nepadalo, zároveň vypnout hlasitý reproduktor a nevypnout mikrofon, snažit se o rychlejší nativní C API, snažit se o audio mód s potlačováním echa.... a to tak, aby to na co největším počtu mobilů fungovalo a nepadalo a na těch, kde to dobře fungovat nemůže, to fungovalo aspoň trochu... Stejný problém bohužel řešili i výrobci telefonů a někteří (Samsung) se při tom zrovna nevyznamenali. Takže pokud vám SIP klient funguje, tak si važte jeho programátorů a výrobce mobilu a pokud ne, tak nadávejte Goolu.
Sice nejsem žádný android vývojář, ale podle zkušeností musím dát za pravdu.
Žádná aplikace nefunguje opravdu dobře na všech telefonech. Je zjevné, že něco je zde špatně.
Kdyby google chtěl, tak by mohl dát k dispozici stejné zvukové filtry jako používá pro GSM hovor. Tedy by tam nebyly žádné šumy,koktání ani ozvěny a programátor VoIP by to měl už snadné.
On tam google má nějaký MODE_IN_CALL, což se zdá, že je ono. Na starých Androidech 1.x šel hlasitý speakerphone vypnout pouze v tomto módu, jinak to nebylo možné pustit repráčkem do ucha a bylo tam děsný echo. No jo, jenže na některých telefonech, především s Androidem 2.0 zase v MODE_IN_CALL nešel mikrofon, vracel samé 0 - ticho. A aby to nebylo málo, některé telefony mají obě tyto "vlastnosti" zároveň :-) V novějších verzích už je nějaký MODE_IN_COMUNICATION, ten by měl teoreticky fungovat, na některých telefonech i funguje. Podobné radosti tam jsou se vším. Zvlášť pikantní je, že není žádné api, které by řeklo, na jaké frekvenci se může číst a psát. Nově do dokumentace přidali aspoň jednu frekvenci, která je zaručená. Zároveň jinde v dokumentaci je, že bluetooth běží pouze na jiné frekvenci, asi spolu kluci nechodili na oběd a nedomluvili se... Mikrofon a reprák maji nějaké nastavení, čím správnější, tím na míň telefonech funguje... No už jsem líný to všechno popisovat, prostě to navrhovalo prase. Chápu, že něco zvorali i výrobci telefonů, ale ani se jim nedivím. Kdyby to google navrhl dobře, pořádně popsal a občas zveřejnil nějaké testy a výsledky jednotlivých mobilů, tak by těch zvoraní v různých telefonech bylo asi tak 100x méně a napsat dobře audio u SIP aplikace by bylo asi tak 1000 jednodušší (a levnější) a výsledek lepší.
dík za info. Nezbývá než doufat, že se to časem zlepší. Vypadá to ale zatím, že je spíše tendence vymýšlet nové věci než vyladit staré resty.
A nyní nezbývá než kombinovat a zkoušet a nebo se na to vykašlat volat přes VoIP s Nokií, která alespoň tohle má dotažené do konce. I když bohužel ve většině jiných softwarových věcí zaostává a asi nemá budoucnost.
Zajímavé je, že v androidu tuším od 2.3 je vlastní zabudovanej SIP klient přímo od googlu, kterej ale za moc nestojí a často je na tom výrazně hůře než jiné programy. Kromě ozvěn a koktání jsem se setkal třeba s tím, že neumí vyzvánět jinak než falešným zvoněním, takže když voláte na vypnutej mobil ani se to nedozvíte.
Asi taky spolu nechodí na oběd.
Co mne ale velmi překvapilo je, že u Iphone na tom není nijak lépe. A to mají vývojáři usnadněnu situaci tím, že je jen několik málo verzí hardware i software.